ایشان در همان زمان در ملاقات حضوری و مكاتبه با آقای حاتمی‌كیا هیچ وقت نسبت به كلیات فیلم مشكلی نداشتند فقط...
     
  «سیدجمال ساداتیان» تهیه‌كننده فیلم «به رنگ ارغوان» طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست كرد تا این فیلم با بازبینی مجدد در جشنواره فیلم فجر شركت كند.
 در متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته‌است، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده شده است: وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای صفار هرندی، سلام علیكم. احتراماً، چهار سال از عدم پخش فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» به كارگردانی آقای ابراهیم حاتمی‌كیا توسط وزیر محترم وقت وزارت اطلاعات جناب آقای یونسی می‌گذرد، ایشان در همان زمان در ملاقات حضوری و مكاتبه با آقای حاتمی‌كیا هیچ وقت نسبت به كلیات فیلم مشكلی نداشتند فقط چهار مورد اصلاحیه به فیلم وارد دانستند ، مكتوب آن را طی نامه‌ای برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرقوم فرمودند ، جلسات بعدی ادامه پیدا نكرد تا نسبت به رفع ابهامات توضیح داده شود.
وی ادامه داد: اخیراً جناب آقای یونسی اعلام فرمودند، كه فیلم توسط وزارت اطلاعات در زمان مدیریت ایشان خریداری گردیده، بنده هم در پاسخ این ادعا سند مالكیت فیلم را در اختیار مطبوعات گذاشتم و مشخص شد كه سند مالكیت فیلم فقط بنام بنده است و از این بابت پولی از طرف وزارت اطلاعات به بنده پرداخت نگردیده است و مالكیت صددرصد فیلم به‌نام اینجانب است.
وی ادامه داد: تمام مراحل قانونی فیلم جهت صدور مجوز ساخت و نمایش براساس ضوابط وزارت ارشاد طی شده است. در زمان پخش فیلم «آژانس شیشه‌ای» مطالبی پیرامون فیلم بود ولی با تمام بحرانی كه فیلم داشت به اكران عمومی درآمد و امروز آن فیلم به عنوان بهترین فیلم سینمایی دفاع مقدس شناخته شده است.
در این نامه می‌خوانیم: بر اساس اظهار نظر اخیراً معاون محترم حقوقی دیوان عدالت اداری مبنی بر این كه وزارت ارشاد تنها نهاد پاسخگوی صدور پروانه هنری است، از حضرتعالی تقاضا دارم به بركت سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستور فرمائید نمایش فیلم در جدول جشنواره گنجانده شود یا این كه جمعی فرهنگی خارج از حوزه امنیتی یكبار دیگر فیلم را بازبینی و نسبت به اكران عمومی آن اظهار نظر نمایند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: irannewsagency.com