اصغر فرهادی فیلم شجریان را خواهد ساخت؟!
حسن مصطفوی مدیر تولید توانمند سینمای ایران سال گذشته فیلمی با نام “دربست” را تهیه کرد.

این فیلم که توسط جوانی فیلم اولی به نام علی خامه پرست ساخته شده بود نتوانست به جشنواره فجر راه یابد و حالا بنا شده در گروه هنروتجربه اکران شود.

فیلمهای مستقل نمیتوانند به جشنواره راه یابند

مصطفوی درباره عدم حضور در جشنواره فجر به سینماژورنال می گوید: طبیعیست که فیلمهای مستقل و بدون وابستگی نتوانند به راحتی به جشنواره فجر راه پیدا کنند. همان طور که فیلم “۳۶۰ درجه” را بخاطر نسبت فرزندی سام با فرامرز قریبیان به جشنواره راه ندادند “دربست” هم بخاطر مستقل بودن به جشنواره راه نیافت.

سخنان فرامرز قریبیان در جشنواره سی و دوم، دامن فرزندش را گرفت

وی که مدیریت تولید “گناهکاران” فرامرز قریبیان را برعهده داشته ادامه می دهد: فرامرز قریبیان بعد از اختتامیه جشنواره سی و دوم نکات جالبی را درباره ماجرای عوض و بدل کردن جایزه بازیگری مطرح کرده بود و این سخنان که دبیرخانه جشنواره از آن خوشش نیامده بود باعث شد در جشنواره سی و سوم فیلم سام قریبیان را به بخش فیلم اولیها راه ندهند.

تولید فیلم زندگی شجریان شایعه است

حسن مصطفوی که که بخاطر همکاریش با اصغر فرهادی در “جدایی نادر از سیمین” تحسین شده است درباره تولید فیلمی با مضمون زندگی محمدرضا شجریان توسط فرهادی  می گوید: این ماجرا در حد شایعه بود و هیچ صحبت جدی در این باره صورت نگرفت.

وی ادامه می دهد: به هر حال برخی اوقات چنین شایعاتی در سینمای ایران شکل می گیرد و گریزی هم از آن نیست اما اینکه فرهادی بخواهد فیلم شجریان را بسازد صحت ندارد.

سفر به اتریش و سپس آلمان و فرانسه

این مدیر تولید و تهیه کننده که به زودی سفر به چند کشور اروپایی را انجام خواهد داد درباره اهدافش از این سفرها می گوید: برای شرکت در یک فستیوال به اتریش می روم و بعد از آن هم به آلمان و فرانسه خواهم رفت.

مصطفوی که “گینس” را به عنوان مدیر تولید آماده اکران دارد درباره اینکه آیا از مسافرتهای اروپایی مقاصد سینمایی را دنبال می کند بیان می دارد: در این باره حرفی نزنم بهتر است چون معمولا حرف و حدیثها توسعه می یابند و باعث شکل گیری شایعات نادرست می شوند. یک بار این حرف و حدیثها بر سر فیلم “تهران من حراج” برای من دردسرساز شدند و دیگر علاقه ای به تکرار آن مسیر ندارم.

فردای روزی که “جدایی…” اسکار گرفت بخاطر “تهران من حراج” بازداشت شدم

حسن مصطفوی در توضیح این ماجرا می افزاید: من در فیلم “تهران من حراج” فقط مدیر تولید بودم و وقتی فیلم به مشکل برخورد چون تهیه کننده و کارگردان آن ایران نبودند مرا دستگیر کرده و دو شب هم بازداشت بودم.

وی ادامه می دهد: هیچ گاه یادم نمی رود درست فردای همان روزی که “جدایی…” به اسکار رسید بخاطر “تهران من حراج” بازداشت شدم در صورتی که تولید آن فیلم به من ربطی نداشت. البته که خوشبختانه با روشن شدن قضیه آزاد شدم اما به هر حال خاطره آن ماجرا همواره با من است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir