فيلم فتنه روز پنجشنبه با حضور 30 نفر از نمايندگان انگليسی به نمايش گذاشته شده است و نمايندگان...
  

با وجود مخالفت دولت انگلیس با ورود ویلدرز به این كشور، فیلم فتنه با حضور نمایندگان مجلس اعیان به نمایش گذاشته شد.

 فیلم فتنه روز پنجشنبه با حضور 30 نفر از نمایندگان انگلیسی به نمایش گذاشته شده است و نمایندگان خواستار بحث و گفت‌وگو درباره این فیلم شده اند.


لرد پیرسون كه گیرت ویلدرز را به انگلیس دعوت كرده بود پیشتر در باره به نمایش گذاشته شدن فیلم موهن فتنه گفته بود: فیلم ساخته شده توسط گیرت ویلدرز در مجلس اعیان انگلیس برای بحث و گفت‌وگو به نمایش گذاشته خواهد شد حال چه ویلدرز حضور داشته باشد و چه حضور نداشته باشد و ممانعتی كه در ارتباط با ورود گیرت ویلدرز به انگلیس انجام شده در حقیقت موجه بودن به نمایش گذاشته شدن این فیلم و بحث در باره آن در پارلمان را افزایش می دهد.


این در حالی است مخالفت با حضور ویلدرز در انگلیس همچنان ادامه دارد.


سخنگوی شورای مسلمان انگلیس در این باره گفت: گیرت ویلدرز به طور بی وقفه و علنی در باره نفرت موعظه كرده است و بین نقطه نظرهای گیرت ویلدرز و نقطه نظرات افراد راست گرای افراطی، تفاوت كمی وجود دارد.


سخنگوی شورای مسلمان انگلیس همچنین گفت: ما با سوالاتی كه در باره دینمان مطرح می شوند مشكلی نداریم اما این فیلم كه قرار است توسط لرد پیرسون و بارونس كاكس برای اعضای مجلس اعیان انگلیس به نمایش گذاشته شود چیزی به جز تلاشی رنگ و رو رفته و بی ارزش برای برانگیختن تشنج علیه اسلام به شمار نمی رود.


سخنگوی شورای مسلمان انگلیس در ادامه افزود: یك دادگاه هلندی نقطه نظرهای آقای ویلدرز را اظهار نظرهایی نفرت انگیز توصیف كرده است و اكنون جلوگیری رسمی از ورود این فرد به داخل انگلیس، در واقع تأییدی بر نفرت انگیز بودن نقطه نظرهای این فرد است اما از سوی دیگر، اكنون زمان آن فرا رسیده است كه این سؤال را بپرسیم كه چرا اجازه داده می شود تا اعضاء مجلس اعیان انگلیس كه با به نمایش گذاشتن فیلم این فرد، چنین عوام فریبی را ارتقاء می دهند، به عنوان رهبران مسئول جامعه انگلیس محسوب شوند.


مجید نواز مدیر بنیاد كویلیام نیز در این زمینه گفت: ویلدرز در ماه دسامبر در انگلیس بود و هیچكسی هم هیچ ایرادی به این مسئله نگرفته بود پس چطور است كه اكنون از ورود وی به انگلیس جلوگیری شده است.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:asriran.com