کلیه آثار ارایه شده در این سایت با ابعاد اصلی و کیفیت بالا برای چاپ ارایه شده است و علاوه بر آثار کاریکاتورهای مقاومت غزه، نمونه های دیگر آثار هنری...
 
   نمایشگاه کاریکاتور "مقاومت غزه" با استقبال کاریکاتوریست‌های ایرانی و اثاری از هنرمندان بین المللی در خانه سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ‌برپا شد.
در این نمایشگاه مجموعه ای از کاریکاتور های برترین کاریکاتوریست‌های جهان در دفاع از مظلومیت مردم غزه به نمایش در آمده است.
این نمایشگاه شامل۷۰ اثر کاریکاتور در ابعاد ۹۰×۹۰ سانتی متر با موضوع مقاومت غزه است. در این نمایشگاه علاوه بر اثار هنرمندان ایرانی، آثار برترین کاریکاتوریست‌های جهان مانند "مارسیو لیکه" از برزیل، "جتیت کوئستانا" از اندونزی و " امید جوها" از فلسطین نیز به نمایش درامده است.
امید جوها، کاریکاتوریست مطرح فلسطینی ساکن نوارغزه است و همسرش نیز در همین سرزمین به شهادت رسیده است.
حوزه هنری با همکاری خانه کاریکاتور ایران برای ارایه آثار این نمایشگاه در سطح بین المللی، نسخه قابل چاپ آثار را با کیفیت بالا در پایگاه اینترنتی "مقاومت غزه" به نشانی www.gazaresist.com قرار داده که با استقبال کم نظیر بازدید کننده روبرو شده است.
کلیه آثار ارایه شده در این سایت با ابعاد اصلی و کیفیت بالا برای چاپ ارایه شده است و علاوه بر آثار کاریکاتورهای مقاومت غزه، نمونه های دیگر آثار هنری در دفاع از مردم فلسطین مانند آثار نقاشی و گرافیک نیز توسط این سایت ارایه می‌شود.
سید "مسعود شجاعی‌ طباطبایی" دبیر نمایشگاه بین المللی کاریکاتور غزه در مورد برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه نتیجه برپایی مسابقه ای است که با حضور کاریکاتوریست های مطرح دنیا در تهران برپا شد و در این مسابقه حدود ۲۵۲۰ اثر از هنرمندان ۶۵ کشور جهان شرکت کردند که در نهایت ۶۵۰ اثر در مرحله اول انتخــاب و در سایت ایران کارتـون به نمایش در آمد.
وی افزود: استقبال بی‌نظیر هنرمندان جهان از مسابقه بین‌المللی "مقاومت غزه" نشان دهنده توجه صمیمانه هنرمندان جهان به موضوع غزه و احساس همدردی با مردم آن و در پی خشم و نفرت هنرمندان از جنایت‌های وحشیانه و ددمنشی رژیم صهیونیستی است که در آثار خود به نمایش گذاشتند.
شجاعی یادآور شد: آثار ارایه شده، حقایق غزه را از سه زاویه متفاوت شامل نمایاندن ددمنشی رژیم صهیونیستی، نمایش مظلومیت مردم غزه به عنوان نماد مردم فلسطین و توجه به دفاع جانانه مردم غزه به نمایش می‌گذارد.
وی افزود: در این مسابقه علاوه بر حضور گسترده کشورهای اسلامی، آثار زیادی نیز از سایر کشورهای جهان دریافت شد که این موضوع نشانگر توجه مردم تمام کشورهای جهان به مردم غزه است.
شجاعی طباطبایی گفت: هر چند رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با سانسور حقایق سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایات خود را دارد، اما جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی برای جهانیان آشکار است.
نمایشگاه مقاومت غزه تا پنجم بهمن ماه در خانه سوره برپا است و تمام علاقه مندان و ارگان‌ها و سازمان‌ها می‌توانند لوح فشرده کاریکاتورهای برتر جهان با موضوع مقاومت غزه را به طور رایگان از خانه کاریکارتور ایران دریافت کنند.

 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftab.ir