به نقل از روزنامه فرانسوی «لوموند»، نزدیك به 600 عنوان رمان در ماه ژانویه سال 2009 راهی بازار كتاب فرانسه شده‌اند كه این روزنامه 25 عنوان...
 
روزنامه فرانسوی لوموند این هفته در ویژه‌نامه ادبی خود با شروع سال نو میلادی 25 كتاب را برای شروع كتاب‌خوانی در سال جدید پیشنهاد كرده است.
 
به نقل از روزنامه فرانسوی «لوموند»، نزدیك به 600 عنوان رمان در ماه ژانویه سال 2009 راهی بازار كتاب فرانسه شده‌اند كه این روزنامه 25 عنوان آن‌ها را برای شروع كتاب‌خوانی در سال جدید به خوانندگانش پیشنهاد داده است.
رمان «مردی در تاریكی» كه به فرانسه «تنها در تاریكی» ترجمه شده یكی از گزینه‌های اصلی فهرست پیشنهادی روزنامه لوموند است.
رمان «باران پیش از بارش» نوشته «جاناتان كو» نیز به تازگی توسط انتشارات گالیمار فرانسه ترجمه شده و لوموند آن را به خوانندگانش پیشنهاد داده است.
رمان تازه‌ای از «كاترین دیویس» به نام «در جهنم» نیز از سوی انتشارات «استاك» به فرانسه ترجمه و منتشر شده است.
رمان «زندگی كوتاه و شگفت‌انگیز اسكار وائو» نوشته «جونت دیاز» برنده جایزه پولیتزر ادبی سال 2008 آمریكا نیز به تازگی توسط انتشارات «پلون» فرانسه به خوانندگان ادبی این كشور ارائه شده و لوموند نیز آن را پسندیده است.
كتاب‌ «مكان گمشده» نوشته «نورما هویدوبرو»، «روز» نوشته «ای‌.ال. كندی»، «مانیلا بزرگ» نوشته «كجارتان فلوگستاد»، و كتاب‌هایی از «مریل بلوكی»، «استیو تولتس» و دیگر نویسندگان مطرح دنیا در فهرست پیشنهادی روزنامه لوموند برای شروع كتابخوانی در ابتدای سال نو میلادی قرار دارند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: .farsnews.com