«جی.‌كی. رولینگ» خالق «هری پاتر» كه به ثروتمندترین نویسنده تاریخ ادبیات معروف است و پرفروش‌ترین نویسنده سال 2008 بوده اما در لیست...
  
 «خالد حسینی»، نویسنده افغان رمان «بادبادك‌باز»، در یك نظرسنجی رتبه نخست را در میان 20 نویسنده پرمخاطب سال 2008 كسب كرد.
 
مؤسسات انتشاراتی در كشورهای انگلیس، آمریكا، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، چین و چندین و چند كشور دیگر با ارائه فهرست‌های جداگانه‌ای نویسندگان پرمخاطب دنیا در كشورشان را اعلام كردند.
فهرست‌های مختلف این مؤسسات انتشاراتی در نهایت در قالب فهرست «بیست نویسنده پرمخاطب سال 2008» ارائه شد كه در آن «خالد حسینی» در جایگاه نخست قرار دارد و حتی از «جی‌كی‌ رولینگ» خوش‌اقبال‌ترین نویسنده تاریخ ادبیات پیشی گرفت.
«خالد حسینی» در حالی به‌عنوان محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین نویسنده سال گذشته میلادی انتخاب شد كه رمان‌های «جی‌.كی‌. رولینگ» و «استفنی مه‌یر» بیشتر از رمان‌های «حسینی» در جهان فروش كرده‌اند.
«استیگ لارسن» و «كن فولت» نیز جایگاه دوم و سوم این لیست بیست‌تایی را از آن خود كرده‌اند.
این در حالی است كه «استفنی مه‌یر» نویسنده رمان «شفق» كه به تازگی فیلمی نیز بر اساس رمانش روی پرده‌های سینما‌های دنیا رفته است، در جایگاه چهارم قرار دارد.
«جی.‌كی. رولینگ» خالق «هری پاتر» كه به ثروتمندترین نویسنده تاریخ ادبیات معروف است و پرفروش‌ترین نویسنده سال 2008 بوده اما در لیست محبوبان و پرمخاطبان جهان در جایگاه نهم قرار دارد.
«پائولو كوئلیو» نویسنده برزیلی رمان «كیمیاگر» نیز در رتبه بیستم این فهرست دیده می‌شود.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com