علاقه خاص اين بازيگر به قصه كتاب سفرهای گاليور باعث شده تا او به گونه‌ای برنامه‌ريزی كند كه...
 
همان‌طور كه سه ماه پیش اعلام شده بود، كمپانی فوكس قرن بیستم كه قصه كلاسیك «سفرهای گالیور» را دوباره‌سازی می‌كند، كارگردانی آن را به «راب لترمن» سپرده است و نقش اصلی فیلم را «جك بلك» كمدین سرشناس سینما بازی می‌كند. او در نقش گالیور راهی سفرهای ماجراجویانه‌ای می‌شود كه افسانه‌اش سال‌هاست خوانندگان قصه‌های فانتزی را سرگرم كرده است.
قرار است «امیلی بلانت» و «جیسن سگال» هم به جمع بازیگران فیلم بپیوندند.
بلانت در شرایطی با پروژه «سفرهای گالیور» همكاری می‌كند كه قرارداد بازی در نقش كمیك‌استریپی بیوه سیاه را در قسمت دوم «مرد آهنی» دارد اما علاقه خاص این بازیگر به قصه كتاب سفرهای گالیور باعث شده تا او به گونه‌ای برنامه‌ریزی كند كه بتواند در هر دو پروژه حضور داشته باشد.
فیلم‌برداری «سفرهای گالیور» اواخر ماه مارس در انگلستان شروع می‌شود و كلید فیلم‌برداری «مرد آهنی2» اوایل ماه آوریل در ایالت كالیفرنیا زده می‌شود. شركت مارول اعلام كرده برای نقش كاراكتر دوچهره بیوه سیاه/ناتاشا رومانف (یك ابر جاسوس روسی كه شب‌ها به صورت یك موجود پرقدرت درمی‌آید و با مرد آهنی مبارزه می‌كند) جایگزین دارد اما بلانت گفته خودش را به موقع به پروژه «مرد آهنی2» می‌رساند.
«جك بلك» 9 ماه پیش برای ایفای نقش لموئل گالیور انتخاب شد. در قصه كتاب پرخواننده و كلاسیك «جاناتان سویفت»، او نویسنده مسافری است كه سیر حوادث او را به سرزمین لی‌لی پوت می‌رساند.
در این محل آدم‌های كوتوله زندگی می‌كنند و گالیور در مقابل آن‌ها حكم یك غول را دارد.
بلانت قرار است نقش شاهزاده خانم لی‌لی‌پوت را بازی كند كه در عین حال به گالیور دل هم می‌بندد.
سگال هم در نقش صمیمی‌ترین دوست گالیور یعنی هوراتیو ظاهر می‌شود.
او كه از اهالی لی‌لی پوت است، گالیور را بعد از دستگیری‌اش توسط لی‌لی‌پوت‌ها نجات می‌دهد.
«سفرهای گالیور» تا به امروز بارها و بارها به صورت فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی تهیه و تولید شده است. قدیمی‌ترین نسخه سینمایی آن مربوط به سال 1939 است كه «دیو فلیشر» و «ویلیام بوسكی» آن را كارگردانی كردند و انیمیشن است.
«جك بلك» قبل از این در فیلم‌هایی مثل «كینگ كونگ»، «تندراستوایی» و «تعطیلات» بازی كرده و در انیمیشن «پاندای كونگ‌فو كار» به جای شخصیت اصلی قصه صحبت كرده است.
نسخه جدید «سفرهای گالیور» تابستان سال 2010 به نمایش عمومی در می‌آید.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com