نمايش «آنتيگونه» با رويارويی و مرگ دو برادر آغاز می‌شود. كرئون، امپراتور، دستور می دهد يكی را با احترام به خاك بسپارند و ديگری را بربالای بلندی بگذارند تا جسدش...


 به نقل از روابط عمومی نمایش، گروه زمان قصد داشت این نمایش را نیمه مهر ماه روی صحنه ببرد، اما تاخیرهای متوالی و متداولی كه تفریباً تمامی گروه‌های تئاتر كشور با آن دست به گریبان هستند موجب شد زمان اجر به بهمن ماه موكول شود. در پی این تاخیرها هنركار، به ناچار نیمی از گروه خود را از دست داد و تمرینات را از نو آغاز كرد.
كاظم هژیرآزاد، هوشمند هنركار، آزیتا نوری وفا، شیدا ابراهیمی، علی طاهری، میثم یوسفی، پارسا پولادوند، نسرین پیش‌بهار، ارسطو خوش‌رزم، پدرام پولادوند از جمله بازیگران این نمایش هستند. طراحی صحنه و لباس را سیما سامانی با همكاری هنركار برعهده دارد و شهرام نجاتی در اجرای موسیقی و پارسا پولادوند نیز به عنوان دستیار اول كارگردان گروه را همراهی می‌كنند.
تمرینات اولیه «آنتیگونه» از تیرماه امسال آغاز شده بود و با توجه به تغییرات ناخواسته‌ای كه در كار پیش آمد، پروژه آنتیگونه تا زمان اجرا نزدیك به هشت ماه تمرینات گسسته و پیوسته را پشت سر خواهد گذاشت.
هوشمند هنركار، با تحلیلی نو و انتقادی، نسبت به دیدگاه سوفوكل و بسیاری از تئاتر پیشگان غربی و اروپایی تا امروز، و از دریچه فرهنگ كهن ایرانی، نگاه متفاوتی به نمایش آنتیگونه داشته است و این نمایش‌نامه را با تنظیم و طراحی تازه‌ای روی صحنه می‌برد.
نمایش «آنتیگونه» با رویارویی و مرگ دو برادر آغاز می‌شود. كرئون، امپراتور، دستور می دهد یكی را با احترام به خاك بسپارند و دیگری را بربالای بلندی بگذارند تا جسدش خوراك لاشخوران شود. آنتیگونه، خواهر دو برادر، تصمیم به تدفین برادر مرده‌اش می گیرد و از اینجا كشمكش تراژیك نمایش آغاز می‌شود.
آخرین كار گروه زمان «پرده‌ها از راه می‌رسند» به كارگردانی هنركار بود كه پس از اجرا در تالار مولوی، در چند كشور اروپایی نیز روی صحنه رفت.
گروه زمان این بار نیز قصد دارد «آنتیگونه» را پس از اجرا در ایران در كشورهای دیگری روی صحنه ببرد.
 
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/culture
 
منبع:farsnews.com