چرا خواننده معروف با تلویزیون همکاری نکرد؟!
علیرضا قربانی با اشاره به اینکه کیفیت سریال های تلویزیونی خوب نیست، بیان داشت: از سال گذشته تاکنون برای موسیقی چهار سریال به من پیشنهاداتی شده است که روز گذشته برای یکی از آنها قول شفاهی داده ام.
علیرضا قربانی در کنفرانس خبری خود با اهالی رسانه در اصفهان درباره برگزاری این کنسرت اظهار داشت: این کنسرت به شکل ارکستر مجلسی کوچکی تدارک دیده شده و در حین برگزاری آن به اجرای قطعاتی از ماندگارترین آثار  15 سال اخیر خواهم پرداخت.

وی افزود: قطعاتی از آلبوم‌های حریق خزان تیتراژ سریال هایی همچون شب دهم، مدار صفر درجه و کیف انگلیسی از جمله قطعه‌هایی است که با تنظیم مجدد آهنگ در این کنسرت به اجرای آن می‌پردازیم.

این خواننده محبوب کشورمان درباره عوامل گروه "آهنگ اشتیاق" بیان داشت: در این کنسرت سامان صمیمی و حامد قدسی با نواختن کنسرت باس، دانیال جورابچی ویلون، محسن عبادی و آرش اسد نژاد ویلون 2، حسام حسینی ویولا(آلتو)، بصیر خاموشی با ویلونسل، حسام صدفی‌نژاد ابوا، حسام ناصری فلوت، زکریا یوسفی ساز پرکاشن و بهنام ابوالقاسمی با پیانو مرا همراهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه به  فرهنگ سازی برای کارهای خیر اعتقاد دارم، بیان داشت: سال گذشته در کنار اجرای کنسرت‌های معمولی خود سه شب در زنجان و یک شب در شیراز اجراهایی به نفع بیماران داشته ام.

قربانی ادامه داد: درآمدهای بلیت فروشی و اسپانسرینگ کنسرت خیریه‌ زنجان برای ساخت یکی از بیمارستان‌های بیماران سرطانی مصرف شد که این بیمارستان به اندازه ای مجهز است که می‌تواند برای کل کشور امکانات ارائه کند.

وی اضافه کرد: همچنین امسال انجمن حمایت از بیماران کلیوی به من پیشنهاد برگزاری کنسرت در اصفهان را داد که با انگیزه زیاد این کار را قبول کردم.

خواننده آهنگ سریال های تاریخی در پاسخ به این سئوال که چرا تنها  به نفع بیماری‌های شناخته شده کنسرت برگزار می‌شود و بیماری‌های ناشناخته که هیچ انجمن حمایتی ندارند همیشه از دیده ها به دور می‌مانند، تصریح کرد: این امر نیازمند مدیریت فرهنگی است؛ توجه داشته باشید که وظیفه ما شناسایی افراد نیازمند نیست بلکه قصد داریم با حرکتی نمادین در راستای فرهنگ سازی برای این گونه امور خیر مثمر ثمر واقع شدیم.



عملکرد مردم در ترویج امور خیر بسیار تاثیرگذار است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عملکرد مردم در ترویج امور خیر بسیار تاثیرگذار است، بیان داشت: اگر نزدیکان و اطرافیان ما برای این امور پا پیش نمی‌گذارند، تنها به دلیل ناآگاهی است بنابراین ما سعی داریم به دور از ریا و تعارف و با فرهنگسازی در این راستا به مردم این آگاهی را بدهیم که با روش‌های مختلف می‌توان قشرهای ضعیف جامعه همچون کودکان کار، بیماران و افراد نیازمند را یاری کرد.

قربانی در پاسخ به این سئوال که بهتر نبود قطعات این کنسرت جدید باشد تا برای مخاطبان اصفهانی جذاب‌تر باشد، اذعان داشت: در این کنسرت نیز کارهای جدیدی خواهیم داشت اما به طور کلی باید بگویم که در تمام دنیا روال کار بدین شکل است که ابتدا خواننده مورد نظر سی‌دی آهنگ‌هایش را منتشر می کند و سپس فستیوال های بین المللی موسیقی بر اساس آن افراد را انتخاب می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل عدم موفقیت برخی کنسرت‌ها عدم آشنایی قبلی مردم با قطعات موسیقی آن است، تصریح کرد: گرچه قطعات جدید که در یک کنسرت اجرا می‌شود نیز می‌تواند در آینده معروف شود اما تیراژ سی‌دی با تعداد محدودی که کنسرت را می شنوند، قابل مقایسه نیست.

خواننده کشورمان با توجه به اینکه در سال ‌های اخیر به نسبت گذشته همکاری کمتری برای ساخت تیتراژهای تلویزیونی داشته است، اظهار داشت: در طول این سال ها تعداد زیادی از سریال‌های شبکه خانگی به من پیشنهاد شد اما با وجود اینکه بسیاری از کارگردانان و آهنگسازان آن با من دوست بودند همکاری در آنها را نپذیرفته ام.

کیفیت پایین سریال های تلویزیونی، دلیل عدم همکاری‌ام با صداوسیماست

با اشاره به اینکه کیفیت سریال های تلویزیونی خوب نیست، بیان داشت: از سال گذشته تاکنون برای موسیقی چهار سریال به من پیشنهاداتی شده است که روز گذشته برای یکی از آنها قول شفاهی داده ام.

قربانی با اشاره به اینکه  برای پذیرش ساخت موسیقی یک فیلم کارگردانی، داستان فیلم و کیفیت فیلمنامه برایم مهم است، گفت: من به نوعی پیشقراول ساخت موسیقی برای فیلم‌های تاریخی بوده‌ام و اغلب کارهایم مانند مدار صفردرجه، روشن تر از خاموشی و شب دهم در این ژانر بوده است بنابراین پیشنهاد مورد نظر باید با کاراکتری که مردم از من می شناسند نیز سازگاری داشته باشند

وی اضافه کرد: کارهای آقای فتحی را می‌پسندم و از همین الان می‌توانم بگویم اگر طی چند سال آینده فیلمی تاریخی بسازد و موسیقی آن را به من پیشنهاد دهد حتما می پذیرم.

عدم حضور بانوان گروه موسیقی در کنسرت اصفهان

قربانی با اشاره به اینکه پنج نفر از اعضای گروهش به دلیل اینکه خانم هستند نمی‌توانند گروه را در این دو شب همراهی کنند، با گلایه از برخی مسئولان اصفهانی در این زمینه بیان داشت: اصفهان از گذشته‌های دور تاکنون پیشینه فاخری در عرصه‌های مختلف هنری فرهنگی و ادبیات داشته است اما متاسفانه کمتر با چنین فضایی برخورد می کنیم.

وی اضافه کرد: تصور من این است که هر ایرانی اصفهان را مهد فرهنگ و هنر می داند اما برخی شرایط برای کارهای فرهنگی در آن مهیا نیست.

قربانی تاکید کرد: امیدوارم تصمیم گیرندگان بیشتر به هنرمندان اطمینان کنند تا هنرمندان نیز با اجرای هنری سازگار با چارچوب  عرفی و شرعی نتیجه مطلوبی را شاهد باشند.

وی حمایت اداره ارشاد اصفهان از برگزاری این کنسرت را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: مسئولان ارشاد با حمایت خود یکی سانس نیز به اجراهای این کنسرت اضافه کردند و با توجه به اینکه این کنسرت جنبه خیریه داشت تمام ارگان های ذی ربط حمایت خوبی از آن داشتند.

خواننده کشورمان تصریح کرد: برای من قابل فهم نیست که در حالی که ارشاد به عنوان ارگان متولی برگزاری کنسرت اجازه اجرای آن را صادر کرده است چرا اجرای آن برای برخی افراد قابل قبول نیست؟

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه خود درباره عملکرد وزارت ارشاد گفت: هنوز برای این گونه قضاوت‌ها زود است اما دستور کار ارائه شده به معاونان بخش‌های مختلف این وزارت خانه امیدوار کننده است به ویژه اینکه راه اندازی مجدد ارکستر ملی و سمفونیک را در دستور کار خود قرار داده است.

قربانی اذعان داشت: این توقع را داریم که با راه اندازی این دو بخش گزینش هوشمندانه و با دقت کیفیت بهتری را برای ارکستر ملی و سمفونیک شاهد باشیم.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت برخی سالن‌های موسیقی اظهار داشت: برخی شهرها از نظر سالن اجرای موسیقی بسیار فقیر هستند و باید در این زمینه حساسیت بیشتری ایجاد شود.

خواننده کشورمان درباره احتمال همکاری خود با ارکستر ملی گفت: امیدوارم شرایط آن برایم پیش بیاید، من مدتی پس از راه‌اندازی ارکستر ملی در سال 77 به اجرا دعوت و خواننده ثابت آن بودم بنابراین آن را خانه خودم می‌دانم و اگر مشغله ها اجازه دهد قطعا مایل به همکاری با ارکستر ملی هستم.

وی درباره کارهای آینده خود نیز بیان داشت: عزت الله ضرغامی و فاطمه معتمدآریا به من پیشنهادی دادند و بر این اساس در خردادماه نیز در تهران کنسرت خیریه‌ای با همکاری بنیاد کودک دارم که عواید مادی آن صرف این نهاد می‌شود.



گرد آوری:  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com



  مطالب پیشنهادی:
لیلا حاتمی در کنار تنها زن برنده نخل طلا
واکنش کیهان به سوپراستار سریال‌های مبتذل ترکیه‌ای
كافه نادری، بوی خوش پدر!
زوج های واقعی هنری هالیوودی+ تصاویر
هنرپیشه دایی جان ناپلئون جلوی دوربین+ تصاویر