از آنها كه چهارچشمی ما را می‌پايند سپاسگزارم. از آقايان منتقد می‌خواهم وقتی ما كار می ‌كنيم و...
 
در ابتدای این مراسم كه با 30 دقیقه تاخیر در سینمای فرهنگ برگزار شد با حضور محمدرضا جعفری جلوه معاونت سینمایی از عزت‌الله انتظامی تجلیل ویژه به عمل آمد. آقای بازیگر كه به نظر می‌رسید از عدم تجلیل در مراسم پایانی بخش‌بین‌الملل ناراحت است در سخنانی كنایه آمیز گفت: سپاس می‌دارم كسانی را كه این برنامه را برگزار می‌كنند، به هرحال كسانی كه زحمت می‌كشند باید در زمان حیاتشان تجلیل شوند و من از این موضوع خیلی خوشحالم.
وی افزود: بسیار كار قشنگی است كه در زمان زنده ماندن هنرمندان این تجلیل‌ها برگزار شود،اغلب برای مرگ بزرگداشت برگزار می‌شود و من می‌خواهم بگویم كه از این به بعد باری ختم مراسم برگزار نكنیم و برای شادی‌ها مراسم بگیریم.
انتظامی خاطر نشان كرد: من نمی داستم كه قرار است امروز از من تجلیل شود و صبح از طریق رادیو متوجه شدم و با خودم گفتم كه نكند من هفته پیش یك جایی رفته‌ام و برگشته‌ام و خودم را دست انداخته‌ام اما به هر حال از تمام كسانی كه این مراسم را برگزار كردند تشكر می كنم.
وی ادامه داد: از 13 سالگی تا امروز دارم كار می‌كنم و تنها كسانی كه مشوق من بودند، مردم هستند. من نوع دست زدن تماشاگران را حس می‌كنم كه وقتی راضی هستند چطور دست می‌زنند و وقتی ناراضی هستند چطور.
آقای بازیگر همچنین با از منتقدان و ارباب جراید گفت: از آنها كه چهارچشمی ما را می‌پایند سپاسگزارم. از آقایان منتقد می‌خواهم وقتی ما كار می‌كنیم و مورد پسندشان نیست، راهنمایی‌مان كنند و بگویند. ما دیگر در سنی هستیم كه باید فقط كار خوب كنیم. تماشاگر ما تماشاگر 10 سال پیش نیست.
انتظامی در خاتمه اظهار داشت: برای من بسیار ارزشمند است كه این قدردانی صورت می‌گیرد و امیدورام در آینده تداوم یابد و به شخصه از خانواده تمامی هنرمندان تكشر می كنم. و به بلافاصله مراسم را برای حضور در فیلم «نویسنده» ترك كرد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/culture
 
منبع:cinemaema.com