برنده جایزه بزرگ کن رییس داوران بخش فیلم‌اولی‌های جشنواره ونیز
آلیس رورواچر کارگردان فیلم «عجایب»، پس از موفقیتش در کن به عنوان رییس گروه داوران بخش فیلم‌های اول جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.
به نقل از هالیوود ریپورتر، آلیس رورواچر کارگردان فیلم «عجایب» که با دومین فیلمش جایزه بزرگ گروه داوری جشنواره کن را برد از سوی سازمان دهندگان جشنواره فیلم ونیز به عنوان رییس گروه داوران این جشنواره در بخش فیلم اول یک کارگردان، انتخاب شد.

رورواچر 32 ساله تنها سه سال پیش اولین فیلم بلندش را ساخت. این فیلم با عنوان «کورپو کلسته» اولین بار در بخش رقابتی کارگردانان آینده کن معرفی شد و جایزه «روبان نقره ای» را برای بهترین کارگردان و جایزه بین‌المللی اینگمار برگمن برد.   

«عجایب» دومین فیلم او که درامی درباره زندگی دو خواهر است نیز با تایید بین‌المللی روبه رو شد و جایزه بزرگ گروه داوری کن را برد.

آلبا رورواچر خواهر بزرگتر این کارگردان که یکی از بازیگران فیلم «عجایب» است نیز تاکنون چهار فیلم ساخته است. وی رییس گروه داوران بخش رقابت اصلی جشنواره ونیز در سال 2011 بود.

جایزه فیلم اول یک کارگردان در ونیز به اسم تهیه کننده ایتالیایی لوییجی دی لورنتیس نامیده شده است. برنده این بخش یک جایزه 100 هزار دلاری دریافت می کند.

انتخاب رورواچر برای ریاست گروه داوری هفت نفره این بخش از جشنواره فیلم ونیز، معرفی اولین رییس داوران از بخش‌های مختلف این جشنواره 71 ساله اروپایی است که از 27 اوت تا 6 سپتامبر(5 تا 15 شهریور) برگزار می‌شود.

سال پیش برناردو برتولوچی کارگردان صاحب نام ایتالیایی ریاست هفتادمین دوره از جشنواره را برعهده داشت.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com



  مطالب پیشنهادی:
پگاه آهنگرانی در نمایشگاه عکس یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر
اشباح در بازار صد ساله + تصویر
گریم عجیب و جالب عبدالله اسکندری
دوران بازنشستگی آنجلینا جولی
لحظه غم انگیز ورود دختران ایرانی با لباس برزیل به ورزشگاه+تصویر