رضوی از خانواده های کشته شدگان معراجی ها می گوید!
سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم «معراجی‌ها» پس از گذشت ۴ ماه از حادثه تلخ پشت صحنه این فیلم، سکوتش را شکست و در خصوص حق مسلم ۵ خانواده ای صحبت کرد که سرپرستشان را در این حادثه از دست دادند.
 ۱۸دی ماه سال ۹۲ در جریان ساخت «فیلم معراجی‌ها» ۵ نفر از عوامل این فیلم کشته شدند. مرگ ۵ نفر در پشت صحنه یک فیلم آنقدر مهم بود که سینمای ایران چند هفته در شوک از دست دادن هنرمندان خود باشد. اما آنچه مهم است وضعیت ۵ خانواده ای است که در این حادثه سرپرست خود را از دست دادند.

چندی پیش همسر جواد شریفی راد در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها ضمن گلایه از وضیعت بیمه ای خانواده این ۵ هنرمند گفت: «پرونده حادثه پشت‌صحنه «معراجی‌ها» از سوی آقای رضوی تهیه‌کننده این فیلم در حال پیگیری است و تمام تلاش‌شان را انجام داده‌اند که بتوانند از طریق بیمه، حق این خانواده‌ها پرداخت شود اما شهرک سینمایی دفاع مقدس به ۲۵ درصدی که مقصر شناخته شده است، اعتراض کرده است چون در این حادثه ۵۵ درصد تهیه‌کننده فیلم و ۲۰ درصد هم آقای شریفی‌راد به عنوان شخص حقیقی متهم غیرعمد شناخته‌اند بنابراین روند پرونده باید دوباره از اول سپری شود.»

سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم معراجی‌ها پس از گذشت ۴ ماه از حادثه تلخ پشت صحنه این فیلم سکوتش را شکست و در خصوص حق مسلم ۵ خانواده ای صحبت کرد که سرپرستشان را در این حادثه از دست دادند.رضوی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام اش نوشته است:

«ویْلٌ لِلْمُطَفِّفِین

سکوت سخت است اما سخت تر از آن شکستن سکوت است.

کاش توان این را داشتم که چشمهایم را بر همه چیز ببندم و با تمام توان فریاد کنم که در این چند ماه چه برما گذشته ، اما چه کنم که حقوق مسلم ۵ خانواده ی عزیز از دست داده انفجار معراجی ها در میان است.

خانواده هایی که پدر خود را در راه اعتلای فرهنگ جهاد و شهادت از دست داده اند اما هنوز نه تنها پدران آنها شهید محسوب نشده اند بلکه تکلیف پرونده آنها هم مشخص نیست.

البته این عدم احتساب شهادت در دستگاههای اداری دنیوی ماست ، مگر حضرت آقا نفرمودند "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست " پس به یقین جایگاه این عزیزان در دستگاه پروردگار شهادت است و انشاء الله " عند ربهم یرزقون " اند.

اما خانواده ها چه کنند؟ چرا باید بعد از گذشت ۵ ماه و چند روز از حادثه هنوز تکلیف پرونده این عزیزان نامشخص باشد.

خدا خیر بدهد قاضی پرونده را که از قبل از پایان سال اصرار داشتند که پرونده در اسرع وقت تعیین تکلیف شود اما چه باید کرد از دست برخی عزیزان مسئول که اجازه ندادند قاضی به نظر کارشناسان اعلام رای کند.

خدا را شاکرم که به من و کارگردان کار توفیق داد تا به امروز هر آنچه از دستمان بر می آید را به انجام برسانیم اما وای بر کم فروشانی که بعد از تشییع دیگر هیچ قدمی برای این عزیزان بر نداشتند.

حق میدهم به خانواده این عزیزان که هر چه میخواهند بگویند و بنویسند و امیدوارم پرونده به سرانجام برسد تا مجبور نشوم ناگفته هایم را بیان کنم.

وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ »

فیلم سینمایی «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی ساخته شد، درجشنواره فیلم فجر اکران شد و در اکران نوروزی بالای ۵ میلیارد برای گیشه سینماها پول آورد. اما چیز دیگری هم هست از این فیلم باقی مانده است؛ ۵ خانواده داغدار که فقط در سالگرد این حادثه به سراغشان می روند.

همسر جواد شریفی‌راد در همان گفتگوی مذکور سخنانش را اینگونه به پایان رسانده است: «خانواده‌های حادثه دیده باید حمایت شوند، باید با توجه به ریسک پذیری این شغل بیمه محکم‌تری برای آنها در نظر بگیرند تا اگر اتفاقی برای سرپرست خانواده می‌افتد، بیمه بتواند پاسخگو مخارج زندگی آنها باشد.»




گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:tasnimnews.com


  مطالب پیشنهادی:
لاله اسکندری،بهاره افشاری و رضا کیانیان در جشنواره فیلم اربیل+تصاویر
پایان «مونا فریمن»، ستاره امریکایی+ تصویر
مهناز افشار و پیمان معادی برترین‌های جشنواره فیلم اربیل
زوج جنجالی هالیوود، برد پیت و آنجلینا جولی بر فرش قرمز فیلم «شیطان صفت»+ تصاویر
عکس های برگزیده مسابقه نشنال جئوگرافیک از جهان+ تصاویر