مسعود به‌منظور عزيمت به خارج از كشور، تصميم به ترك پروانه و فرزندش می‌گيرد. مسعود و پروانه كه قبل از جدايی...
  
گزارش فیلم‌های سینمایی آخر هفته به شرح زیر است:

*«عجیب‌تر از داستان»
فیلم سینمایی «عجیب‌تر از داستان» به كارگردانی مارك فورستر پنجشنبه 24بهمن ساعت22 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد. فیلم درباره زندگی روزمره مامور مالیات جوانی به نام «هـارولد كریك» است كه در جریان زندگی روزمره و همیشگی خود با راوی داستان زندگی‌اش كه صدای یك نویسنده است درگیر می‌شود. صدای نویسنده از ابتدا داستان زندگی هارولد را برای بینندگان توصیف می‌كند و هارولد كه صدای او را به‌صورت زمزمه‌های درونی در ذهن خود می‌شنـود، به منظور كشف هویت این راوی درونی به روانشناس مراجعه می‌كند.
ویل فرل، داستین هافمن و اما تامپسون به عنوان بازیگران اصلی در فیلم سینمایی «عجیب‌تر از داستان» محصول سال 2006 آمریكا بـازی كرده‌اند.

*«پاییزان»
فیلم سینمایی «پاییزان» به كارگردانی «رسول صدرعاملی» جمعه 25 بهمن ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده: مسعود به‌منظور عزیمت به خارج از كشور، تصمیم به ترك پروانه و فرزندش می‌گیرد. مسعود و پروانه كه قبل از جدایی برای دیدن یكی از اقوام به مسافرت رفته بودند در راه با غریبه‌ای مجروح و مسلح برخورد كرده در پی تهدید او مبنی بر رفتن به روستای پاییزان با او همسفر می‌شوند.
امین تارخ، داریوش ارجمند، كتایون ریاحی، جعفر والـی، مهین شهابی و جمیله شیخی به‌عنوان بازیگران اصلی در فیلم سینمایی«پائیزان» به تهیه‌كنندگی رسول صدرعاملی و مسعود كیمیایی تولید سال 1360 ایفای نقش كرده‌اند.

*«بی‌خانمان»
فیلم سینمایی «بی‌خانمان» به كارگردانی اندرو بن‌كن تروف پنجشنبه 24 بهمن ساعت23:30 از شبكه دو پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده: مرد میانسالی به نام نیكلای به علت كار زیاد سال‌ها پیش از سوی همسرش طرد می‌شود. او موفق به بازگرداندن او و دختر خردسالش نمی‌شود و بعد از طلاق با زنی به نام تامارا زندگی جدیدی را آغاز می‌كنـد. بعد از20سال تامارا به بیماری آسم مبتلا شده و هر روز نیز حال وی وخیم‌تر می‌شود. یك روز در مسیر برگشت به‌منزل سه جوان به نیكلای حمله كرده و بعد از ضرب و شتم پول‌هایش را می‌ربایند. مارینا یا توف لوا و سرگی روما نیوك در فیلم سینمایی «بی‌خانمان» محصول سال 2006 كشور روسیه ایفای نقش كرده‌اند.

*«تاوان»
فیلم سینمایی «تاوان» به كارگردانی امیرحسـین عنایتی و تهیه‌كنندگی محمدرضا باد كوبه جمعه 25بهمن ساعت17:30 از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده ایرج سخایی فردی است كه در حرفه مشاور املاك فعالیت دارد، اما از آنجا كه در این زمینه تازه كار است، نمی‌تواند درآمد قابل توجهی كسب كند. این در حالی است كه همسر او نازنین در شرف زایمان به سر می‌برد. ایرج به‌همراه ناهید خواهر نازنین بی‌صبرانه در انتظار تولد نوزاد در راه هستند. در این بین آقای صادقی، فرد خیری كه مسئول یكی از مراكز بهزیستی است، به‌خاطر تامین هزینه‌های مربوط به بیماران و بچه‌های بی‌سرپرست، تصمیم به فروش زمین وقفی پدرش می‌گیرد. حبیب دهقان نسب، مهدی امینی‌خواه و پرستو صالحی در فیلم سینمایی «تاوان»بازی كرده‌اند.

*«یك بار برای همیشه»
فیلم سینمایی «یك بار برای همیشه» پنجشنبه 24 بهمن ساعت 20 از شبكه سه سیما پخش خواهد شد. در این فیلم زن و شوهری (زهرا و محمود) در حال جدا شدن از یكدیگر هستند، چون محمود قصد ترك وطن دارد. زهرا كه یك مهاجر جنگی است می‌خواهد به زادگاهش، در خوزستان برگردد. روز جدایی، زهرا پی می‌برد كه حامله است و محمود اكنون خود را در موقعیت تازه‌ای می‌یابد، سعی می‌كند ترتیب سقط جنین را بدهد، اما بعداً از این تصمیم خود و هم قصد سفر به ژاپن منصرف شده و مشغول آراستن خانه كوچك مسكونی خود برای ورود تازه وارد می‌شود.
مرحوم خسرو شكیبایی، فاطمه معتمد آریا، مرتضی احمدی، جهانگیر فروهر و افسانه چهره‌آزاد در فـیلم سینمایی «یك بار برای همیشه» به كارگردانی سیروس الوند ایفای نقش كرده‌اند.

*«امپراطور شمال»
فیلم سینمایی «امپراطور شمال» به كارگردانی «رابرت آلدریچ» جمعه 25 بهمن ساعت 20:30 از برنامه «سینما 4» پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: در دهه 1930 به دلیل فقر اقتصادی و بیكاری در آمریكا، برخی كارگران از كار بركنار شده، جویای كار مجدد هستند و در این راه از مكانی به مكان دیگر سفر می‌كنند. آنها توان پرداخت هزینه مسافرت با قطار را ندارند و به‌طور قاچاقی سوار قطار می‌شوند. اما یكی از این قطارها نگهبانی به نام شاك دارد كه به هیچكس اجازه چنین كاری را نداده است. او بسیار سخت‌گیر است حتی كارگران قطار هم از او دلخوشی ندارند، حتی به كسی هم كه بتواند او را شكست دهد، كمك می‌كنند. در یكی از این روزها مردی به نام آل در كنار جاده منتظر عبور قطار است تا به شكلی سوار آن شود.
لی ماروین ،ارنست بورگین ، كیت كارادین و چارلز تیز در فیلم سینمایی «امپراطور شمال» محصول سال 1973 كشور آمریكا بازی كرده‌اند.

*«ذبیح»
فیلم تلویزیونی «ذبیح» به كارگردانی «حسین سحرخیز» و تهیه كنندگی «بهادر اسدی» جمعه 25بهمن ساعت13:30 از شبكه تهران پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی جهانگیر الماسی، محمود عزیزی، بهرام ابراهیمی، الیزابت امینی و اصغر تقی زاده می‌بینیم: ذبیح بعد از 30 سال به ایران باز می‌گردد. همسر او فرشته در دوران انقلاب كشته شده و ذبیح هم به علت قاچاق عتیقه 30 سال در زندان تركیه بوده است. او تیمساری را كه باعث مرگ همسر و زندانی شدن او بوده، پیدا می‌كند. فیلم تلویزیونی «ذبیح» از تولیدات سال جاری گروه فیلم و سریال شبكه تهران است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com