در ميان 16 تابلوی روی ديوار نگارخانه الهه، اثری به نام «جن باغ» به چشم می‌خورد كه اثری 40 تكه است. كه...
 
در این نمایشگاه 16 اثر روزبه با عنوان «نوبت عاشقی» روی دیوار نگارخانه الهه رفت كه موضوع نویی داشتند، «جن ها» كه این هنرمند از این موجودات با نام «آن‌ها» یاد می‌كند.
رنگ‌های گرم متنوع و شاد یكی از ویژگی‌های آثار این هنرمند است كه به عقیده وی این رنگ‌های شاد از شرق به غرب رفته‌اند و باید به تنوع و زنده بودن رنگ‌ها و المان‌هایی كه در پوشش روستایی شرقی به كار رفته دقت داشت.
روزبه در دوران فعالیتش به سه دوره كاری اشاره می‌كند كه دوره نخست فیگورها و مناظر امپرسیونیستی است ، دوره دوم كه بعد از مدتی سختی و تجربه به دست آمده انتزاعی است و در دوره سوم كاری به آثـاری با المان‌های كودكانه كه از كاركردن و آموزش به كودكان سرچشمه گرفته، روی آورده است.
پرویز روزبه درباره كاركردن روی موضوع «جن» می‌گوید اولین جرقه این موضوع 17 سال پیش در ذهنش ایجاد شده و یك نگاه ماوراء‌الطبیعه و رؤیا گونه است و در همان سال‌ها همزمان با آموزش نقاشی به كودكان نقاشی‌هایی با موضوع «جن» را شروع كرده است.
روزبه برای خلق آثارش از قوه تخیل استفاده كرده و بدون هیچ مقدمه‌ای كار را شروع می‌كند. او كه از جن با عنوان « آن‌ها» یاد می‌كند بر این اعتقاد است كه موضوع «آن‌ها» جنبه فانتزی دارد و «آن‌ها» بی‌آزارند.
روزبه به گفته خودش، به دنبال تحت تأثیر قرار دادن افراد و جنجال‌های سیاسی نبوده و این گونه نقاشی كردن را دوست دارد.
در میان 16 تابلوی روی دیوار نگارخانه الهه، اثری به نام «جن باغ» به چشم می‌خورد كه اثری 40 تكه است. كه از به اعتقاد او 40 تكه اصلاً به معنی تعداد لت‌های كار نیست. بلكه نشان دهنده 40 روز كار مـداوم بر سر اینگونه آثار است كه در این باره به زنان روستایی اشاره می‌كند كه تكه پارچه‌های كهنه را سر هم بندی می‌كنند و یك اثر 40 تكه را خلق می‌كنند. اما تعداد پارچه‌های سرهم شده در اثر 40 تكه نیست بلكه مدت زمان خلق اثر 40 روز است ، از دیگر آثار در این نمایشگاه می توان به «لولو ها در انباری» ، «تولدی دیگر» ، «رقص و پایكوبی آن‌ها» و ... اشاره كرد.
علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه نوبت عاشقی،پرویز روزبه تا تاریخ 30 دی ماه جاری ( به جز ایام تعطیل) از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر دیدن كنند.
نگارخانه الهه در بلوار افریقا ـ كوچه گلفام ـ پلاك 6 واقع شده است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com