مسئولان وقت كمپانی متروگلدوين مه‌ير - كه بازيگر برای آن‌ها فيلم بازی می‌كرد - وی را آگاهانه معتاد كردند تا بتواند با انرژی بيشتری...
 
‌شركت مستقل فیلم‌ساز«وینستن»، امتیاز ساخت سینمایی قصه زندگی این بازیگر مطرح و جنجالی كلاسیك را خریداری كرده است.
در شرایطی كه مسئولان وینستن با خوشحالی و رضایت پروژه جدید خود را تولید می‌كنند، كمپانی‌های فیلم‌سازی با حساسیت اخبار مربوط به تولید فیلم را پی‌گیری می‌كنند.
علت این حساسیت، مسائلی است كه در زندگی «جودی گارلند» اتفاق افتاده بود و كمپانی‌های فیلم‌سازی نگران آن هستند كه نمایش آن‌ها، باعث بدنامی برخی از مسئولین استودیویی شود.
فیلم فعلا بدون نام جودی گارلند، بر اساس قصه كتاب «شادباش: زندگی جودی گارلند» اثر «جرالد كلارك» ساخته می‌شود.
دو سال پیش كتاب شرح‌حال‌گونه دیگر این نویسنده درباره ترومن كاپوتی (نویسنده جنجالی دهه 50 میلادی)‌به صورت فیلم‌نامه «كاپوتی» درآمد كه نامزد دریافت چندین جایزه اسكار شد.
كتاب «شادباش» كه سال 2000 منتشر شد، جزئیات زندگی گارلند بازیگر و خواننده را به تصویر می‌كشد و مشكلات شخصی حضور و زندگی‌اش در هالیوود را به بحث می‌گذارد.
بخش جنجالی كتاب و زندگی گارلند مربوط به زمانی است كه مسئولان وقت كمپانی متروگلدوین مه‌یر - كه بازیگر برای آن‌ها فیلم بازی می‌كرد - وی را آگاهانه معتاد كردند تا بتواند با انرژی بیشتری جلوی دوربین فیلم‌برداری ظاهر شود.
افشای این خبر، در آن زمان جنجال زیادی در داخل جامعه آمریكا به پا كرد.
گارلند كه سال 1922 در مینه سوتا به دنیا آمد، سال 1969 در سن 47 سالگی درگذشت. زندگی و مرگ او از جمله چیزهایی بود كه هالیوود را در مركز حمله رسانه‌های گروهی قرار داد.
عمده فیلم‌های این بازیگر موزیكال بود. وی كه سال1936 فعالیت‌های بازیگری‌اش را شروع كرد، سال 1939 با بازی در فیلم كلاسیك و ماندگار «جاودگر شهر زمرد» به صورت چهره‌ای شناخته شده درآمد، این فیلم در كنار «ستاره‌ای متولد می‌شود» (محصول 1954) -كه تا به حال بارها دوباره‌سازی شده است- معروف‌ترین كارهای سینمایی این بازیگر هستند.
«وینسنت مینه‌لی» موزیكال‌ساز معروف سینما همسر دوم گارلند بود. «لیزا مینه لی» بازیگر و خواننده مطرح دهه 70 سینما فرزند آن‌هاست.
گارلند كه 2 بار نامزد دریافت اسكار شد، در دوران محاكمات سیاه مك‌كارتیسم علیه این محاكمات، موضع‌گیری كرد و در اعتراض به حضور محدودكنندگان آزادی در آمریكا و صنعت سینما، راهی انگلستان شد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com