صابر نوجوان پرورشگاهی است كه با گروهش در پرورشگاه نمايش اجرا می‌كند. مقرر می‌شود گروه نمايش برای اجرا راهی مناطق جنگی شود، همزمان...
 
فیلم‌های سینمایی«پچ آدامز»، «زمستان50»، «پاراگراف 78»، «روز بر می‌آید»، «سقوط 57»، «داستان شتری كه گریه می‌كرد»، «سیكو»، «من، تو، او» در روزهای پایانی هفته، پنجشنبه و جمعه 17 و 18 بهمن از شبكه‌های یك، دو، سه ، چهار و تهران پخش می‌شود.

*«پچ آدامز»
فیلم سینمایی «پچ آدامز» به كارگردانی تام شادیاك پنجشنبه 17بهمن ساعت 22:15 از برنامه «سینما یك»، شبكه یك سیما پخش می‌شود. پچ آدامز فیلمی كمدی، درباره شخصیتی واقعی به نام هانتر آدامز معروف به پچ است كه در دانشكده پزشكی درس می‌خواند. او رفتارهای خشك پزشكان با بیماران را نمی‌پسندد و معتقد است آنها با این گونه رفتارها، خوب نخواهند شد. پچ با كمك تعدادی از دانشجویان، درمانگاهی تاسیس می‌كند تا بیماران را با شیوه خود كه ایجاد رابطه عاطفی و خنده درمانی است؛ معالجه كند. در همین اوضاع و احوال، مردی روانی نامزد پچ را می‌كشـد. رابین ویلیامز و مارك شیمان در فیلم سینمایی «پچ آدامز» محصول سال 1998 آمریكا ایفای نقش كرده‌اند.

*«زمستان 50»
عصر روز جمعه ساعت16:20فیلم تلویزیونی «زمستان 50 » به كارگردانی احمد میرمحمدی و تهیه كنندگی حسین صابری از شبكه یك سیما پخش خواهد شد. عزت الله جامعی، لیلا بلوكات و محمد ضیغمی به عنوان بازیگران اصلی در فیلم تلویزیونی «زمستان 50 » از تولیدات گروه حماسه و دفاع شبكه یك سیما ایفای نقش كرده‌اند.
در خلاصه داستان فیلم آمده: صابر نوجوانی پرورشگاهی است كه با گروهش در پرورشگاه نمایش اجرا می‌كند. مقرر می‌شود گروه نمایش برای اجرا راهی مناطق جنگی شود، همزمان یك خبرنگار زن درصدد یافتن والدین صابراست، او طی خبری كه در روزنامه چاپ می‌كند نشانه‌ای پیدا می‌كند و معلوم می‌شود صابر توسط زنی مجروح، سال‌ها پیش در كنار سینمایی رها شده و زن نیز مرده است.صابر، سرخورده و به همراه دوستانش برای اجرای نمایش راهی جبهه شده و در آنجا با فضا و آدم‌های جدید آشنا می‌شود.

*«پاراگراف 78»
شبكه دو سیما پنجشنبه شب ساعت23:30 فیلم سینمایی «پاراگراف 78» به كارگردانی میخائیل خلبرودف را پخش می‌كند. در خلاصه داستان قسمت اول آن آمده:تعدادی از نیروهای ارتش روسیه بعد از یك عملیات در پایگاه خودشان به‌علت گزارش گودوین، فرمانده گروه مبنی برعدم اطاعت از دستوراتش توسط اسكیف، با گودوین مشاجره كرده و ازهم جدا می‌شوند. اسكیف برای نجات جان چند نفر كه در یك مقر گیر افتاده‌اند، علی‌رغم دستور گودیون مبنی بر ترك آنجا، همه آنها را نجات می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود تا با گزارش این كار به مقامات بالا، اسكیف محاكمه و موقتاً از كار معلق شود.
یوری كاستن‌كو، ولادیمیر ودوو بچن كف و آناستاسیا اسكان اسكایا در فیلم سینمایی «پاراگراف 78» به تهیه كنندگی یوسوف باكشبیف محصول سال 2007 روسیه ایفای نقش كرده‌اند.

*«پاراگراف 78 -قسمت دوم»
عصر جمعه 18 بهمن ساعت 17:30قسمت دوم فیلم سینمایی «پاراگراف 78» از شبكه دو سیما پخش می‌شود. درخلاصه داستان قسمت دوم آمده: گودیون تیم سابق خود را برای انجام عملیات سری در یك پایگاه جمع كرده ولی با اتمام عملیات و قبل از خروج با آزمایشی كه دكتر از روی خون لوبا می‌گیرد، متوجه می‌شود كه همگی مبتلا به ویروس ناشناخته شده‌اند كه بعد از مدتی خوی وحشیانه پیدا كرده و یكدیگر را نابود می‌كنند و برای درست كردن پادزهر این ویروس نیاز به ماده‌ای به نام متی‌ئونین است.

*«روز برمی‌آید»
پنجشنبه شب ساعت 20:15 فیلم سینمایی «روز برمی‌آید» به كارگردانی و نویسندگی بیژن میرباقری و سعید شاهـسـواری از شبكه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم با بازی داریوش فرهنگ، امیرآقـایی و یكتا ناصر می‌بینیم: اوایل پیروزی انقلاب زن و مردی جوان برای استراحت به ییلاقی سفر می‌كنند. فروغ از زندانیان پیش از انقلاب است و اینك به همراه همسر خود كه یكی از انقلابیون است، زندگی می‌كند، اما هنوز دچار بحران‌های حاصل از زندان هستند، مردی كه در همسایگی آنها زندگی می‌كند به‌طور اتفاقی شب به خانه فروغ و همسرش جلال می‌آید. فروغ ناگهان احساس می‌كند كه مرد بازجوی اوست و این شروع اتفاقاتی است كه تا صبـح فردا ادامه دارد...

*«سقوط 57»
فیلم مستند «سقوط 57 » به كارگردانی باربد طاهری، محصول سال 1358، جمعه 18بهمن ساعت 10صبح از شبكه سه سیما پخش خواهد شد. این فیلم حركت انقلاب اسلامی ایران از سیزدهم شهریور(عیدفطر) 1357 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن و سرانجام لاله كاری قبور مشهد در بهشت زهرا(س) پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر می‌كشد...

*«داستان شتری كه گریه می‌كرد»
فیلم سینمایی «داستان شتری كه گریه می‌كرد» به كارگردانی و نویسندگی بیا مباسورن و داوا لوجی‌فالورنی 17 بهمن ساعت15:40 در قـالب برنامه «سینما 4» از شبكه چهار سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی87 دقیقه‌ای آمده: بهار در صحرای گوبی در جنوب مغولستان، یك خانواده چوپان چادرنشین شاهد تولد كره‌های شترهای خود هستند. اما یكی از شترها برای زایمان با دردسر مواجه شده و آنها مجبور می‌شوند به شتر مادر برای تولد كره‌اش كمك كنند.
جان چیو آیرزانا، چی‌مید اوهین، ام گابازارگون‌سون و ایخ بایارام گابا گازار به‌عنوان بازیگران اصلی در فیلم سینمایی «ماجرای شتری كه گریه می‌كرد» كه در ژانر خانوادگی و نمایشی بازی كرده‌اند.

*«سیكو»
فیلم سینمایی «سیكو» به كارگردانی، نویسندگی و تهیه كنندگی «مایكل مور» جمعه 18 بهمن ساعت20:30 از برنامه «سینما 4» شبكه چهارسیما پخش می‌شود. این فیلم در ادامه فیلم‌های مایكل مور درباره هشت سال ریاست جمهوری جورج بوش است كه یك بار دیگر بدون هیچ اغماضی پرونده دولت بوش را این بار در زمینه سلامتی و بیمه‌های اجتماعی و سوءاستفاده‌ها و كارشكنی‌های شركت‌های بیمه برای پرداخت حق بیمه كمتر به مصدومین و مشكلات فزاینده و نابهنجار 60 میلیون آمریكایی كه فاقد بیمه اجتماعی هستند می‌پردازد.
شخصیت‌های فیلم یكی پس از دیگری از مشكلاتی كه برای آنها در خلال بیماری و در برخورد و نامه‌نگاری با شركت‌های بیمه خصوصی و دولتی به‌وجود آمده حرف می‌زنند تا نمایی كلی از وضعیت درمانی و بهداشتی و امنیت اجتماعی آمریكا خلاف آنچه گفته می‌شود به درستی در ذهن تماشاگر نقش ببندد...
فیلم سینمایی «سیكو» محصول سال 2007 آمریكاست.از دیگر عوامل می‌توان به:تهیه كننده: مكان اوهارا، موسیقی متن: ارین اوهارا، محققان: استفانی پالومبو، ناتالی رز، جین سلن ادواردز و جورج زوریك اشاره كرد.

*«من، تو،‌ او»
فیلم تلویزیونی «من، تو، او» به كارگردانی «محمد صادق پروین آشتیانی» و تهیه كنندگی «زهرا بنیانیان» روز جمعه 18 بهمن ساعت 13:30از شبكه تهران روی آنتن می‌رود. ماجرای فیلم بین یك زن و شوهر به نام ندا و بهزاد با زن تنهایی به نام محبوبه كه در واحد كناری‌شان زندگی می‌كند، اتفاق می‌افتد و حوادثی كه پیش می‌آید، باعث می‌شود هر كدام قضاوت نادرستی نسبت به ماجرا داشته باشند.
رزیتا غفاری، فرهاد جم، زهره فكور صبور، فرهاد بشارتی، مریم پیربند، مرتضی اكبری و مهرزاد خلیفی در فیلم تلویزیونی «من، تو، او» از تولیدات سال جاری گروه فیلم و سریال شبكه تهران بازی كرده‌اند.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com