جان لنون در دسامبر ۱۹۸۰ هنگامی که داشت با همسرش(yoko ono) به خانه برمی‌گشت توسط شلیک یکی از طرفداراش کشته شد. همسر وی مجوز انتشار این تبلیغ را امضا کرد تا...
   
   جان لنون موسس گروه بیتلز بیست و هشت سال پس از مرگش در یک تبلیغات تلویزیونی برای یک موسسه خیریه ظاهر شد!
جان لنون با استفاده از تکنولوژی دیجیتال، برای شرکت در تبلیغات برای طرح ابتکاری «هر بچه یک لپ‌تاپ» حاضر شد. بنیاد خیریه مذکور برای رساندن آموزش به حتی فقیر‌ترین و کم امکانات‌ترین بچه‌های جهان از کامپیوتر‌هایی که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، استفاده می‌کند. «تصور کن هیچ بچه‌ای، در هیچ کجای دنیا، مشکلی برای دسترسی به جهان دانش نداشته باشد». در این تبلیغ او می‌گوید: «اونا باید فرصت یادگرفتن، آرزو کردن داشته باشن. اونا باید به هرچی که می‌خوان برسن. من با موسیقی خودم به اونا کمک می‌کنم شما هم الان از هر راهی که می‌تونین به اونا کمک کنین».
جان لنون در دسامبر ۱۹۸۰ هنگامی که داشت با همسرش(yoko ono) به خانه برمی‌گشت توسط شلیک یکی از طرفداراش کشته شد. همسر وی مجوز انتشار این تبلیغ را امضا کرد تا همزمان با اجرای این طرح، این تبلیغ از تلویزیون پخش شود و هنوز کلیپ این تبلیغ در سایت یوتیوب قرار دارداساس طرح «یک لپ تاپ برای هر بچه» در سال ۲۰۰۵ با شروع تولید لپ‌تاپ‌هایXO شروع شد و تا سال گذشته ادامه یافت. قیمت هر لپ‌تاپ کمتر از۲۰۰ دلار بود.
در سال ۲۰۰۷ نیز کاری مشابه این طرح در انگلستان انجام شد.  
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftab.ir