داستان یكی از كلیپ‌ها كه با تصاویر مستند ساخته شده مربوط به یك پایگاه نظامی آمریكایی است كه در حال سلام و احترام نظامی به چند...
  
   «محمدرضا اسلام‌لو» مستندساز گفت: كلیپ‌های كوتاه ضدصهیونیستی كه به همراه یك گروه ایرانی و به زبان انگلیسی در مورد جنایات رژیم اشغالگر قدس ساخته‌ایم، در شبكه اینترنت با استقبال مخاطب روبه‌رو شده است.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هیأت اسلامی هنرمندان، «محمدرضا اسلاملو» در گفت‌وگویی از تولید كلیپ‌های كوتاه در مورد غزه و انعكاس آنها در اینترنت و یوتیوب خبر داد و یادآور شد: ما به صورت گروهی و با تولید چندین كلیپ به زبان انگلیسی، جنایات اسرائیل را نسبت به مردم مظلوم غزه به نمایش گذاشته‌ایم.
وی با نام بردن چند كلیپ ساخته شده توسط او و گروهش به اسم «الان هنگام كار است»، «اگر آمریكایی‌ها می‌دانستند» و «غزه آنلاین» گفت: داستان یكی از كلیپ‌ها كه با تصاویر مستند ساخته شده مربوط به یك پایگاه نظامی آمریكایی است كه در حال سلام و احترام نظامی به چند جنازه آمریكایی است كه در كشور عراق كشته شده‌اند كه در این مراسم، پرچم آمریكا در كنار پرچم اسرائیل در حال اهتراز است و ما با زیرنویس هایی در این كلیپ تلاش كردیم افكار عمومی مردم آمریكا را به همرایی مقامات كشورشان با اسرائیل آگاه سازیم و جالب است كه بدانید در امتیازبندی‌هایی كه برای هر كلیپ در یوتیوب قرار دارد این كلیپ بالاترین امتیازها را كسب كرده است.
این مستندساز همچنین خبر داد كه یكسری فیلم‌های مستند ضدصهیونیستی و آمریكایی را برای شبكه پرس تی وی تولید كرده است كه همزمان با حمله صهیونیست‌ها به غزه از این شبكه پخش شده است.
وی ادامه داد: در برخی از این مستندها، مصاحبه‌هایی با سربازان آمریكایی گرفته شده كه از سیاستهای جنگ‌طلبانه مقامات آمریكایی انتقاد می‌كنند.
اسلاملو گفت: شش فیلم مستند دیگر از این دست نیز از شبكه پرس تی وی پخش خواهد شد.
وی كه به عنوان مستندساز، فیلم‌های زیادی را ساخته است، گفت: یك فیلمساز مستندساز نباید از تقابل حق و باطل كه در غزه در حال رخ‌دادن است بی‌تفاوت بگذرد و باید تلاش خود را در افشاگری جنایات صهیونیست‌ها انجام دهد و حتی اگر شده با تولید كلیپ‌های كوتاه رسالت خویش را انجام داده و ساكت ننشیند.
وی با اشاره به استقبال مردم جهان از اینترنت و یوتیوب برای دیدن جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: اگر فیلمی با خلوص نیت ساخته شود اثر خودش را به نحو احسن خواهد گذاشت ضمن این كه استقبال آمریكایی‌ها و غربی‌ها از اینترنت بسیار زیادتر شده است چرا كه می‌دانند رسانه‌های غربی حقایق غزه را كتمان می سازند و آنچه را كه خود دوست دارند به خورد افكار عمومی می‌دهند.
اسلاملو با تأسف از چیرگی صهیونیزم در فضای رسانه‌ای و سینمایی آمریكا و به ویژه هالیوود تصریح كرد: سی سال پیش هنگامی كه در هالیوود قصد همكاری با یك تهیه كننده آمریكایی را داشتم او به من گفت: تو اگر می خواهی در سینمای آمریكا فعالیت كنی باید یهودی باشی در حالی كه تو یك مسلمان هستی و نامت نیز محمدرضا است پس باید كار كردن در هالیوود را فراموش كنی.
به گفته وی، مارلون براندو با همه شهرت و محبوبیتش هنگامی كه از سیاست های حاكم هالیوود انتقاد كرد و گفت همه سیاست‌ها در دست صهیونیست‌هاست، چنان بلایی بر سرش آوردند كه مجبور به عذرخواهی شد.
اسلاملو ادامه داد: علی رغم این كه تمامی شبكه‌های عمده رسانه‌ها،‌ سیاستمداران، مجالس سنا و كنگره آمریكا در اختیار صهیونیست‌هاست اما اینك عرصه آخرالزمان و زمان آشكار شدن حق علیه باطل است و خون بر شمشیر پیروز خواهد شد.
وی اضافه كرد: اسرائیل در ماه های حرام به غزه حمله كرد و مطمئن باشید كه چوبش را خواهد خورد همانطوری كه صدام حسین نیز وقتی در ماه‌های حرام به ایران حمله كرد،‌ چوبش را خورد.
كارگردان فیلم «باغ سید» با اشاره به حوادث تأسف بار غزه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: سران رژیم صهیونیستی كه درصدد بودند با حمله به مردم بی‌گناه غزه، حق‌طلبی آنان را سركوب كنند نه تنها موفق به این كار نشدند بلكه سبب شدند تا افكار عمومی جهان از سكوت و انزوا نسبت به این جنایات خارج شده و فریاد حق طلبی مردم غزه را به گوش مقامات اسرائیلی و آمریكایی برسانند.
وی جهت‌گیری و هم‌سویی مردم جهان به نفع مردم غزه و حماس و بیزاری از سران رژیم صهیونیستی را نتیجه حمله اسرائیل به غزه اعلام كرد و یادآور شد: این موضوعی بود كه اسرائیل هیچگاه تصور آن را نكرده بود.
این مستندساز كشورمان با اشاره به بیداری افكار عمومی جهان و انعكاس اخبار جنایات غزه علی رغم اعمال سانسور از سوی رژیم صهیونیستی افزود: امروز شبكه الجزیره آئینه حوادث غزه شده است در حالی كه این شبكه را با هدف خواب كردن مردم خاورمیانه بنا كردند.
اسلاملو خاطرنشان كرد: تصور سران صهیونیستی از حمله به غزه این بوده كه جهان همچون گذشته نسبت به این حمله بی تفاوت خواهد بود، اما دیدیم كه اعتراض‌های عمومی و خودجوش ملت‌ها دست صهیونیست‌ها را در جنایات غزه رو كرد و این در حالی است كه سانسور اخبار به شدت از سوی صهیونیست‌ها اعمال می‌شود.
وی با اشاره به اعتراض‌های گسترده و همه‌روزه مردم جهان در مقابل سفارت اسرائیل گفت: این اعتراض‌های خودجوش مردمی مقابل سفارت اسرائیل در كشورهای مختلف در حالی انجام می‌شود كه برای انجام كوچك‌ترین تظاهرات نیاز به كسب مجوز است.
این مستندساز با بیان این كه نظم نوین جهانی و قواعد بازی در حال فروپاشی است، تصریح كرد: یكی از اتهامات همیشگی سران رژیم صهیونیستی به ایران، طرفداری كشورمان از حماس بوده است، اما با تظاهرات و جو جهانی كه بر علیه اسرائیل به راه افتاده سبب شده تا همه مردم جهان از حماس دفاع كنند و این حكایت از حمایت درست و اصولی جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین بوده است.
این مستندساز در خاتمه گفت: عن‌قریب است كه صدای شكست سیاست‌های رژیم صهیونیستی در حمله به غزه شنیده شود و شادی مردم غزه و افكار عمومی جهان، دنیا را بلرزاند.  
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com