در بخش بهترین بازیگر مرد، شان پن برای "میلک"، میکی رورک برای "کشتی‌گیر" و بنیچیو دل تورو برای "چه" به ترتیب بیشترین آرا را به دست آوردند و...

 

فیلم انیمیشن "وال ـ ای" درباره یک روبات عاشق‌پیشه در نظرسنجی مشترک نشریه‌‌‌های معتبر ویلیج وویس و لس آنجلس ویکلی بهترین فیلم سال برگزیده شد.
ویلیج وویس اعلام کرد "وال ـ ای" به کارگردانی اندرو استنتن که از بخت‌های اصلی بخش انیمیشن بلند اسکار امسال است، با ۲۳۷ رای رده نخست این نظرسنجی را از آن خود کرد. "پرواز بادکنک قرمز" هو هسیائو هسین با بازی ژولیت بینوش با ۱۶۳ رای در رده دوم قرار گرفت و "بی‌غم" مایک لی با ۱۵۹ رای سوم شد.
"زندگی ساکن" جیا ژانگ‌ که از چین، فیلم فرانسوی "یک قصه کریسمس" به کارگردانی آرنو دپلشن، "والس با بشیر" آری فولمن، دو فیلم آمریکایی "میلک" ساخته گاس ون سنت، "وندی و لوسی" کلی ریشار، "بگذار فرد مناسب وارد شود" توماس آلفردسون فیلمساز سوئدی و فیلم آمریکایی "نیویورک، جزء به کل" چارلی کافمن رده‌های چهارم تا دهم را از آن خود کردند.
در بخش بهترین بازیگر مرد، شان پن برای "میلک"، میکی رورک برای "کشتی‌گیر" و بنیچیو دل تورو برای "چه" به ترتیب بیشترین آرا را به دست آوردند و در بخش بهترین بازیگر زن سالی هاوکینز برای "بی‌غم"، میشل ویلیامز برای "وندی و لوسی" و ژولیت بینوش برای "پرواز بادکنک قرمز" انتخاب شدند.
هیث لجر برای "شوالیه تاریکی"، ادی مارسان برای "بی‌غم" و جاش برولین برای "میلک" برندگان بخش بهترین بازیگر مرد مکمل بودند و پنه‌لوپه کروز برای "ویکی کریستینا بارسلونا"، وایولا دیویس برای "تردید" و رزماری دوویت برای "ریچل ازدواج کرد" به ترتیب بیشترین آرا بخش بهترین بازیگر زن مکمل را داشتند.
"مرد روی سیم" جیمز مارشال بهترین مستند سال برگزیده شد و "والس با بشیر" و Trouble the Water به کارگردانی تیا لسین و کارل دیل در رده‌های بعدی این بخش قرار گرفتند. در بخش بهترین فیلم اول "مایه ثبات" لنس همر، "رود یخزده" کورتنی هانت و "گرسنگی" استیو مکوئین به ترتیب بیشترین امتیاز را داشتند و "گورو عشق" با بازی مایک مایرز نیز بدترین فیلم سال شد.
جی هوبرمن منتقد ارشد ویلیج وویس نیز فیلم‌های برگزیده خود را اعلام کرد: "پرواز بادکنک قرمز"، Razzle Dazzle: The Lost World کن جیکابس، "پارک پارانویایی" گاس ون سنت، "چه" استیون سودربرگ، "والس با بشیر"، "نور مخفی" کارلوس ریگاداس، "۴ ماه، ۳ هفته و ۲ روز" کریستیان مونگیو، "در شهر سیلویا"، خوزه لوئیس گورین، "وال ـ ای" و "وندی و لوسی".
 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftab.ir