میلاد صدرعاملی مساحت زندگی پدرش را ساخت!
میلاد صدرعاملی مستند «مساحت زندگی» را درباره رسول صدرعاملی ساخت.
 این مستند 75 دقیقه‌ای که بهار تا تابستان 92 ساخته شده است، یکی از بخش‌های اصلی‌اش، گفت‌وگوی دو نفره کیومرث پوراحمد و رسول صدرعاملی است.

میلاد صدرعاملی (پسر رسول صدرعاملی) درباره‌ی مراحل تولید این مستند گفت: این مستند که قرار است با پکیج فیلم‌های آقای صدرعاملی از سوی موسسه رسانه‌های تصویری منتشر شود به سفارش عباسیان مدیر پیشین این موسسه ساخته شده است.

وی توضیح داد: مستند «مساحت زندگی» به زندگی حرفه‌ای آقای صدرعاملی از قبل انقلاب تاکنون می‌پردازد و یکی از ویژگی اصلی این فیلم،گفت‌وگوی دو نفره آقایان صدرعاملی و پوراحمد با هم درباره فیلم‌ها و رفاقت‌شان است.

به گفته میلاد صدرعاملی در این مستند با اهالی سینما که در دوره‌های مختلف با رسول صدرعاملی کار کردند، سعی شده است، صحبت شود.

او از مصاحبه با طیف‌های مختلفی از جمله رخشان بنی‌اعتماد، حسین فرح‌بخش و یکسری از منتقدان در این مستند خبر می‌دهد.

میلاد صدرعاملی در پاسخ به اینکه رابطه پدر و پسری در ساخت مستند «مساحت زندگی» چقدر تاثیر گذاشته است گفت: تلاش کردم که به عنوان یک کار حرفه‌ای به این مستند نگاه کردم چون اگر می‌خواستم رابطه پسری وارد شود مسائل شخصی و خصوصی‌تری مطرح می‌شد، بنابراین سعی کردیم این رابطه تاثیری نگذارد و اتفاقا افراد بدون تعارف درباره آقای صدرعاملی صحبت کنند.

مستند «مساحت زندگی» در دو فاز فیلمبرداری شده است. فاز اول را پیمان شادمان‌فر و فاز دوم مرتضی هدایی فیلمبرداری کرده‌اند و تدوین آن نیز توسط سعید جعفریان به سرانجام رسیده است.

رسول صدرعاملی کارگردان «من ترانه، 15 سال دارم» با بیان اینکه سینمای اجتماعی قصه‌هایش را از مردم می‌گیرد،می‌گوید: «من فیلمساز شدم و در تداوم سالها کار روزنامه نگاری، قصه‌هایم را از قصه‌های روزمره مردم گرفتم.»

او اذعان داشت: «سینمای اجتماعی، سینمای هشدار است که یکی از وظایف آن می‌تواند سیاه نمایی نیز باشد. در جامعه،‌ فیلمساز ژانر اجتماعی باید تلاش کند تا یک لکه سیاه کوچک را نیز بزرگ بنماید تا توجه همه به آن جلب شده و پیش از آنکه آن لکه گسترش یابد و به فاجعه تبدیل شود، متولیان جامعه از خانواده تا مسئولان باید برای آن راه حل پیدا کنند.»

وی در عین حال مطرح کرد:«سالهاست که عنوان سیاه نمایی یک تابوی بدی برای فیلمسازان اجتماعی و مستندسازان شد است که با این اتهام فیلم‌هایشان به ممیزی ناعادلانه منجر می‌شود.»

رسول صدرعاملی که متولد 1333 است از هفده سالگی با خبرنگاری فعالیتش را آغاز و تا سال ۱۳۵۹ به عنوان گزارشگر، قصه نویس، دبیر سرویس حوادث و سپس دبیر سرویس پارلمانی با روزنامه اطلاعات همکاری داشت.

فعالیت حرفه‌یی در سینما را با تهیه فیلم خونبارش (۱۳۵۹) اولین پروژه سینمایی پس از انقلاب را آغاز کرد و اولین فیلمش را به عنوان کارگردان به نام رهایی (۱۳۶۱) ساخت و سپس میلاد فیلم اولین شرکت تولید و توزیع فیلم سینمایی پس از انقلاب را در سال ۱۳۵۸ تاسیس کرد.

صدرعاملی ساخت فیلم‌های چون «گل‌های داودی» (۱۳۶۳)، «پاییزان» (۱۳۶۶)، «قربانی» (۱۳۷۰)، «سمفونی تهران» (۱۳۷۲)، «دختری با کفشهای کتانی» (۱۳۷۸)، «من، ترانه ۱۵سال دارم» (۱۳۸۰)، «دیشب باباتو دیدم آیدا» (۱۳۸۳)، «شب» (۱۳۸۵)، «هر شب تنهایی» (۱۳۸۶)، «زندگی با چشمان بسته» (۱۳۸۷) و «در انتظار معجزه» (۱۳۸۸) را در کارنامه‌ی کاریش دارد.


گرد آوری: فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


 مطالب پیشنهادی:
زادروز جمیله شیخی،دکترای افتخاری تئاتر ایران+ تصاویر
از بیانسه تا حسن روحانی + تصویر حسن روحانی در مجله تایم
اقدام موهن اسرائیل به تمدن ایران!
مصاحبهء شیرین حسین پناهی در اردیبهشت 69+ تصویر کودکی
رونمایی از یک پنجره برای کتایون ریاحی