سرو عصرانه ایرانی در سواحل کن!
با توجه به برنامه‌ریزی کاروان سینمای ایران برای معرفی فرهنگ ایرانی به سایر ملت‌ها، عصر امروز عصرانه ایرانی در بازار کن سرو خواهد شد.
رئیس سازمان سینمایی چندی قبل از برنامه‌های ویژه کاروان سینمای ایران در جشنواره کن برای معرفی هرچه بهتر فرهنگ ایرانی خبر داده بود و حتی در این راستا از سفره عصرانه ایرانی خبر داده بود که قرار است این سفره در بازار کن پهن شود.

براساس این گزارش، سفره عصرانه ایران شامل نان سنگک و پنیر و سبزی است که روز گذشته این محموله به کن ارسال شده است تا کاروان ایران به سرپرستی آرش امینی بتوانند پذیرایی شایسته‌ای از سایر غرفه‌داران و فیلمسازان مطرح انجام دهند.

پذیرایی از فیلمسازان در جشنواره کن با عصرانه ایرانی در شرایطی صورت خواهد گرفت که از ایران 15 هنرمند و چندین مدیر از موسسات تابعه سازمان سینمایی در جشنواره کن 67 حضور دارند و این عصرانه می‌تواند بهانه‌ای برای تعامل بهتر سینماگران و مدیران ایرانی با همتایان خارجی خود باشد.

براساس این گزارش، همچنین قرار است عباس کیارستمی و لیلا حاتمی که دو داور ایرانی جشنواره کن 67 هستند نیز با حضور در چتر سینمای ایران در این مراسم حضور یابند.

باید منتظر ماند و دید که آیا سرو نان و پنیر سبزی برای سینماگران و مدیران فستیوال‌های خارجی باعث ارتقای تعاملات سینمای ایران با سایر کشورها به خصوص در حوزه پخش فیلم‌های ایرانی خواهد شد یا خیر؟


گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:shafaf.ir



  مطالب پیشنهادی:
حرکت شنیع خبرنگار که جشنواره کن 2014 را غافلگیر کرد!+ تصاویر
جشنواره کن 2014: حواشی جنجالی و نامعقول کن
گلشیفته فراهانی و شهره آغداشلو در فیلم ضد ایرانی «گلاب» در جشنواره کن اکران می شود؟!
شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن آغاز شد+ تصاویر مراسم افتتاحیه و فرش قرمز
اولین تصاویر لیلا حاتمی در هئیت داوران جشنواره کن