«زندانی خیابان دوم» یك كمدی سیاه است و بیش از آن كه قصد خنداندن مخاطب را داشته باشد...

نمایش «زندانی خیابان دوم» از 4 تا 23 اسفندماه در تالار اصلی مولوی ساعت 17:30 اجرای عمومی می‌شود و اجرای ویژه خبرنگاران نیز روز جمعه، نهم اسفند ماه اجرا می‌شود.
این نمایش از آثار «نیل سایمون» بوده كه شهرام زرگر ترجمه كرده و مهدی گلیج كارگردانی كرده است.
حسین كشفی اصل - مه‌لقا باقری - دلارا نوشین - نوشین تبریزی - آیه كیانپور - محمد ارفعی و سامان دارابی بازیگران این نمایش هستند و طراحی صحنه نیز بر عهده بابك كچه‌چیان بوده و الهام شعبانی طراحی لباس را عهده‌دار است.
از دیگر عوامل نمایش می‌توان به دستیاران كارگردان: الهه افخمی - جیران ممكن، مدیرصحنه : مریم نعیم زاده، طراح پوسترو بروشور: امین شیرازی و روابط عمومی : گیتا بهادری اشاره كرد.
نمایش درباره فردی به نام «مل ادیسون» بوده كه براثر بحران اقتصادی امریكا كارش را ازدست داده ، به بیماری پارانویا دچار می‌شود. ادنا، همسر او برای حل مشكلات برسركاری می رود. اما با ورود خانواده مل پس از 9 سال حوادثی رخ می‌دهد كه ...
گلیج به عنوان كارگردان یادداشتی درباره این نمایش آورده است: «زندانی خیابان دوم» یك كمدی سیاه است و بیش از آن كه قصد خنداندن مخاطب را داشته باشد، قصد اندیشیدن و بازنمایاندن چهره خود مخاطب را دارد. داستان زندگی «مل وادنا ادیسون» تنها حكایت جامعه آمریكا در دهه 70 نیست، بلكه داستان جوامعی است كه تنها یك ایدئولوژی خاص را به ذهن مردمانش تزریق می‌كند و در گذار از جامعه سنتی به جامعه سرمایه‌داری فرد را به راحتی قربانی می‌كند.در واقع زندانی خیابان دوم تلنگری‌ست برای مخاطب تا از یاد نبرد كه انسان است و حق اندیشیدن آزاد و مستقل را دارد.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com