داگ آلن می‌گوید: «‌با آن كه باور دارم تصمیم‌گیری در مورد اعتصاب را باید به نمایندگان بازیگران سپرد، ولی بحث‌هایی كه در چند هفته اخیر مطرح شد، باعث شده...
    
اتحادیه بازیگران آمریكا (SAG) می‌گوید مایل نیست به صورت اجباری دست به یك اعتصاب گسترده بزند و ترجیح می‌دهد مشكل خود با كمپانی‌های فیلم‌سازی را، به صورت مسالمت‌آمیز حل كند.
 
این اتحادیه هنوز هم در تلاش است تا در صورت امكان مجبور به تصمیم‌گیری درباره یك اعتصاب نشود و داگ آلن یكی از مسئولان اصلی اتحادیه - كه طی چند ماه گذشته از طرفداران اصلی یك اعتصاب گسترده از سوی بازیگران بوده - در یك چرخش ناگهانی و تعجب برانگیز، درباره تعلیق طرح مربوط به اعتصاب (و رأی‌گیری درباره آن) صحبت كرد.
پیش از این قرار بود رأی‌گیری در مورد اعتصاب، در روز 2 ژانویه انجام شود. اما برگزاری جلسه اضطراری روزهای 12 و 13 ژانویه، این كار را به عقب انداخت.
پس از برپایی این جلسه، هم اتحادیه به صورت رسمی اعلام كرد، هنوز زمانی برای ارسال برگه‌های رای‌گیری در مورد اعتصاب تعیین نكرده است.
داگ آلن می‌گوید: «‌با آن كه باور دارم تصمیم‌گیری در مورد اعتصاب را باید به نمایندگان بازیگران سپرد، ولی بحث‌هایی كه در چند هفته اخیر مطرح شد، باعث شده تا برخی مسائل دوباره مورد بررسی قرار گیرند.»
به این ترتیب، می‌توان امیدوار بود كه اتحادیه‌ بازیگران سینما و كمپانی‌های فیلم‌سازی،‌ بدون آن كه نیازی به یك اعتصاب باشد، بر سر مسائل مورد اختلاف به توافق برسند. بازیگران سینما از 30 ژوئن كه قرارداد سه‌ساله‌شان با كمپانی‌های فیلم‌سازی تمام شده، هنوز هم بر اساس همان قرارداد، در فیلم‌های جدید خود ظاهر می‌شوند.
در شرایطی كه اتحادیه بازیگران سینما خودش را آماده برپایی پانزدهمین دوره جوایز سالانه خود می‌كند،‌ آلن گفته می‌توان این طرح را هم مورد بررسی قرار داد كه 120 هزار عضو اتحادیه، ‌در یك روز پای صندوق‌های رأی ظاهر شوند و درباره این كه اعتصاب بكنند یا نه، ‌نظر و رأی بدهند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com