داستان «عید امسال» از مضمونی طنزآمیز برخوردار است و درباره اتفاقاتی است كه...
 
هرچند این روزها اخبار سینما و تلویزیون هنوز تحت تاثیر دهه فجر و اتفاقات ریز و درشتی است كه در این ایام در سینما و تلویزیون رخ می‌دهد؛ اما تلویزیون از همین الان مشغول تدارك برنامه‌هایی است كه قرار است در ایام نوروز و برای فراغت و سرگرمی شما به نمایش گذاشته شود.

یكی از این برنامه‌ها، سریالی است با عنوان «عید امسال» كه سعید آقاخانی آن را برای پخش در نوروز 88 كارگردانی می‌كند. این مجموعه كه در 15 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید می‌شود، از 30 اسفندماه در جدول پخش شبكه تهران قرار می‌گیرد.

تهیه‌كنندگی این سریال را محمود رضوی همراه محمدمهدی عسكرپور به‌عهده دارد. او درباره روند تولید این مجموعه می‌گوید: تا به حال، حدود 35 درصد كار جلوی دوربین رفته و فعلا از روز دوشنبه تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در لوكیشنی واقع در خیابان سپهبدقرنی ادامه دارد. ضمن این كه حمیدرضا قربانی به صورت همزمان تدوین پلان‌های گرفته شده را انجام می‌دهد تا كار هرچه سریع‌تر برای پخش آماده شود.

به گفته وی، داستان «عید امسال» از مضمونی طنزآمیز برخوردار است و درباره اتفاقاتی است كه در ایام نوروز برای یك خانواده رخ می‌دهد.

فیلمنامه این مجموعه را سعید فرهادی نوشته و بازیگران اصلی كار مجید صالحی، مهران غفوریان، علی صادقی، بهنوش بختیاری، محسن قاضی‌مرادی، علی صالحی، بیتا سحرخیز، امیر غفارمنش، شهرام قائدی، شایسته ایرانی، فاطمه شكری و نیما جعفری (بازیگر نقش كودك) هستند. ضمن این كه نادر سلیمانی و ساعد هدایتی نیز به عنوان بازیگر مهمان در آن حضور دارند.

برخی عوامل و دست‌اندركاران این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری: ناصر كاووسی، مدیر صدابرداری: كامران كیان‌ارثی، طراح صحنه و لباس: حسین عالی‌نژاد، طراح گریم: بابك اسكندری، گروه كارگردانی: امیرمسعود اصلاح و مصطفی تنابنده، تدوین: حمیدرضا قربانی و مدیر تولید: محمدصادق آذین.
این سریال در گروه فیلم و سریال شبكه تهران تولید می‌شود.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir