از طنز رضا عطاران تا حاضر جوابی مهران مدیری در جشن حافظ
چهاردهمین جشن حافظ ساعتی دیگر در تالار بزرگ کشور برگزار می شود. جمعیت زیادی در مقابل درب ورودی تجمع کرده اند و در حال ورود به سالن هستند.مهران مدیری:گروه نوازنده برای من سفارشی مایکل جکسون زدند!
 چهاردهمین جشن سینمایی-تلویزیونی حافظ در سالنی مملو از جمعیت و با اهدای حوایز به برگزیدگان به پایان رسید.

 _علی معلم اعلام کرد هیت داوران برای جایزه بهترین فیلم به نتیجه نرسیدند و تندیس حافظ بهترین فیلم در چهاردهمین دوره داده نمی شود

_اندیشه فولادوند و دانیال عبادی برای اهدای جایزه بهترن کارگردان روی سن آمدند اصغر فرهادی برای گذشته جایزه بهترین کارگردانی را گرفت

_رضا عطاران بعد از دریافت تندیس حافظ گفت: برای اولین بار است که تابستان کت پوشیدم. معضبم، من زیاد دیالوگ نمی گویم. چون هر جا یک چیزی گفتم بعدش یه اتفاقی افتاده. من دیگر زیاد همش نمی زنم !عطاران در ادامه گفت: می خواهم شعری از حافظ بخونم. همه منتظر بودند که عطاران گفت: شب شده پر ستاره ، چشمک بزن دوباره .. بقیه اش را یادم نمیاد! و مشخص شد رضا عطاران با حافظ هم سرشوخی دارد.

_ و حالا جایزه بهترین بازیگر مرد. سعید راد و سام قریبیان تندیس های حافظ این بخش را به رضا عطاران و بابک حمیدیان اهدا کردند.

_نوبت به جایزه بهترین بازیگر زن رسید. گلاب آدینه و ساره بیات روی سن آمدند  و نورا هاشمی برنده اولین جایزه شد و جایزه اش را از دست مادرش گلاب آدینه گرفت. نورا هاشمی هنگام صحبت هایش گریه می کند و جایزه اش را به سیاوش اسعدی تقدیم کرد .تندیس حافظ دوم به مهناز افشار برای برف ری کاج ها رسید و مهناز افشار گفت امشب هم شب تولدم هست هم ازدواج کردم و هم تندیس گرفتم و به قول معروف هت تریک کردم!

_ اصرار تماشاگران نتیجه می دهد و سرانجام  فرزاد حسنی روی سن می پاید  و هومن سیدی او را  برای اهدای جایزه بهترین فیلمنامه همراهی می کند. تندیس حافظ در این بخش به  پوران درخشنده برای نگارش فیلمنامه هیس دخترها فریاد نمی زنند رسید.

_سروش صحت و سحر قریشی برای اهدای جایزه بهترین فیلمبرداری روی سن آمدند سروش صحت بدنبال صحبت های مسعود جعفری جوزانی گفت: آقای جوزانی گفتند امیدوارم عده ای پایشان را از روی ترمز بردارند من هم امیدوارم عده ای هم پایشان را روی کاز بگذارند! جایزه  این بخش به محمود کلاری برای فیلمبرداری گذشته و استرداد رسید کلاری از فرهادی تشکرد که در شرایطی که برای فیلم ایرانی از اروپا فیلمبردار می آورند اصغر فرهادی برای محصول جهاتی اش فیلمبردار ایرانی آورد.

_اصغر همت و محمد سریر برای اهدای جایزه بهترین موسیقی روی سن آمدند تندیس حافظ به پیمان یزدانیان برای ساخت موسیقی جیب بر خیابان جنوبی رسید.

_الیکاعبدارزاقی و امین زندگانی برای اهدای جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری روی سن آمدند تندیس حافظ در این بخش به عباس بولوندی برای طراحی صحنه چ و ملکه رسید

_قرار است از فرامرز قریبیان برلای ساخت گناهکاران  تقدیر بشود.  مهران مدیری  از شخصیت منش و اخلاق قریبیان یاد کرد و گفت خیلی سخت است در سینمای ایران سالها باشی و به سلامت این مسیر را طی کنی. امیدوارم سالها آقای قریبیان بلشند و بدرخشند و سینمای ایران را متعادل نگه دارند قریبیان هم با حضور روی سن از خانواده اش که در ساخت فیگناهکارنانکمکش کردند تقدیر کرد

- نوبت به بخش سینما رسید  و مهران مدیری سرانجام روی سن آمد و گفت:  گروه نوازنده برای من سفارشی مایکل جکسون زدند!  من نمی خواستم بیایم بالا ( همین لحظه زنی از میان جمعیت داد زد مگر می شود نیای بالا!) مدیری پرسید حالا باید چکار کنم؟ علی معلم گفت: هر کاری دوست داری بکن که مهران مدیری گفت: آن که مقدور نیست!

_رضا یزدانی این بار ترانه ای درباره فیلم های خارجی خواند که با کلیپ خوش ساختی  از این فیلم ها همراه شد.

_خسرو دهقان روی سن آمد وی در صحبت هایش گفت: پوزش می خواهم اگر گاهی با نوشته هایم وسیله رنجش و آزار شدم تنها قرص که برای نقد وجود دارد تحمل است.  نقد را باید تحمل کنیم و مشکل اول این است که منتقدین باید خودشان همدیگر را تحمل کنند .

_حالا نوبت اهدای جایزه یک عمر فعالیت نوشتاری در عرصه سینما به خسرو دهقان است.  رضا کیانیان روی سن مانده و درباره او هم صحبت می کند. علی معلم می گوید رضا کیانیان متخصص صحبت درباره دیگران است و از او می خواهم بعد از مرگ من هم درباره ام صحبت کند!  کیانیان می گوید: من و این همه خوشبختی محاله که هم درباره آقای اسکندری و هم خسرو دهقان صحبت می کنم . خسرو دهقان از  اولین نویسنده هایی بود که با آنها آشنا شدم.  ما هنرمندها موقع خلق اثر نمی فهمیم چکارک رده ایم  بلکه بعد از نمایش ،نویسنده و منتقد هستند  که کار ما را کشف می کنند و می توانند به راه مان نور بپاشند. همیشه دوست داشتم منتقدها درباره ام بنویسم و ما از خسرو محرومیم سالهاست ننوشته و ما به طور شفاهی ازش استفتا می کنیم که چیکار بکنیم و نکنیم خسرو جان بنویس!

_عبدالله اسکندری: امشب خیلی شارژ شدم که این همه سینما دوست را اینجا می بینم و تمام انرژی ام را شما مردم می گیرم

_نوبت به اهدای جایزه یک عمر فعالیت هنری به عبدالله اسکندری رسید. رضا کیانیان روی سن آمد و اسکندری را از شناسنامه های ایران دانست که متاسفانه فراموش شده اند. نام عبدالله اسکندری در کنار بزرگ ترین گریمورها در مجلات معتبر خارجی آمده اسکندری هم پدر هم فرزند و هم دانشجوی گریم ایران است چقدر عبدالله اسکندری باید تجربه داشته باشد که بتواند این همه فکر کند . وقتی زیر دست او می نشینم می گوید رضا بگو ببینم چی فکر کردی راجع به نقش و همواره با این تجربه نظر دیگران برایش مهم است

_جایزه ویژه در بخش سینما به مسعود کیمیایی برای ساخت فیلم جرم رسید. داریوش  ارجمند از کیمیایی به عنوان یک مرد تاریخ ساز یاد کرد. کیمیایی که از ابتدای مراسم سرحال نیست بعد از دریافت تندیس حافظ گفت:  خیلی دلم گرفته.  خانه سینما و کانون کارگردانان در دفاع از خیثیتشان هم سکوت می کنند اما این دفعه درباره این روزنامه نمی دانم تا کجا اما تا اجرای عدالت می روم. ظاها اشاره کیمیایی به قاله تند چند روز قبل کیهان در مورد  اوست

_جایزه ویژه در بخش سینما:  داریوش ارجمند وقتی برای اهدای این جایزه می آمد زمین خورد ارجمند گفت: به صورت عیدی ما زمین خورده سینما شدیم! خوشحالم سرانجام این جشن برگزار شد. ما مردم هر کاری بخواهیم می کنیم برگزاری این جشن به دو وزارت خانه نیاز دارد اما یک زن وشوهر در یک دفتر مجله برگزار می کنند و من این جشن را بسیار دوست دارم حتی اگر روی سنش کله پا بشوم!

_جایزه ویژه در بخش تلویزیون توسط مهدی فخیم زاده به داوود میرباقری برای کارگردانی سریال. مختارنامه اهدا شد میرباقری در صبت هایش گفت: این جایزه خیلی بهم چسبید چون آمده بودم برای شاهگوش دست بزنم و خوشحالم مختار در حافظه تصویری مردم مانده است.

_نوبت به بهترین ترانه فیلم و سریال رسید علی لهراسبی فرزاد فرزین و کتایون ریاحی برای اهدای این جایزه روی سن آمدند.  کتایون ریاحی اعلام کرد او به نمایندگی از بنیاد کودک آماده ارایه هر کمکی برا ساخت فیلم کوروش کبیر استو جایزه بهترین تیتراژ به علیرضا قربانی برای تیتراژ سریال راستش را بگو رسید. علی معلم از علیرضا قربانی ، فرزاد فرزین و علی لهراسبی خواست هر کدام یک بیت به صورت زنده بخوانند. علیرضا قربانی خواند. بیشتر از یک بیت هم خواند اما علی لهراسبی و فرزاد فرزین اجرای زنده شان به جشن شعر و ترانه و تئاتر حافظ که در مهرماه برگزار می شود موکول کردند.

_محمدرضاعلیمردانی برای اجرای برنامه ای روی سن آمد.  استندآپ کمدی او شوخی که با بعضی شعرهای دوران کودکی می کند به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

_لاله اسکندری و ستاره اسکندری برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی سریال های تلویزیونی و نمایش خانگی  روی ست آمدند. جایزه در این بخش به مهران برومند و سید محمد امامی برای تهیه سریال شاهگوش رسید.

_رضا رویگری به علت بیماری نتوانست روی سن بیاید.علی معلم میکروفن را پیش او برد تا دقایقی صحبت کند رویگری گفت نمی تواند بخواند و علی معلم ابراز امیدواری کرد او سال بعد رضا رویگری در جشن حافظ بخواند.

_نوبت به بهترین مجموعه تلویزیونی نمایش خانگی رسی علی معلم از حضور شبکه نمایش خانگی در کنار تلویزیون در این سالها ابراز خوشحالی کرد و گفت ماکه تلویزیون خصوصی نداریم در تلویزیون الآن هم ما جایی نداریم و حتی تصویرمان را در هفت گبرلو هم پخش نمی کنند!

_محید مظفری و نیکی مظفری برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی مجموعه های  تلویزیونی روی سن آمدند.  مجید مظفری از حضور رضا رویگری در جشن ابراز خوشحالی کرد تندیس حافظ در این بخش به سیروس مقدم برای کارگرداتی پایتخت و دیوار رسید سیروس مقدم گفت جای تندیس حافظ در بین جوایزی که در این سالها گرفتم خالی بود جایزه را به همسرش الهام غفوری و پسرش تقدیم کرد.

_علی معلم گفت: یک تعداد از هنرمندها ون گرفته اند و ساک هایشان را آورده اند .و از همین جا می روند فرودگاه برای سفر به برزیل که علیرضا خسه گفت: منم میام!

_جایزه بهترین بازیگر زن کمدی به مرجانه گلچین  برای بازی در شاهگوش رسید مردم به شدت او را تشویق کردند.

_پژمان جمشیدی گفت: من مارادونا را خیلی دوست داشتم چون همیشه می گفتند خلاف می کند و هر چی خلاف می کرد بیشتر دوستش داشتم چون ما اینجا خلاف هایمان کارهای خوبیه. از قدیم می گفتند مافیا آدم گنده ها را می زند زمنین اما وقتی من مهراب و پیمان قاسم خانی را از نزدک دیدم فهمیدم آنقدر هم مافیایی ها بد نیستند!

_علی معلم خواست از علیرضا خمسه  تعریف کند که خمسه گفت: الکی می گه! خمسه گفت: امشب تولد همسرم هست. به من گفت برایم چی می آوری؟ گفتم برایت یک تندیس حافظ می آورم . لطقا یک نندیس حافظ اضافه بدهید ما ببریم!

_پژمان جمشیدی به همراه علیرضاخمسه برای اهدای جایزه بهترین بازیگرزن کمدی روی سن آمدند. علی معلم گفت بعضی ها کامنت گذاشتند که پژمان جمشیدی را چرا کاندید کردید. در حال که ایشان از اولین دوره های جشن حافظ به عنوان مهمان به این جشن می آمدند و در واقع ایشان بازیگر بودند و اشتباهی فوتبالیست شدند!

_جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی به محسن تنابنده برای پایتخت و شاهگوش رسید. تنابنده که روی سن آمد یکی از بین مردم گفت فدایی داری!

_رضا ناجی و حسن پورشیرازی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی روی سن آمدند مهران مدیری هم همین لحظه وارد سالن شد.

_نوبت به بهترین بازیگر زن درام رسید. امیر آقایی و میلاد کیمرام برای اهدای این جایزه روی سن آمدند. تندیس حافظ در این بخش به مهراوه شریفی نیا برای سریال خداحافظ بچه رسید

_علی معلم عروسی مهناز افشار را تبریک گفت و گفت حیف که نمی تونیم اینجا ایشالله مبارک پخش کنیم!

_مهدی سلطانی بعد از دریافت تندیس حافظ گفت: خوشحالم اولین تندیس کارهای تصویری ام را از دنیای  تصویر می گیرم.

_نوبت به بهترین بازیگر مردم درام رسید. علی معلم از مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی برای اهدای جایزه دعوت می کند تندیس حافظ در این بخش به مهدی سلطانی برای سریال دیوار اهدا شد

_مصطفی رستگاری بعد از دریافت تندیس حافظ گفت: خوشحالم سریالی که توقیف شذه بود با سیصد دقیقه سانسور پخش شد

_اهدای جوایز بخش تلویزیونی آغاز شد. تندیس حافظ بهترین فیلمنامه به مصطفی رستگاری برای سریال راستش را بگو رسید.

_مسعود جعفری جوزانی بعد از حضور روی سن گفت: خواهش می کنم کسانی که در این کشور ترمزند پایشان را از روی ترمز بردارند!

_با پایان صحبت های اولیه علی معلم کلیپی از پروژه کوروش کبیر پخش شد و مسعود جعفری جوزانی روی سن آمد.

_علی معلم روی سن آمد ادامه مراسم را او اجرا می کند

_رضا یزدانی قرار ست در این مراسم چند ترانه بخواند که اکنون در حال خواندن غزلی از حافظ است که اولین بار است اجرا می شود

_با قرایت خیر مقدم کلیپی از دوره های گذشته جشن حافظ با موسیقی فیلم راش ران هاوارد پخش شد که پخش تصویر خسروو شکیبایی با تشویق حضار همراه شد

_با قرایت قران و سرود جمهورب اسلامی مراسم آغاز شد . بهاره کیان افشار برای خواندن متن خیر مقدم آماده می شود. همین لحظه مسعود کیمیایی هم وارد سالن شد

_سالن اصلی و بالکن تالر بزرگ وزلرت کشور مملو از جمعیت است و میهمانان در جایشان مستقر شده اند و چهاردهمین جشن سینمایی تلویزیونی حافظ تا دقایقی دیگر  آغاز می شود

_امیرعلی دانایی و علی لهراسبی  فرزاد حسنی و مهرانه مهین ترابی امیر آقایی مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی وارد تالار بزرگ وزارت کشور شدند.

_مسعود جعفری جوزانی و مهدی فخیم زاده سامان مقدم پوران درخشنده و محمود کلاری وارد سالن شدند.

_ساره بیات شقایق دهقان  محسن قاضی مرادی دانیال عبادی  مهراوه شریفی نیا هادی کاظمی و فرزاد فرزین وارد تالار وزارت کشور شدند.

_داوود میر باقری که این روزهاسریال شاهگوش به کارگردانی او در شبکه نمایش خانگی عرضه میشود وارد مراسم شد.

_عبدالله اسکندری وارد تالاربزرگ  وزارت کشور شد قرار است از یک عمر فعالیت هنری او در این مراسم تقدیر شود.

_سحرقریشی وارد مراسم شد

_با ورود هنرمندان نشان های جشن حافظ توسط کادر احرایی مراسم  بر روی لباس شان جای می گیرد.

_علیرضا خمسه عبد الرضا اکبری افشین یدالهی نیما شاهرخ شاهی و رعناآزادی ور وارد مراسم شدند

-رضاعطاران و رضاکیانیان با خودروهایشان واردسالن برگزاری چهاردهمین جشن حافظ شدند!

_کیومرث پوراحمد اندیشه فولادوند و لاله اسکندری دیگر هنرمندانی هستند که اکنون وارد تالار وزارت کشور شدند

_فرامرز قریبیان سام قریبیان رضا ناجی علیرم نورایی میلاد کیمرام اصغر همت هومن بهمنش مازیار  میری  مهدی سلطانی و بهاره کیان افشار وارد تالار وزارت کشورشدند

_مهناز افشار  که به تازگی ازدو.اج کرده همراه با مهدی کرم پور وارد تالار بزرگ وزارت کشور شدند.

_داریوش ارجمند و گروه بازیگران خنده بازار از فرش قرمز جشن حافظ عبور کردند.

_هومن سیدی حسن پورشیرازی و مریم امیر جلالی سپند و کمند امیر سلیمانی وارد سالن شدند.

_کتایون ریاحی وارد تالار وزارت کشور شد

_سعید راد و مجید مظفری وارد تالار وزارت کشور شدند

-_چهاردهمین جشن حافظ ساعتی دیگر در تالار بزرگ کشور برگزار می شود. جمعیت زیادی در مقابل درب ورودی تجمع کرده اند و در حال ورود به سالن هستند.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:caffecinema.com


  مطالب پیشنهادی:
اعتراف رضا عطاران و هتریک مهناز افشار
نیکول کیدمن،کامرون دیاز و 8 زن برتر در فیلم های ورزشی+ تصاویر
آنجلینا جولی، رهبر مقابله با تجاوزات جنسی در مناطق جنگی +تصاویر
زوج جنجالی هالیوود، برد پیت و آنجلینا جولی بر فرش قرمز فیلم «شیطان صفت»+ تصاویر
عکس های برگزیده مسابقه نشنال جئوگرافیک از جهان+ تصاویر