مجموعه انيميشن كودك و اشغالگر توليد شبكه جهاني سحر در مراسمي به كودكان غزه اهداء شد

كودك و اشغالگر مجموعه پویانمایی  سه بعدی رایانه است كه شخصیت های اصلی داستان یك خواهر و برادر خردسال فلسطینی هستند.
این مجموعه انیمیشن كه به كودكان غزه اهداء شد علاوه بر شبكه سحر از شبكه دوم و شبكه خبر و برخی شبكه های تلویزیون تركیه و سوریه نیز پخش شده است.
در مراسمی كه صبح امروز با حضور ابواسامه عبدالمعطی نماینده دولت قانونی حماس و جمعی از شخصیت های برجسته سیاسی و فرهنگی در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، حجت السلام و المسلمین ناطق نوری گفت: جنگ 22 روزه و مقاومت مردم مظلوم غزه به بهترین شكل جنایت صهیونیست ها را به جهانیان نشان داد.
مشاور مقام معظم رهبری افزود: یكی از بزرگترین موفقیت های این مقاومت افشاگری چهره واقعی صهیونیست ها بود كه سالها با مظلوم نمایی از هر جنایتی فروگذار نكرده بودند.
وی افزود: صهیونیست ها با طرحی حساب شده وارد فلسطین شدند و با تدوین اهداف كوتاه، میان و بلند مدت در پی مقابله با اسلام و تسلط بر بخش عظیمی از انرژی جهان و در نهایت مدیریت كل جهان آن هم براساس روحیه نژاد پرستانه هستند.
ناطق نوری تأكید كرد: هم اكنون مقاومت اسلامی و انتفاضه فلسطین حرف اول را در مقابله با
صهیونیست ها می زند و جنایت كاران اسرائیلی از دست آوردها مقاومت اسلامی وحشت دارند.
حجت السلام و المسلمین ناطق نوری افزود: امروز جهانیان به قدرت و حقانیت مقاومت اسلامی فلسطین پی برده اند و استكبار جهانی نیز نمی تواند جنایات صهیونیست ها را مخفی كند.
رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این همایش از ابتكار شبكه جهانی سحر در ساخت این مجموعه انیمیشن جذاب با موضوع مقاومت قدردانی كرد و گفت: این كار ارزشمند كه ویژه كودكان ساخته شده است با تأثیرگذاری زیاد می تواند پیام غزه را در اذهان كودكان جهان ماندگار و تاریخ ساز كند.
ضرغامی با اشاره به اینكه امروز آرمان فلسطین محدود به یك سرزمین خاص نیست و آرمان مشترك همه ملت های آزادی خواه و ظلم ستیز است گفت: مقاومت مظلومانه مردم فلسطین و خون كودكان غزه موجب بیداری افكار عمومی در سطح جهان شده است.
رئیس رسانه ملی با اشاره به وظیفه مهم رسانه ها در حفظ این دستاورد بزرگ و ارزشمند افزود: امروز مسئولان حماس برای حفظ دستاوردهای مقاومت غزه در عرصه سیاسی هوشیارانه عمل كردند و رسانه ها نیز وظیفه دارند با رساندن این پیام به گوش جهانیان اجازه ندهند این دستاورد به فراموشی سپرده شود.

ضرغامی افزود: مقاومت 22 روزه غزه پس از پایداری عزتمند مردم ایران بر سر حقوق هسته ای و مقاومت ماندگار ملت لبنان در جنگ 33 روزه سومین اتفاق مهمی است كه قاعده زورمداری و سلطه پذیری را در جهان نقض كرده و كاخ شیشه ای قدرت های بزرگ را فرو ریخته است.

 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : اداره کل روابط عمومی سازمان  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران