همچنین دكتر علی رفیعی در ساعت ۱۹ میهمان تالار وحدت تهران است و نخستین اجرای نمایش جدید خود با عنوان شكار روباه را به صحنه می‌برد. این نمایش از تكنیك های...
        
    زنگ بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صدا درآمد. جشنواره بیست و هفتم تئاتر فجر امروز دوم بهمن ماه با اجرای ۱۸ نمایش آغاز به كار می‌كند.
به گزارش خبرنگار «ایران» امروز اجراهای رقابتی و غیررقابتی تئاتر فجر از ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد. پاول ژكوتاك كارگردان برتر بخش بین الملل جشنواره سال گذشته، اجرای نخست خود را در پاركینگ تالار وحدت تهران اجرا می‌كند. این نمایش «دست نوشته های پیدا نشده در ساراگوسا» نام دارد و به صورت دو اجرایی تا چهار روز دیگر به كار خود ادامه می‌دهد. اجرای دیگر این نمایش در ساعت ۱۸ خواهد بود.
همچنین دكتر علی رفیعی در ساعت ۱۹ میهمان تالار وحدت تهران است و نخستین اجرای نمایش جدید خود با عنوان شكار روباه را به صحنه می‌برد. این نمایش از تكنیك های مدرن كارگردانی سود می‌برد و تكیه بر عنصر بازیگری نیز محوریت دارد. این در حالی است كه سالن های تئاتر شهر همچنان میزبان نمایش هایی هستند كه از اجرا های عمومی‌به جشنواره راه یافته اند. این نمایش ها در جشنواره یك اجرا دارند و تنها در روز نخست فستیوال بین المللی فجر به روی صحنه می‌روند.
كرگدن به كارگردانی فرهاد آئیش، سیر روز در شب (اكبر زنجانپور)، خدای كشتار (علیرضا كوشك جلالی) و مجسمه های یخی (مسعود موسوی) همچنان در تالار های اصلی، چهار سو، سایه و كارگاه نمایش اجرا دارند.
تالار قشقایی نیز امروز میزبان نمایشی با عنوان «بخوان» نوشته و كار عاطفه تهرانی است. این نمایش در ساعت های ۱۷ و ۲۰ به روی صحنه می‌رود.
اما در دیگر تالارهای شهر تهران نیز هوای جشنواره داغ است. بچه های خاكستری به كارگردانی امید نیاز در تماشاخانه سنگلج، دادگاه، كوروش اسداللهی (تالار مولوی) دفاعیه، داوود فتحعلی بیگی (تالار كوچك مولوی) بوق، فرهاد تجویدی (تماشاخانه مهر) آوای آواره، جواد روشن (تالار محراب) كاكوتی، محمود دهقان و حامد مهریزی زاده (تالار اسوه) و اپرای عاشورا، بهروز غریب پور (فردوسی) از جمله اجراهای صحنه ای امروز در سراسر تهران هستند.
همچنین «حلقه بازی» به كارگردانی پریسا مقتدی در تالار كنفرانس تئاتر شهر نمایشنامه خوانی می‌شود. خانه هنرمندان نیز میزبان دو اجرای رادیویی است. تیغه كهنه به كارگردانی نادر برهانی مرند و مثل شب به كارگردانی فریدون محرابی در سالن استاد انتظامی‌خانه هنرمندان اجرا می‌شوند.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftab.ir