همچنین همه‌ی نامه‌ها، کتاب‌ها، یادگاری‌ها، عکس‌ها و بخصوص فیش‌های «کتاب کوچه» از این پس به استمرار در سایت رسمی این شاعر...

  راه‌اندازی خانه‌موزه‌ی بامداد و سایت كتاب كوچه 
 
 با وجود تخلیه‌ی خانه‌ی احمد شاملو، خانه‌موزه‌ی «بامداد» برپا، و نامه‌ها، عكس‌ها و «كتاب كوچه»‌ی این شاعر در سایت رسمی‌اش منتشر می‌شود.
سیاوش شاملو - فرزند شاعر - پس از برنده شدن در مزایده‌ی اموال پدرش، روز گذشته (جمعه، ۲۷ دی‌ماه) وسایل او را از خانه‌اش برد.
مزایده‌ی اموال احمد شاملو طبق قرار قبلی، ششم مهرماه در محل اجرای احكام مدنی دادگستری كرج برگزار شد و سیاوش شاملو با ۳۲۶ میلیون تومان، برنده‌ی مزایده شد.
اما بنا بر تصمیم شورای خانه‌موزه‌ی بامداد متشكل از: آیدا شاملو - همسر شاملو -، ع. پاشایی - سرپرست انتشار آثار شاملو - و تعدادی دیگر از دوستان این شاعر، خانه‌موزه‌ی بامداد (احمد شاملو) در محل منزل این شاعر تشكیل خواهد شد و هیچ‌یك از وسایل به مزایده‌رفته به این خانه بازگردانده نخواهد شد؛ بلكه قرار است دوستان و افرادی كه از این شاعر، یادگاری‌ها و وسایلی را در اختیار دارند، در اختیار این شورا قرار دهند، تا موزه‌ای برپا شود.
همچنین همه‌ی نامه‌ها، کتاب‌ها، یادگاری‌ها، عکس‌ها و بخصوص فیش‌های «کتاب کوچه» از این پس به استمرار در سایت رسمی این شاعر منتشر خواهد شد. سایت «کتاب کوچه» نیز راه‌اندازی شده ‌و گروه کتاب کوچه در حال وارد كردن محتوای سایت است.
از سوی دیگر، پیش از خالی شدن خانه‌ی احمد شاملو، از خانه،‌ فیلم و عكس برداشته شده و قرار است خانه‌ی شاملو به صورت مجازی با همه‌ی وسایل بازسازی شود.
در سایت خانه‌ی شاعران جهان هم كه پیش‌تر راه‌اندازی شده است، علاوه بر سایت اختصاصی فدریكو گارسیا لورکا و لنگستون هیوز، سایت‌های پل الوار و ژاک پره‌ور اضافه خواهد شد و شعرهای شاملو هم با صدای خودش بر سایت قرار خواهد گرفت.   
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir