حمید گودرزی در خندوانه شبی مفرح را رقم زد
حمید گودرزی با حضور در برنامه «خندوانه» درباره کلمات محبوب و منفورش، درباره آشپزی، کم‌کاری، کارهای خیر و خاطرات بامزه کودکی‌اش سخن گفت و شب شاد و مفرحی را برای بینندگان رقم زد.

حضور گرم حمید گودرزی در خندوانه باعث جذابیت برنامه شد

رامبد جوان مجری و کارگردان «خندوانه» چهارشنبه شب ۱۰ تیر میزبان حمید گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون در این برنامه بود.

گودرزی در ابتدای برنامه به سابقه دوستی‌اش با جوان که به ۲۰ سال پیش برمی‌گشت و مربوط به یک نمایش می‌شد، اشاره کرد و در پاسخ به اینکه از چه کلماتی خوشش می‌آید، گفت: مهربانی، آبی، زرشک پلو با مرغ.

وی درباره آشپزی گفت: آشپزی‌ام خوب است و حرف ندارد. یک مدل کباب تابه‌ای بلدم که هیچ کدامتان تا به حال نخورده‌اید و در آن یک کیلو جعفری و ریحان و گوجه فرنگی می‌ریزم.

این بازیگر در این باره که از چه کلماتی بدش می‌آید، بیان کرد: از اختلاس، نابرابری، دروغ و اینکه می‌گوییم همه چیز خوب است و ضعف‌ها را نمی‌بینیم بدم می‌آید. از اینکه مردم سینما نمی‌روند نیز حالم بد می‌شود و فیلم‌های ترکی حالم را بد می‌کند.


حمید گودرزی در خندوانهحمید گودرزی در خندوانه

کم کارم چون پیشنهاد ندارم

جوان در ادامه از او جدول ضرب پرسید و درباره دلیل کم‌کاری گودرزی سوال کرد. وی در پاسخ اظهار کرد: سال گذشته بعد از سه سال با فیلم «ایران برگر» در سینما بودم. راستش دلیل کم‌کاری‌ام این است که به من پیشنهاد نمی‌دهند. البته سال گذشته فیلم «روباه» را نیز در همکاری با بهروز افخمی بازی کردم.

گودرزی یادآور شد: دوره‌ای بود که در سینما فیلم‌های دختر و پسری بورس بود. من هم یک روز با خانم شاکردوست روز دیگر خانم افشار و... بازی می‌کردم، دو تای این فیلم‌ها می‌فروخت و چهارتایشان نمی‌فروخت. اما ناگهان دیدم دیگر از این فیلم‌ها ساخته نمی‌شود و ما را هم دعوت نمی‌کنند. بلکه هرکسی را که عصبی و اغراق شده بازی کند دوست دارند.

مد شدن بازی معترض و عصیانگر

او ادای بازی هایی را که در این دوره مورد پسند قرار می‌گیرند درآورد و سپس جوان از او پرسید منظورش حامد بهداد نیست!؟ گودرزی هم ابتدا پاسخ منفی داد و سپس بهداد را سردسته چنین شیوه بازیگری دانست که از آن به معترض و عصیانگر نام برده می‌شود. سپس از جوان خواست تلاش نکند کسی را با او بد کند.

بازیگر سریال‌های «تب و سرد» و «قلب یخی» درباره اینکه حاضر است چه کار خیری انجام دهد تا دوربین «خندوانه» این کار را ثبت و ضبط کند، توضیح داد: اخیرا من به برنامه «جشن رمضان» رفتم. آنجا ویدیوهای مختلفی از زندگی کسانی که دچار مشکلاتی هستند ضبط شده بود و یکی از این ویدیوها برای من پخش شد که مربوط به خانواده‌ای بود که در یک خانه یک متر در ۶ متر زندگی می‌کردند.

گودرزی افزود: با کمک خدا و مردم پول خیلی خیلی خوبی جمع شد و ما فردا می‌رویم تا خانه جدیدی برای این خانواده بگیریم، تمام لوازم خانه را هم نو کنیم. ضمن اینکه یک سال شهربازی رایگان هم برای بچه‌ها در نظر گرفتیم.

شخصیت محبوب جناب خان نیز در این بخش به شوخی با گودرزی پرداخت و به او گفت: سریال «مسافری از هند» را که بازی می‌کردی نام شخصیت مقابلت بیست تا بود یا سی تا؟ پیشنهاد می‌کنم یک شعبه لبوفروشی در بمبئی تاسیس کنی، فکر می‌کنم آنجا لبوی فلفلی خیلی خوب جواب می‌دهد!

سپس جوان و جناب خان و گودرزی با مضرب چهار بازی کردند و جوان از مهمانش خواست یک کار خیر که فقط مختص «خندوانه» است انجام بدهد و گودرزی هم تصریح کرد: من ۱۰۰ شاخه گل دستم می‌گیرم و دم در متروی تجریش می‌ایستم. هر کسی که عبوس بود به او یک شاخه گل می‌دهم تا لبخند بزند.

وی در پاسخ به اینکه آیا به مرگ فکر می‌کنی؟ تأکید کرد: خیلی زیاد. به محض اینکه اتفاقی برای کسی می‌افتد من ۲ روز توی هم می‌روم و اعصابم خورد می‌شود. راستش از مرگ می‌ترسم.

جناب‌خان هم در این زمینه اینطور اظهارنظر کرد: مرگ از من می‌ترسد من از او بترسم؟ بخواهد برایم بیاید می‌آیم برایش!

فروش دفتر و کتاب مدرسه به خاطر گوجه سبز

در ادامه گودرزی ترانه تیتراژ سریال کودکانه «دانی و من» را در استودیو خواند و درباره یک خاطره گفت: من یک خواهر و یک برادر کوچک‌تر از خودم دارم. یک بار در مدرسه از دوستم شنیدم کسی هست که کتاب‌های درسی را می‌فروشد و به جایش گوجه سبز می‌دهد، من هم در راه برگشت به خانه کتاب‌های اول دبستانم حتی دفتر املایم را فروختم و گوجه سبز گرفتم و فروشنده با کتاب و دفتر من قیف درست می‌کرد. من هم شاد و خندان گوجه سبز می‌خوردم و با کیف خالی به خانه می‌رفتم. غافل از اینکه شب از پدرم کتک مفصلی می‌خورم.

جناب خان هم در ادامه گفت: من از همین تریبون اعلام می‌کنم هرکسی کاغذ و کتاب بیاورد من به او لبو می‌دهم!

در بخش دیگری از برنامه جوان و گودرزی با هم دارت بازی کردند و از آنجایی که گودرزی مدام عرق می‌کرد، جوان در بخش‌های مختلف برنامه با دستمال کاغذی پیشانی او را پاک می‌کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com