تقدیر از سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی توسط فرامرز قریبیان، رویا تیموریان و محمود عزیز
در بخشی از افتتاحیه جشنواره فیلم ویدیویی یاس که در مازندران اجرا شد از سعید پور صمیمی, چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی توسط فرامرز قریبیان، رویا تیموریان و محمود عزیزی تجلیل شد و...
 
حجت‌الله ایوبی شامگاه اول شهریور ماه در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم یاس، مقدم میهمانان را گرامی داشت و گفت: روزی که دکتر «ربیع فلاح جلودار» استاندار خوب مازندران پیشنهاد داد این جشنواره در استان مازندران برگزار شود، تا به امروز بسیار زود گذشت و زمان بی‌رحمانه کوتاه بود و فکر نمی‌کردم شاهد این جلسه باشکوه در کنار دریای خزر هرچند در هوایی گرم باشم.

حجت‌الله ایوبی

وی ادامه داد: البته در این راستا معاون سیاسی اجتماعی استان و همکارانشان هم بسیار تلاش کردند و آنچه در توان داشتند را برای این امر گذاشتند. خدا را شاکرم که این مراسم چنین با شکوه برگزار شد و از حسین مسافرآستانه و محمد حیدری و دیگر همکارانش نیز برای خلق این رویداد تشکر می‌کنم.

ایوبی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت ادامه داد: خوشحالیم که دولت تدبیر و امید امسال گام‌های بلندی را برای اعتلای نام ایران برداشته است. در سال گذشته با وجود اینکه اتحادیه صهیونی ماسونی کوشیده بود موج ایران‌هراسی را به راه بیاندازد و ملت ایران را منزوی کند، اما امروز صهیونیست در اوج انزوا است. اکنون مقایسه کنید ایران امروز را در عرصه بین‌المللی نسبت به سال گذشته که خوشحالیم بر این اتحادیه غلبه کرده ایم.

رییس سازمان سینمایی افزود:خوشحالیم که در عرصه فرهنگ اتفاق خوبی افتاده و مهم‌ترین آن از بین رفتن فاصله میان دولت و نخبگان و اهالی هنر است. امروز همه مسئولان در کنار هم با لبخند نشسته‌اند و برای اعتلای فرهنگ ایران تلاش می‌کنند که به نظرم مهم‌ترین دستاورد ما در عرصه فرهنگی است.

ایوبی ادامه داد: همچنین خوشحالیم که امروزه با برگزاری جشنواره‌ها در شهرهای مختلف، شعار تمرکززدایی و اینکه ایران فقط تهران نیست، به ‌صورت عملی در حال اجرا است.

وی با تاکید بر تحقق چنین ضرورتی افزود: راه رسیدن به فرهنگ پایدار جز این نیست و تاسیس و ایجاد سالن‌های کوچک سینما می‌تواند اقتصاد را در سینما زنده کند. امیدواریم استان مازندران با کمک بخش خصوصی الگویی شود برای دیگر استان‌ها.

ایوبی در پایان شبی باشکوه و سالی پر از لبخند را برای همه ، به‌ویژه اهالی سینما و فرهنگ آرزو کرد.


افتتاحیه جشنواره یاس

در بخشی از این مراسم افتتاحیه؛ فرامرز قریبیان، رویا تیموریان، محمود عزیزی لوح تقدیر سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی را اهدا کردند.

«حسین مسافرآستانه» دبیر جشنواره فیلم ویدئویی در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: از همه مدیران سیاسی و فرهنگی استان مازندران که دست به دست هم دادند تا افتتاحیه این جشنواره در مازندران برگزار شود، بسیار تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: باید یادآور شوم که علاوه بر سینما فلسطین تهران و سینما بهمن آمل در 22 نقطه از پارک‌ها و نقاط ساحلی استان مازندران فیلم‌های این دوره از جشنواره نمایش داده می‌شود که این امر حاکی از همت فرهنگی فرمانداران این استان است.

دبیر جشنواره فیلم ویدئویی (یاس) خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس سازمان سینمایی یادآور شد استاندار مازندران با نگاهی مهربان ما را در برگزاری این جشنواره یاری کرد و این برخورد فرهنگی موجب شد تا جشنواره در کوتاه ترین زمان ممکن در این استان برگزار شود.

مسافرآستانه ادامه داد: شبکه نمایش خانگی گستره وسیعی در سطح کشور و همچنین در عرصه‌های بین المللی دارد. تا آنجا که بخش بین المللی جشنواره فیلم ویدئویی 190 درخواست با ارائه آثار در بخش بین الملل داشت.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که با همت خود کمک کردند تا جشنواره‌ای با شکوه و تاثیرگذار همزمان در تهران و آمل برگزار شود کمال تشکر و سپاس را دارم.


افتتاحیه جشنواره یاس

تقدیر و تجلیل از سه هنرمند عرصه تلویزیون و سینما

سعید پورصمیمی: سینمای کلاسیک در حال از بین رفتن است

سعید پورصمیمی در روز بزرگداشتش گفت: مسافر آستانه در افتتاحیه این مراسم ما را غافلگیر کرد زیرا قرار نبودصحبت کنم.

وی در ادامه افزود: ابتدا برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدئویی را به مردم مازندران و بعد به برگزارکنندگان آن تبریک می‌گویم. چه بخواهیم و چه نخواهیم سینمای ما به شکل کلاسیک در حال از بین رفتن است. یادم می‌آید روزگاری هزاران نفر به اتفاق هم فیلمی را در سینما می‌دیدیم و بعد از آن درباره فیلم به تبادل نظر و گفتگو می پرداختیم.

وی با بیان اینکه نمایش فیلم‌ها رو به زوال است یادآور شد: امروز شاهد آن هستیم که علاقمندان بیشتر فیلم‌ها را در موبایل‌هایشان به صورت فردی می‌بینند. باید دقت کرد تا چه کاری باید انجام دهیم تا جلوی افرادی شدن سینما را در آینده بگیریم تا سینما بتواند قدم های فرهنگی بردارد و بار فرهنگی خوبی داشته باشد.

پورصمیمی ادامه داد: فکر می‌کنم یکی از مهمترین راه ها برگزاری جشنواره است، زیرا قطعا می‌تواند سینما را از انزوا نجات دهد.

در این مراسم دکتر محمود عزیزی برای اهداء لوح به سعید پورصمیمی به روی صحنه آمد.

افتتاحیه جشنواره یاس

چنگیز جلیلوند نیز در مراسم بزرگداشتش گفت: باورم نمی‌شود چنین جشنواره‌ای در مازندران برگزار می‌شود. امیدوارم فیلم‌های ویدئویی که ما آنها را دوبله می‌کنیم هرچه زودتر در سینماها به نمایش درآیند زیرا همانطور که می‌دانید سینمای ما روز به روز درحال کوچکتر شدن است.

وی در ادامه افزود: امیدوارم با نمایش فیلم‌های ویدئویی در سینماها مردم را به سمت سینما بکشانیم و آنها را با سینما آشتی دهیم.

جلیلوند گفت: از همه دست اندرکاران جشنواره تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند به آنها قدرت دهد تا هر سال این جشنواره را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

در این مراسم فرامرز قریبیان به روی صحنه آمد و لوح تقدیر را به چنگیز جلیلوند اهدا کرد و گفت صدای جلیلوند مانند 40 سال گذشته است افتخار می‌کنم که امشب جایزه او را من دادم.

افتتاحیه جشنواره یاس

فاطمه گودرزی: زود بود تا برای من بزرگداشت گرفته شود

فاطمه گودرزی نیز گفت: شاید کمی زود بود تا برای من بزرگداشت گرفته شود زیرا فکر می‌کنم هنوز جوان و کودک این حرفه هستم.

وی در ادامه افزود: امروز با جرات می‌توانم بگویم که فرزند اساتیدی همچون جلیلوند و پورصمیمی هستم به همین دلیل تعجب کردم که برای من بزرگداشت گرفته شد.

گودرزی همچنین افزود: شاید به خاطر تعداد کارهایم بوده است به‌ هرحال از هیات انتخاب و دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

در این مراسم رویا تیموریان به روی صحنه آمد و لوح فاطمه گودرزی را تقدیم کرد.

در این مراسم علیرضا رضاداد، فرامرز قریبیان، سعید پورصمیمی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، چنگیز جلیلوند، لیلا بلوکات، محمود عزیزی، جابر قاسمعلی، حسن نجاریان، فاطمه گودرزی، علی یونسی معاون سیاسی و امنیتی مازندران، عباسعلی ابراهیمی مدیر کل ارشاد مازندران، پورن درخشندده، سیاوش طهمورث، بهرام عظیمی ، حسن مسافر آستانه و ... حضور داشتند.

اجرای برنامه را محمد سلوکی بر عهدده داشت.

در پایان مراسم که در هتل نارنجستان آمل برگزار شد،مازیار فلاحی نیز به اجرای چند قطعه پرداخت.

علیرضا یونسی نیز در مراسم افتتاحیه نامه‌ای را قرائت کرده و یادآور شد: با توجه به اینکه جشنواره فیلم یاس در استان مازندران برگزار می‌شود، بنابراین فرصت مغتنمی است که در قالب سینما، میراث فرهنگی و هنر استان مازندان را به تصویر کشید و آن را به جوانان منتقل و از آن پاسداری کرد

در بخش‌هایی از متن معاونت سیاسی استاندار مازندران آمده است:«امیدواریم دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدیویی یاس به تربیت و رشد صنعت سینما کمک کند و شاهد ورود جوانان به این عرصه باشیم.با توجه به اینکه این جشنواره در استان مازندران برگزار می‌شود، بنابراین فرصت مغتنمی است که در قالب هنر، میراث فرهنگی استان مازندان را به تصویر کشید و آن را به جوانان منتقل و از آن پاسداری کرد. قطعا هنرمندان در فیلم‌های ویدیویی با مضامین غنی می‌توانند در این امر نقش بسزایی داشته باشند.»

در بخش دیگری از این نامه که یونسی آن را قرائت کرد، وی به سینماگران کشور اشاره کرده و گفت: «سینماگران دردهای اقتصادی و فرهنگی و دینی را در قالب نمایش خلاقانه سینما و فیلم‌های ویدیویی نشان می‌دهند و از آنجا که این هنر مخاطبی عام و فراگیر دارد، بسیار تاثیرگذار است.»

وی ادامه داد:« خوشبختانه با توجه به انتخابات 24 خرداد،شرایط جدید و امیدوارکننده‌ای در عرصه فرهنگ ایجاد شده است و در این دوران هنرمندان ایرانی می توانند در تحقق دغدغه های ریاست جمهوری برای ایجاد جهانی عاری از خشونت کمک کنند. همچنین سینماگران باید سعی کنند امید به آینده را در فیلم هایشان نشان دهند و مخاطب این فیلم‌ها را صرفا درون مرزی در نظر نگیرند.»

یونسی در ادامه عنوان کرد: «امروز غزه، سوریه عراق و فرگوسن درگیر تبعیض نژادی هستند. با توجه به این که دامنه هنر جهانی است و می تواند پاسخگوی دردهای بشری باشد. اصحاب سینما نیز قطعا به این دردها توجه دارند.»

معاون سیاسی استاندار در پایان گفت: «هنرمندان ایرانی در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که همیشه در بطن تحولات هستند و امروز هم، این گونه است.»

در این مراسم، برگزیدگان چهار بخش «محصولات ویدئویی»، «برترین موسسه ویدئو رسانه»، «مواد تبلیغی» و « طرح و ایده فیلمنامه» معرفی شدند.

بر اساس این خبر برگزیدگان در چهار بخش به شرح ذیل است:

برگزیده بهترین کیفیت عرضه محصولات ویدیوئی

امیر مداح مدیر آماده سازی نسخه مادر DVD (اتورینگ) برای فیلم «یه حبه قند»

برگزیده برترین موسسه ویدئو رسانه

موسسه پارس ویدئو به مدیریت محمود سلطانی

برگزیدگان بخش مواد تبلیغی و اطلاع رسانی دومین جشنواره بین المللی فیلم یاس

بخش عکس:

امید صالحی برای مجموعه عکس‌های فیلم آخرین نفر

مهسا طیب طاهر برای مجموعه عکس‌های فیلم گهواره

مهدی دلخواسته برای مجموعه عکس‌های فیلم عصر بارانی

بخش پوستر:

محسن اکلیون برای طراحی پوستر فیلم هیپنوتیزم

محسن جسور برای طراحی پوستر فیلم صدای پای باران

سپهر شکری برای طراحی پوستر فیلم آنچه گذشت

آنونس و عنوان بندی:

یاسر طالبی برای ساخت آنونس فیلم باد و برگ

رامین بهادری برای ساخت عنوان بندی فیلم لباسی برای خدمت

مهراب مشهدبان برای ساخت عنوان بندی فیلم سه ماهی

مهراب مشهد بان برای ساخت عنوان بندی فیلم چند روز بیشتر

برندگان بخش طرح وایده :

مرجان اشرفی زاده- علی اصغری برای طرح فیلنمامه بانوی سمبوک

مهرداد غفار زاده – اکبر روح برای طرح فیلنامه روزهای مرد مرده

مهدی بوستانی شهر بابکی برای طرح فیلنامه پیوند

محمد مُنعم برای طرح اقتباسی فیلم‌نامه برهوت




گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
زشت ترین گریم مصطفی زمانی!! + عکس
بالاترین دستمزد بازی در فیلم برای این بازیگران است + عکس
سال‌های خانه‌نشینی اصغر ترقه
اهل بهشت عربی و اهل جهنم عجمی صحبت می کنند؟!!!
همکاران اکبر خواجویی از رفتنش می‌گویند/ «پدرسالار» نظیر نداشت