ربایندگان جوایز اسكار حق فروش مجسمه‌های طلایی اسكار خود را...
  
آكادمی اسكار از تمام نامزدهای رشته‌های مختلف اسكار خواسته كه یك قرارداد جدید با این آكادمی امضا كنند.
طبق این قرارداد، ربایندگان جوایز اسكار حق فروش مجسمه‌های طلایی اسكار خود را به غیر ندارند. اگر آن‌ها تصمیم به فروش مجسمه‌های خود بگیرند، اول باید پیشنهاد فروش آن را به آكادمی بدهند و اگر آكادمی حاضر به خرید مجسمه اسكار شد، آن وقت می‌توانند آن را به دیگران بفروشد.
البته آكادمی اسكار خودش این مجسمه‌ها را می‌خرد و نمی‌گذارد دارندگان این مجسمه‌های طلایی آن‌ها را برای فروش نزد دیگران ببرند اما قیمتی كه آكادمی اسكار برای این مجسمه‌ها پرداخت می‌كند، قیمت خیلی جالبی است: یك دلار! آكادمی اسكار از مجسمه‌های اسكار خود با لفظ «اسكارهای یتیم» اسم می‌برد.
از سال 1951 به این سو، آكادمی اسكار همیشه نگران فروش مجسمه‌های طلایی خود در مراسم‌های طرح‌های معروف هنری بوده است.
آكادمی اسكار برای اثبات نگرانی خود این سؤال را مطرح می‌كند كه تا به حال چند تا از برندگان جوایز اسكار (ویا وارث آن‌ها) تصمیم به فروش این مجسمه‌های «یتیم» كرده‌اند.
طبق گزارش‌های رسمی، آكادمی اسكار تا به امروز حدود 100 مجسمه طلایی اسكار را كه در حراج‌های مختلف به فروش رسیده‌اند، خریداری و به آرشیو خود منتقل كرده است.
چند سال قبل «استیون اسپلبرگ»‌ با نام مستعار، اسكارهای «كلارك گیبل» و «بت دیویس»‌را خریداری و به آكادمی هدیه كرد. این اسكارها در مركز آكادمی در بورلی هیلز، در معرض دید عمومی قرار داده شده‌اند.
در همین حال، مصاحبه «باربارا والترز» خبرنگار قدیمی و جنجالی رسانه‌ای با «هیوجكمن» مجری مراسم امسال، حرف و حدیث زیادی به پا كرده است.
والترز معمولاً‌ با چهره‌های سیاسی و جنجالی گفت‌وگو می‌كند و به همین جهت، مصاحبه‌اش با یك بازیگر مورد توجه محافل عمومی رسانه‌ای قرار گرفته است.
این خبرنگار برای شبكه تلویزیونی
ABC كار می‌كند، یعنی همان شبكه‌ای كه مراسم اسكار را به صورت زنده پخش می‌كند. با آن كه جكمن گفته برای اجرای مراسم اسكار آمادگی كامل دارد و بسیار خونسرد است، والترز می‌گوید این بازیگر در این رابطه به رشد عصبی است و دارد وانمود می‌كند كه خونسرد است.
جكمن در پاسخ به سئوال والترز كه چه چیزی واقعاً باعث عصبی شدن او می‌شد، گفت: «این كه به ردیف اول مهمان نگاه كنم و بینیم كه «جك نیكلسن» هم در بین آن‌ها نشسته است!»
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com