ژیل ژاکوب رییس جشنواره فیلم کن در توییترش نوشت: این من بودم که برای روبوسی با مادام حاتمی پیش آمدم. در آن لحظه او برای من تجسمی از همه سینمای ایران بود... این اتفاقات برای یک رسم معمول غربی ایجاد شده است.
به نقل از هالیوود ریپورتر، او پس از مشاهده نظراتی که در رسانه‌های ایران نوشته شده است با ارایه مطلبی در صفحه توییترش نسبت به این مساله واکنش نشان داد.

ژیل ژاکوب رییس 84 ساله جشنواره سینمایی کن که امسال برای آخرین بار این مسئولیت را برعهده دارد در توئیترش نوشت: این من بودم که برای روبوسی با مادام حاتمی جلو آمدم. در آن لحظه او برای من تجسمی از همه سینمای ایران بود... این اتفاقات برای یک رسم معمول غربی ایجاد شده است.

لیلا حاتمی که امسال به عنوان یکی از گروه داوری در کن حضور دارد، روز یکشنبه با گروه داوری با ژیل ژاکوب مدیر جشنواره ملاقات کرد. در این دیدار آنها با یکدیگر دست دادند و روبوسی کردند.

دیروز معاون وزیر ارشاد با محکوم کردن این عمل، حاتمی را نماینده زن ایرانی در این جشنواره خواند که باید شان ایران را حفظ کند.

علاوه بر این خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: لیلا حاتمی بازیگر زن ایرانی با روبوسی با رییس فستیوال جشنواره کن، مقامات تهران را عصبانی کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت: لیلا حاتمی در یک خانواده سینمایی به دنیا آمده و با بازی در فیلم «جدایی» ساخته اصغر فرهادی و تنها فیلم ایرانی که برنده جایزه اسکار شده، در سطح جهانی شناخته شد.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronlie.ir



  مطالب پیشنهادی:
واکنش مهناز افشار به صداوسیما برای حذف تصویرش!
«جنین انسان» در موزه همدان + تصاویر
خواب زمستانی، فیلمی تحسین شده در جشنواره کن 2014+ تصاویر اولین حضورشان بر فرش قرمز
شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن آغاز شد+ تصاویر مراسم افتتاحیه و فرش قرمز
صداپیشه جیگر: «جیگر» خصوصیاتی از خودم را دارد!