فیلم "ناهید" در جشنواره کن2015 ایستاده تشویق شد!
پناهنده پس از نمایش فیلمش در جشنواره کن طی پیامی کوتاه اعلام کرد: «همه چیز عالی بود؛ تماشاگران چند دقیقه سرپا تشویق کردند، واکنش تماشاگران بیش از انتظارمان بود و پس از پایان نمایش، بسیاری از آنها تبریک گفتند...»

فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده در دو نوبت نمایش در جشنواره کن روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد.

این فیلم روز شنبه 26 اردیبهشت‌ماه در شصت و هشتمین دوره جشنواره کن به نمایش درآمد و پناهنده پس از نمایش فیلمش در جشنواره کن طی پیامی کوتاه اعلام کرد: «همه چیز عالی بود؛ تماشاگران چند دقیقه سرپا تشویق کردند، واکنش تماشاگران بیش از انتظارمان بود و پس از پایان نمایش، بسیاری از آنها تبریک گفتند...»

کتایون شهابی پخش‌کننده بین‌المللی فیلم «ناهید» نیز ضمن ابراز رضایت از واکنش مثبت تماشاگران جشنواره کن نسبت به این فیلم، اعلام کرد که خریداران خارجی هم استقبال خوبی از این فیلم بعمل آوردند.

سایت رسمی جشنواره کن هم گفتگوی مفصلی با «آیدا پناهنده» انجام داده و این کارگردان جوان درباره‌ی داستان فیلم، چگونگی ساخته شدن آن، بازیگران فیلم و... صحبت کرده است و به صنعت سینمای فرهنگی ایران هم اشاره کرده که نقش بزرگی در پهناور کردن مرزهای فرهنگی ایران داشته است. ضمن اینکه نقدهایی هم از فیلم «ناهید» در اسکرین دیلی و هالیوود ریپورتر به چاپ رسیده است.


عوامل فیلم "ناهید" در کنعوامل فیلم "ناهید" در کن

تکرار نمایش این فیلم هم عصر امروز (یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه) در سالن آندره بازن خواهد بود.

«بیژن امکانیان» تهیه‌کننده، «آیدا پناهنده» کارگردان، «ساره بیات»، «پژمان بازغی» و «نوید محمدزاده» (بازیگران)، «ارسلان امیری» نویسنده و تدوینگر، «مرتضی قیدی» فیلمبردار فیلم سینمایی «ناهید» در این رویداد بزرگ سینمای جهان حضور دارند.

فیلم سینمایی «ناهید» از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که سال گذشته به عنوان یکی از فیلم‌ اولی‌های این مجموعه تولید شد و در جشنواره فجر هم به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی در اولین حضور بین‌المللی خود، در بخش «نوعی نگاه» شصت و هشتمین دوره جشنواره کن پذیرفته شده و ضمن رقابت در جمع فیلم‌های منتخب این بخش رسمی، برای کسب دوربین طلایی کن ۶۸ هم با دیگر فیلم‌اولی‌های حاضر در این رویداد معتبر رقابت خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ناهید» آمده است: ناهید که با داشتن یک پسر از همسرش جدا شده است، سعی می‌کند ضمن حفظ حضانت فرزندش، با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید. ساره بیات، پژمان بازغی و نویدمحمدزاده بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن که از روز چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، تا روز 3 خرداد ماه ادامه خواهد یافت.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemrgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir