عباس به اتفاق خواهرش گلناز مستاجر علیرضا هستند، پدر آنها در زندان است و...
 
فیم‌های سینمایی و تلویزیونی «دست عشق»، «یك گوشه پاك و پر نور»، «موقعیت رنگین كمان»، «چون باد»، «آزاده» و «تاوان عشق» در سالروز رحلت حضرت رسول اكرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از شبكه‌های سیما پخش می‌شود.

*«دست عشق»
فیلم تلویزیونی «دست عشق» ساخته «نادر مقدس» سه شنبه 6 اسفند ساعت 9 صبح از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
علیرضا دانشجوی رشته تئاتر است. او باید پایان نامه خود را هرچه زودتر اجرا كند. از این رو یك تئاتر كودك را آماده كرده و در آن از بچه‌های محل استفاده می‌كند. یكی از قهرمانان قصه، عباس است. عباس به اتفاق خواهرش گلناز مستاجر علیرضا هستند، پدر آنها در زندان است و پولی برای پرداخت دیه و آزادی پدر خانواده ندارند...
عنایت بخشی، هادی قمیشی و آزاده شمس در فیلم تلویزیونی «دست عشق» به تهیه كنندگی علی لـدنـی ایفای نقش كرده‌اند.

*«یك گوشه پاك و پر نور»
فیلم تلویزیونی«یك گوشه پاك و پرنور» ساخته علی موذنی سه شنبه 6 اسفند ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش می‌شود.
جواد جانباز شیمیایی است كه به تازگی دوست همرزمش حاج مهدی را كه او هم از جانبازان بوده، از دست داده است. شهادت حاج مهدی در حالی است كه پزشكان غیر مستقیم از كوتاهی زمان حیات جواد خبر دادند. حاج مهدی قبل از شهادت به جواد توصیه می‌كند تا زنده است، ازدواج كند. در حالیكه حال جواد رو به وخامت است...
رحیم نوروزی، قربان نجفی، كرامت رودساز، مارال فرجاد و سپیده خداوردی در فیلم تلویزیونی «یك گوشه پاك و پرنور» به تهیه كنندگی محمد ناجی ایفای نقش كردند.

*«موقعیت رنگین كمان»
فیلم تلویزیونی «موقعیت رنگین كمان» به كارگردانی و تهیه كنندگی «جواد مزدآبادی» روز سه‌شنبه 6 اسفند ساعت17:30 از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی رامین راستاد، علیرضا اسیوند، شهره سلطانی و حبیب دهقان نسب می‌بینیم: شهروز پسر جوانی است از قشر مرفه كه در یك حادثه رانندگی با پیرمردی برخورد كرده از صحنه حادثه فرار كرده است. او به شدت عصبی شده و دائماً كابوس تصادفش را به خاطر می‌آورد، او برای فرار كردن از این موضوع تصمیم به خروج از كشور می‌گیرد، ولی كارت پایان خدمت مانع بزرگی برای او محسوب می‌شود و او مجبور به گذراندن دوران سربازی می‌شود. خانواده شهروز به او قول داده‌اند كه خدمتش را خریداری كنند ولی این امر میسر نمی‌شود و او در سربازی تصمیم به خودكشی می‌گیرد...

*«چون باد»
شبكه سه سیما سه شنبه 6 اسفند ساعت10صبح فیلم سینمایی«چـون بـاد» را پخش می‌كند.
مرتضی پس از فراغت از درس و مشق تصمیم دارد با كار در یك كارگاه و اندوختن دستمزد ماهیانه یك دوچرخه تهیه كند. رحیم، پدرمرتضی، كه مخالف كاركردن پسر است به او توصیه می‌كند درس‌های سال آینده را مطالعه كند. اما آقا بزرگ، پدررحیم، با كار كردن مرتضی موافق است. مادر نیز كم و بیش موافق پسراست و كاری در یك كارگاه پرس‌كاری برای مرتضی می‌یابد. در ادامه آقا بزرگ در پی بحث و جدل با فرزندش، رحیم، خانه را به قهر ترك می‌كند.
زنده یاد حسین كسبیان، حمید لبخنده، كرامت درخشنده، داریوش بابائیان، مهدی میامی و عذرا ابدالی در فیلم سینمایی «چـون بـاد» ساخته محمدعلی سجادی در سال 1367 بازی كرده‌اند.

*«آزاده»
فیلم تلویزیونی «آزاده » به كارگردانی محمدحسین حقیقی سه شنبه 6 اسفند ساعت 20:30 از شبكه چهار سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم 90 دقیقه‌ای با بازی بابك حمیدیان آمده:علیرضا به همراه مادر و همسر باردارش زندگی می‌كند. او برای شركت در جنگ به جبهه فراخوانده می‌شود. علیرضا به خاطر ترس زیاد از جبهه می‌گریزد ولی وقتی به تهران می‌آید متوجه می‌شود خبر شهادتش را به خانواده‌اش داده‌اند...

*«تاوان عشق»
عصر روز سه شنبه 6 اسفند ساعت13:30فیلم تلویزیونی «تاوان عشق» از تولیدات صدا و سیمای مركز اصفهان از شبكه تهران پخش می‌شود.
«تاوان­عشق» داستان سه دوست است كه در اوایل انقلاب با كمك سه كارگر به دنبال یافتن یك گنج زیرخاكی می‌روند و پس از یافتن آن بر سر تقسیم آن با كارگران درگیر شده و یكی از آنها به شدت زخمی می‌شود و یكی از كارگران نیز با اسلحه سلطان سردمدار گروه، كشته می‌شود.
آن سه دوست فرار كرده و به یك سقاخانه می روند و گنج را در همان محل مخفی می‌كنند تا زمان دیگری آن را درآورده و استفاده كنند. سالاری كه زخمی شده بود از شدت جراحات می‌میرد و آن دو نیز از ترس اینكه مبادا لو رفته باشند به سراغ گنج نمی‌روند و یكی از آنها نیز به خارج می‌رود. سلطان بعد از 25 سال تصمیم می‌گیرد به محل سقاخانه رفته و گنج را درآورد...
جهانبخش سلطانی، بهزاد رحیم خانی، امید زندگانی و مریم خدا رحمی در فیلم تلویزیونی «تاوان عشق» به كارگردانی «امیر داوری» و تهیه كنندگی «عباسعلی زارعان» به ایفای نقش پرداختند.
 
گردآورى:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com