اين هرم حدود يك سال پيش كشف شد و از آن زمان تا كنون، تلاش‌ها برای كشف اتاق‌های مخفی ويژه‌ی نگهداری تابوت‌های سنگی موميايی‌ها آغاز شد تا اين‌كه...
 
یك سال پس از كشف مقبره‌ی یكی از ملكه‌های مصر، تابوت او نیز كه از تاراج دزدان در امان مانده است، پیدا شد.

باستان‌شناسان مصری موفق به كشف محل نگهداری تابوت یكی ملكه‌های مشهور تمدن مصر باستان به نام سشستت (Seshestet) در هرمی در جنوب قاهره شدند كه طبق متون تاریخی، مادر یكی از فراعنه‌ی سلسله‌ی ششم فراعنه به نام تتی (Teti) بوده كه در قرن 24 پیش از میلاد مسیح (ع) بر مصر حكومت می‌كرده است.

این هرم حدود یك سال پیش كشف شد و از آن زمان تا كنون، تلاش‌ها برای كشف اتاق‌های مخفی ویژه‌ی نگهداری تابوت‌های سنگی مومیایی‌ها آغاز شد تا این‌كه روز گذشته، باستان‌شناسان موفق به كشف تابوت سنگی ملكه سشستت شدند و توانستند پس از پنج ساعت تلاش، آن را از هرم محل نگهداری آن كه مقبره‌ی این ملكه نیز به‌شمار می‌رود، خارج كنند.

در این تابوت سنگی، بقایای جمجمه، پاها، لگن و دیگر اعضای بدن همراه نوارهایی از پارچه‌ی كتان، ظرف‌های سفالی و زیورآلاتی ساخته‌شده از طلا وجود دارند. البته این‌طور به‌نظر می‌رسد كه در سال‌های دور، تمام اشیای تاریخی ارزشمند این مقبره توسط دزدان غارت شده‌اند، ولی دزدان نتوانسته‌اند تابوت ملكه را پیدا كنند. به همین دلیل، آثار تاریخی داخل تابوت دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir