برخلاف سال‌های گذشته كه مجری‌گری مراسم اسكار را يك كمدين با قابليت طنزگويی بالا به عهده می‌گرفت...
 
برگزاركنندگان هشتاد و یكمین دوره از جوایز اسكار در ضیافت نهاری كه روز گذشته با حضور چهره‌های مطرح سینما برگزار شد، به نامزدهای این دوره از رقابت‌ها اعلام كردند كه در مراسم امسال از شگفتی رو پای خودتان بند نخواهید بود، زیرا مراسم اسكار با مراسم سال‌های گذشته بسیار متفاوت بوده و همه را شگفت‌زده خواهد كرد.
«سید گانیس»، رییس آكادمی اسكار نیز در این مراسم كه هر ساله كمی پیش از اعلام اسامی برندگان هر دوره برگزار می‌شود، گفت: تهیه‌كنندگان برنامه‌های پخش كننده مراسم اسكار امسال ریسك بزرگی می‌كنند.
وی افزود: در مورد سخنرانی برندگان امسال نیز باید بگویم، كه سعی كنید كه سخنرانی‌هایتان كوتاه، كاملا شخصی و البته صمیمانه و جذاب باشد.
به گزارش رویترز،برخلاف سال‌های گذشته كه مجری‌گری مراسم اسكار را یك كمدین با قابلیت طنزگویی بالا به عهده می‌گرفت، به این امید كه مراسم امسال با خودانگیختگی بیشتری برگزار شود، این مسئولیت به عهده «هیو جكمن»، بازیگر و خواننده استرالیایی گذاشته شده است.
در ماه دسامبر زمانیكه «جكمن» بعنوان مجری مراسم امسال معرفی شد، «مارك كوندون»، تهیه‌كننده یكی از برنامه‌های این مراسم، گفت: من و برادرم (بیل كوندون) می‌خواهیم كه مراسم امسال بیش از یك پارتی و جشن به تصویر كشیده شود، البته وی از بیان جزئیات خودداری كرد.
به گزارش رویترز، برگزاركنندگان اسكار با جایگزینی بازیگری چون جكمن به جای بازیگری كمدی، همچون سال 2008 ریسك كرده و ممكن است كه ببیندگان خود را تا حدودی از دست بدهد، در سال 2008 كه مراسم اسكار با مجری‌گری كمدین معروف «جان استوارت» برگزار شد، ببیندگان مراسم از 39 میلیون و 900 هزار آمریكایی در سال 2007، به 32 میلیون آمریكایی كاهش یافت. 
هشتاد و یكمین مراسم اسكار، 22 فوریه در سالن كداك هالیوود، لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com