شکیرا, جودی فاستر و ناتالی پورتمن به چند زبان مسلط هستند؟
جودی فاستر ، ناتالی پورتمن و شکیرا ، هنرمندانی هستند که قادر به توانایی صحبت به چندین زبان گوناگون از ملل مختلف هستند.

این هنرمندان به چه زبان هایی صحبت می کنند؟

تسلط به زبان‌های بیگانه یکی از امتیازات هنرمندان محسوب می‌شود؛ موضوعی که در کشورهای آمریکایی و اروپایی مورد توجه است.

در میان بازیگران و خوانندگان می‌توان چهره‌هایی را یافت که با تسلط بالای خود به زبان‌های مختلف زمینه گسترده‌تری برای فعالیت‌های خود به وجود می‌آورند. در ادامه نگاهی به زندگی و توانایی سه هنرمند در صحبت‌ به زبان‌های بیگانه صورت می‌گیرد.

جودی فاستر، پنج زبان

یکی ازبهترین کودکان بازیگری که خود را بعدها هم به عنوان ستاره‌ای بزرگ مطرح کرد، جودی فاستر (Jodie Foster) آمریکایی است. این بازیگر فوق باهوش، علاوه بر زبان انگلیسی، در فیلم‌هایی به زبان فرانسوی نیز بازی کرده است.

علاوه بر این دو زبان، جودی زبان‌های ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی را روان صحبت می‌کند.

ناتالی پورتمن، شش زبان

ناتالی پورتمن (Natalie Portman) هم از جمله بازیگرانی است که از کودکی مطرح شد. او را با فیلم «لئون» یا حرفه‌ای به یاد می‌آوریم. این بازیگر توانا که بعد ها به خاطر بازی در قوی سیاه جایزه اسکار را هم از آن خود کرد، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی را به راحتی حرف می‌زند. انگلیسی زبان مادری‌اش است. زبان‌های عبری و ژاپنی هم از دیگر زبان‌هایی است که او به خوبی متوجه می‌شود و صحبت می‌کند.

شکیرا، هفت زبان

شکیرا (Shakira) خواننده مطرح کلمبیایی و مادر دو کودک جرارد پیکه (Gerard Piqué) است. این زن 37 ساله، تاکنون 50 میلیون آلبوم به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی فروخته است.

جالب است بدانید او علاوه بر این دو زبان، زبان‌های پرتغالی، عربی، کاتالانی، ایتالیایی و فرانسوی را هم به خوبی صحبت می‌کند.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir