باچان این اظهارات را در پاسخ به سوالی مطرح كرد كه از وی درباره احتمال حضور فیلم‌ها و هنرمندان هندی در رقابت‌های اسكار پرسیده شد، سوپراستار 4 دهه سینمای هند با لبخند گفت...
  
   آمیتاب باچان با اشاره به این كه «ما جایزه اسكار را رد نمی‌كنیم» گفت: آن جایزه در كشور خودش مهم و بزرگ است و هنر ما در كشور خودمان. به این ترتیب من فكر نمی‌كنم جوایز اسكار اوج و نهایت شناسایی هستند. 
 
اظهارات جدید آمیتاب باچان درباره جوایز اسكار، بحث و جدل تازه‌ای را در كشور هند به راه انداخته است.
این بازیگر قدیمی و با سابقه سینمای بالیوود، در یك مصاحبه جنجالی گفت: «جوایز اسكار نباید برای هنرمندان به عنوان اوج و نهایت شناسایی در نظر گرفته شود.»
با این حال او گفت خوشحال است كه می‌بیند كسانی كه در پشت صحنه سینما كار می‌كنند، بالاخره به رسمیت شناخته شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
باچان با خطاب كردن مخاطبین خود اضافه كرد: «شما جماعت، اسكار را به عنوان بهترین درجه به رسمیت شناخته شدن در نظر می‌گیرد و جایزه‌های آن را مهمترین چیز‌ها می‌دانید.»
باچان این اظهارات را در پاسخ به سوالی مطرح كرد كه از وی درباره احتمال حضور فیلم‌ها و هنرمندان هندی در رقابت‌های اسكار پرسیده شد، سوپراستار 4 دهه سینمای هند با لبخند گفت: «آن جایزه در كشور خودش مهم و بزرگ است و ما در كشور خودمان. به این ترتیب من فكر نمی‌كنم جوایز اسكار اوج و نهایت شناسایی هستند. ما جایزه اسكار را رد یا محكوم نمی‌كنیم. اگر آنان مایل باشند یك اسكار به ما بدهند، می‌توانند این كار را بكنند، اگر هم ندهند، در وضعیت كلی ما تغییری ایجاد نخواهد شد. سینمای هند همیشه در كشور ما مقام اول را داشته و برای ما بهترین بوده است. نامزدی هنرمندان هندی در رشته‌های مختلف اسكار خیلی خوب، مهم و تحسین برانگیز است. اما مهم‌تر و تحسین‌برانگیزتر این است كه بالاخره رسانه‌های گروهی سكوت خود را شكسته و پس از شناسایی هنر این هنرمندان از سوی آكادمی اسكار، درباره این هنرمندان صحبت می‌كند!»
در عین حال، باچان برای اولین بار درباره «میلیونر زاغه‌نشین» صحبت كرد و آن را یك اثر هنرمندانه و خلاق معرفی كرد.
در همین حال، بازیگر 66 ساله سینما از آزادی بیان دفاع كرد و گفت: «هر كسی حق دارد دیدگاهش را در مورد این فیلم اظهار كند».
باچان یك بار دیگر اعلام كرد آن چه هفته قبل در وبلاگ وی نوشته شد، دیدگاه یكی از هوادارانش بوده و نه او.
تمجید باچان از «میلیونر زاغه‌نشین» در شرایطی است كه وی چند روز قبل دعوت آنیل كاپور بازیگر این فیلم برای حضور در نمایش افتتاحیه فیلم در دهلی نو را بی‌جواب گذاشت.
باچان عدم حضورش در نمایش افتتاحیه را تراكم كاری جدول برنامه‌های خود ذكر كرد.
اظهارات باچان درباره اسكار و انتقاد طعنه آمیزش از رسانه‌های گروهی، بازتاب وسیعی در بین مردم و رسانه‌های كشور داشته است.
برخی از رسانه‌ها كه ظاهرا از انتقاد این بازیگر دلگیر شده‌اند، چنین اظهار كردند كه از حرف‌های باچان بوی حسادت می‌آید.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com