خبر درگذشت یک استاد نقاش
عبدالمجید حسینی راد نقاش، پژوهشگر و استاد دانشگاه بامداد یکشنبه بر اثر ایست قلبی در 55 سالگی از دنیا رفت.
 احسان حسینی راد فرزند عبدالمجید حسینی راد با تایید خبر درگذشت پدرش  گفت: «پدرم به نوعی از سرطان خون دچار بود که علائم آن از دو روز گذشته عود کرده بود و در مراجعه به چند پزشک سرماخوردگی تشخیص داده شده بود.»

او افزود: «دو شب پیش حال او بد شد، خونریزی مغزی کرد و به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما بیماری سرطان اجازه لخته شدن خون را نمی‌داد. او سرانجام بامداد امروز بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.»

این نقاش و پژوهشگر متولد سال 1338 در بهبهان بود. حسینی راد مدرک کارشناسی نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد هنرهای تجسمی را از دانشگاه رن 2 فرانسه و دکترای هنرهای تجسمی را از همین دانشگاه دریافت کرد.


عضویت در هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا، تدریس در دانشگاه‌های مختلف، عضویت در شورای سیاست‌گذاری و هیات انتخاب دومین نمایشگاه طراحی تهران، عضویت در شورای سیاست‌گذاری و هیات انتخاب پنجمین دوسالانه نقاشی ایران، دبیری همایش و عضویت در شورای سیاست‌گذاری و انتخاب نمایشگاه نگاه معنوی، دبیری اولین و دومین نمایشگاه هنر مفهومی ایران و عضویت در شورای سیاست‌گذاری و هیئت انتخاب سومین نمایشگاه هنر جدید، از دیگر فعالیت‌های این هنرمند فقید بود.

حسینی راد سال 1384 به مدت چند ماه مدیر کل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران بود.

«خط و سایه‌ها» (مجموعه داستان)، «منظر نقاشی معاصر»، «از باروک تا سوررئالیسم»، «مبانی هنرهای تجسمی» و «یادنامه کمال‌الدین بهزاد» از تالیفات حسینی‌راد است.

مدیر کل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در پیامی ضایعه درگذشت دکتر حسینی راد را تسلیت گفت.

مجید ملانوروزی در پیام تسلیت خود نوشته است: «دکتر عبدالمجید حسینی راد، هنرمند و پژوهشگر هنرهای تجسمی سال‌ها در حوزه آموزش و پژوهش هنر فعالیت کرد، آثار ارزشمندی به یادگار گذاشت و زودهنگام رفت.»

ملانوروزی در ادامه این پیام آورده است: «پژوهش‌ها و مقالات دکتر حسینی راد در زمینه هنرهای مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی و مکاتب هنر ایران همواره برای هنرمندان، دانشجویان و پژوهشگران ارزشمند و راهگشا خواهد بود.»

فرهنگستان هنر
نیز در پیامی درگذشت این پژوهشگر هنر، استاد دانشگاه و عضو گروه تجسمی فرهنگستان هنر را تسلیت گفت.

فرهنگستان هنر نوشته است: «ضایعه درگذشت این هنرمند فقید که عمر خود را صرف فرهنگ و هنر این مرز و بوم کرد، بسیار اندوهبار است و جامعه دانشگاهی، هنرمندی شریف را از دست داد که سالیان دراز در خدمت جوانان تلاش کرد تا هنر ایرانی- اسلامی  را بیاموزد و در بسیاری از همایش‌های ملی و بین‌الملی یار همراه فرهنگستان هنر بود.»

پیکر مرحوم حسینی راد دوشنبه ساعت 10 از مقابل دانشگاه تهران تشییع و سپس برای تدفین به زادگاهش بهبهان منتقل خواهد شد.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


  مطالب پیشنهادی:
پیمان معادی؛داور جشنواره شانگهای
سفر «پسر ایران» به کشورهای انگلیسی زبان
ماجرای «سگ های زرد» در دولت روحانی
زوج جنجالی هالیوود، برد پیت و آنجلینا جولی بر فرش قرمز فیلم «شیطان صفت»+ تصاویر
«یاس» رپر با مجوز در آلبوم«هت تریک»