پیکر اکبر خواجویی، خالق سریال «پدر سالار» صبح روز یک‌شنبه (دوم شهریور ماه) از مقابل خانه سینما تشییع می‌شود.
پیکر اکبر خواجویی، خالق سریال «پدر سالار» صبح روز یک‌شنبه (دوم شهریور ماه) از مقابل خانه سینما تشییع می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیوی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برادر اکبر خواجویی با تائید خبر فوت وی اعلام کرد که این کارگردان پیش‌تر با تائید پزشک معالجش از بیمارستان کسری به منزل منتقل شد و حال نسبتا مساعدی داشت تا این که صبح جمعه دچار حمله قلبی می‌شود و به بیمارستان الغدیر تهران منتقل می‌شود.

برادر اکبر خواجویی ادامه داد:‌ پس از مراقبت‌های ویژه، برادرم ساعت 21 جمعه درگذشت.

وی همچنین در خصوص مراسم تشییع پیکر این کارگردان عرصه سینما و تلویزیون ایران به خبرنگار ایسنا گفت: پیکر برادرم ساعت 9 صبح روز یک‌شنبه از مقابل خانه سینما تشییع و پس از آن بنا به وصیت خودش به شهر اصفهان زادگاهش برای خاکسپاری منتقل می شود.

به گزارش ایسنا، اکبر خواجویی، کارگردان و نویسنده پیشکسوت سینما و تلویزیون متولد سال 1326 اصفهان است. وی فعالیت هنری‌اش را با تهیه و ساخت فیلم‌های تجربی و راه‌اندازی سینمای آزاد اصفهان آغاز کرد. از جمله آثار او در مقام کارگردانی می‌توان به «محیا»،‌ «سیرک بزرگ‌» و «خانه ابدی» نیز اشاره کرد.

خواجویی در زمینه‌ی کارگردانی سریال‌های تلویزیونی هم فعالیت داشته که از جمله کارهای او می‌توان به سریال‌های «کهنه سوار‌»، «پدر سالار‌»،«هشت بهشت» و ... اشاره کرد.

این کارگردان قدیمی بهمن ماه سال 91 به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

اکبر خواجویی که اخیرا خبرنگار ایسنا به ملاقات وی رفته بود، گفته بود: بعد از ترخیص از بیمارستان تصمیم دارم نگارش فیلمنامه را که آغاز کرده‌ام، تکمیل کنم.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
خالق «پدرسالار» درگذشت
به فکر کلاه گیس گذاشتن روی سر بازیگر نباشیم!
چرا رضا کیانیان در سریال آمریکایی بازی نمی‌کند؟
«ژولیت بینوش» با چهره‌ای خاص
آزیتا حاجیان: لباس عروسی نپوشیدم و مهریه‌ام 12 سکه بود!! + عکس