ریكا دامجی دختری18 ساله كه یكی از ساكنین زاغه‌های بمبئی است و در تجمع اعتراض آمیز اخیر شركت كرده، می‌گوید: «من فقیر هستم، ولی خودم را زاغه‌نشین خطاب نمی‌كنم. من اصلا...
 
گروه زیادی از زاغه‌نشین‌های شهر بمبئی در یك اجتماع اعتراض‌آمیز نسبت به فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» نام این فیلم را توهینی به خود ارزیابی كردند. 
  گروه زیادی از زاغه‌نشین‌های شهر بمبئی در یك اجتماع اعتراض‌آمیز نسبت به فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» نام این فیلم را توهینی به خود ارزیابی كردند.
این اعتراض پر سر و صدا در شرایطی صورت گرفت كه اكران عمومی فیلم جدید دنی بویل در خاك هند شروع شده و شهر بمبئی - كه بالیوود مركز سینمایی هند در آن قرار دارد - محل زندگی بازیگران اصلی آن است.
خط اصلی قصه فیلم درباره زندگی نوجوانی است كه در یكی از زاغه‌های شهر بمبئی زندگی می‌كند.
برخلاف مراسم گلدن گلوب (كه جوایز اصلی‌اش را به این فیلم داد) و آكادمی اسكار (‌كه فیلم را در رشته‌های اصلی نامزد دریافت جایزه كرده است) كه «میلیونر زاغه‌نشین» را دوست دارند، زاغه‌نشین‌های فقیر بمبئی دوستدار این فیلم نیستند و از تولید آن احساس خشنودی نمی‌كنند.
ریكا دامجی دختری18 ساله كه یكی از ساكنین زاغه‌های بمبئی است و در تجمع اعتراض آمیز اخیر شركت كرده، می‌گوید: «من فقیر هستم، ولی خودم را زاغه‌نشین خطاب نمی‌كنم. من اصلا دوست ندارم مرا با یك حیوان مقایسه كنند. من یك انسانم».
بسیاری از معترضان عقیده دارند فیلم فقر مردم را بهانه‌ای برای كسب سود و شهرت قرار داده است.
جماعت معترض در جلوی منزل گران‌قیمت آنیل كاپور یكی از بازیگران فیلم اجتماع كردند و اقدام آن‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های گروهی هند و بین‌المللی داشته است.
نیكلاس آلمویا یك فعال اجتماعی كه سازمان‌دهنده این حركت اعتراضی است به خبرنگاران گفت: قصد طرح یك شكایت قانونی به دادگاه‌عالی هند را دارد تا سازندگان فیلم را وادار كنند نام آن را تغییر دهند.
برخی از تحلیل‌گران اجتماعی با توجه به حركت اعتراضی اخیر، این سئوال را مطرح می‌كنند كه چرا تا قبل از این، اعتراضی به نام فیلم نشده است و این زمان برای انجام این كار انتخاب شده است.
رسانه‌های گروهی هند هم زمان با تولید فیلم، اخبار آن را در سطح گسترده‌ای پوشش دادند و نام فیلم از همان آغاز تولید، برای همگان مشخص بود.
آنیل كاپور چند روز قبل در مصاحبه مطبوعاتی فیلم در دهلی گفت: «این فیلم می‌تواند منبع الهام خوبی برای بچه‌های سراسر هند باشد. این فیلم به بچه‌ها امیدواری می‌دهد.»
این بازیگر خودش دوران نوجوانی‌اش را در زاغه‌های بمبئی گذرانده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگی و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com