اين كنسرت‌ها كه تكرار كنسرت گروه دستان در تهران است...
  

در این كنسرت‌ها كه از آمستردام هلند آغاز می‌شود گروه دستان متشكل از نوازندگانی چون حسین بهروزی‌نیا:بربط، حمید متبسم: تار، سعید فرج‌پوری: كمانچه، پژمان حدادی: تمبك، پندارك، بهنام سامانی: دف، كوزه، تنبك و دمام به همراه همایون شجریان به اجرای برنامه می‌پردازند.

این كنسرت‌ها كه تكرار كنسرت گروه دستان در تهران است، 17 آوریل مصادف با 28 فروردین در آمستردام هلند در تئاتر تروپن، 18 آوریل مصادف با 29 فروردین در كلن آلمان، 25 آوریل مصادف با 5 اردیبهشت در مونیخ و 26 آوریل مصادف با 6 اردیبهشت در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، در این تور گروه دستان در دو بخش با عنوان قیژك كولی و خورشید آرزو به اجرا خواهند پرداخت.به طوری كه در بخش اول قطعاتی چون مستانه، ساز و آواز كمند زلف از حافظ، تصنیف قیژك كولی براساس اشعاری از شفیعی كدكنی و تصنیف زهی عشق از مولانا را به آهنگسازی حمید متبسم در دستگاه شور را اجرا می‌كنند.

همچنین در بخش دوم نیز قطعه بی‌كلام اشتیاق، ساز و آواز خورشید آرزو از ساخته‌‌های همایون شجریان براساس اشعاری از فریدون مشیری، تصنیف چین زلف از اشعار نیشابوری، ساز و آواز عشق پاك از فریدون مشیری، تصنیف اسرار عشق از حافظ، ساز و آواز دلشده از عراقی و تصنیف وطن از سیاوش كسرائی را به آهنگسازی سعید فرج‌پوری در مایه بیان اصفهان می‌نوازند.

كنسرت گروه دستان و همایون شجریان اواخر مرداد و اوایل شهریور در تالار بزرگ كشور برگزار شد.

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir