به این شکل که در بعضی دقایق صدای دکتر لاریجانی در گفت و گو با خبرنگاران پخش می‌شد و چند دقیقه بعد به طور ناگهانی صدای گپ و گفت احمدی نژاد با...
   
ساعاتی پیش شبکه خبر پخش زنده سه برنامه مهم که در کشور در حال انجام است را بر روی آنتن برد.
این برنامه ها که هریک از اهمیت خاصی برخوردار بود، باعث شد که شبکه خبر مجبور به پخش هر سه برنامه از این شبکه شود.
پخش همزمان و زنده سه برنامه نشست خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،افتتاح همزمان 900 طرح توسط رئیس جمهور در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس و همچنین سخنرانی خالد مشعل در دانشگاه تهران بر روی آنتن این شبکه رفت.
پخش زنده این برنامه ها از شبکه خبر به این صورت بود که پخش دو یاسه برنامه در تصویر دیده می‌شد، یکی از تصاویر به طور کامل بر روی صفحه بود و دو تای دیگر به صورت کوچکتر در پایین صفحه دیده می‌شد.
پخش قسمت های مختلف برنامه ها به صورت تکه تکه و بریده بریده و پخش نامناسب و اشتباهی تصاویر و صدا به صورت فارسی و پخش سخنرانی خالد مشعل به صورت عربی طوری شده بود که انگار سیستم قاطی کرده است! به این شکل که در بعضی دقایق صدای دکتر لاریجانی در گفت و گو با خبرنگاران پخش می‌شد و چند دقیقه بعد به طور ناگهانی صدای گپ و گفت احمدی نژاد با استاندار یزد به گوش می‌رسید و همین مسئله باعث این شد که اگر کسی می‌خواست آن را پیگیری کند چیزی از برنامه را متوجه نمی‌شد و چیزی از خبرها سر در نمی‌آورد!
سه برنامه همزمان و ارتباط زنده با توجه به حجم کاری بالا و مهم بودن برنامه ها از سوی شبکه خبر کاری ارزنده و قابل تقدیر در اطلاع رسانی است ولی از سوی دیگر اولویت دادن به این سه برنامه که به طور ارتباط مستقیم و زنده انجام می گیرد بدون هماهنگی در پخش برنامه ها ارزش این اطلاع رسانی را کاهش می‌داد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: fardanews.com