شعرهای ناخوانده اخوان ثالث را بخوانید
کتاب‌های مهدی اخوان ثالث و آثار تازه‌ای مربوط به این شاعر فقید در بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
 زردشت اخوان‌ ثالث - پسر این شاعر و مدیر نشر زمستان - درباره کتاب‌هایی که از مهدی اخوان‌ ثالت در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود، گفت: از میان کتاب‌های اخوان، «زمستان»، «آخر شاهنامه»، «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» و «عاشقانه‌ها و کبود» در نشر زمستان تجدید چاپ شده است.

او در ادامه اظهار کرد: دیگر کتاب‌های مربوط به اخوان یعنی «ارغنون»، «از این اوستا»،‌ «سر کوه بلند»،‌ «درخت بید و جنگل»، «مرد جن‌زده»،‌ «صدای حیرت بیدار»، «حریم سایه‌های سبز» (مجموعه مقالات)، «سه کتاب» (در حیاط کوچک پاییز در زندان، دوزخ اما سرد، زندگی می‌گوید...اما باید زیست»،‌ «نقیضه و نقیضه‌سازان»، «بدعت‌ها و بدایع نیما»، «عطا و لقای نیما»، «باغ بی برگی» (یادنامه مهدی‌ اخوان ثالث) و «گفت‌وگوی شاعران» (گفت‌وگوی شاملو، فروغ، سهراب، اخوان و میم آزاد درباره نیما» هم در نمایشگاه عرضه می‌شود.

پسر اخوان ثالث همچنین با اشاره به آثاری تازه چاپ‌شده مربوط به این شاعر بیان کرد: کتاب «همراه آن لحظه‌های گریزان» (مقاله‌هایی درباره اخوان با حاشیه‌هایی از خود این شاعر) و لوح فشرده «قصه شهر سنگستان» به تازگی منتشر شده که در نمایشگاه عرضه می‌شوند.

زردشت اخوان ثالث در پایان گفت:‌ کتاب «سال دگر ای دوست ای همسایه» شامل شعرهایی از اخوان که تاکنون منتشر و یا کتاب نشده است، زیر چاپ است که امیدواریم به نمایشگاه کتاب برسد.

بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلا برگزار می‌شود.



فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



 مطالب پیشنهادی:
زادروز جمیله شیخی،دکترای افتخاری تئاتر ایران+ تصاویر
از بیانسه تا حسن روحانی + تصویر حسن روحانی در مجله تایم
اقدام موهن اسرائیل به تمدن ایران!
مصاحبهء شیرین حسین پناهی در اردیبهشت 69+ تصویر کودکی
رونمایی از یک پنجره برای کتایون ریاحی