نمی خواهم خود را تافته جدا بافته بدانم اما شرایط مطلوبی برای من بازیگر نیست چون...
 
«فریبرز عرب نیا» گفت: در سینما اسیر تکرار و تکرار در بازیگری هستیم و فضای سینما به گونه ای است که چند سال است سینمای ایران خود را تکرار می کند.
 «فریبرز عرب نیا» در نشست نقد و بررسی فیلم «طاووس های بی پر» در فرهنگسرای ارسباران اظهارداشت: در سینما امروز ایران ،اکثر بازیگران در نقش های تکراری بازی می کنند. به دلیل فیلم های کلیشه ای و سطح پایینی که ساخته می شود رفته رفته مخاطبان سینما دلزده از فیلم ها می شوند.
در واقع به شعور مخاطب احترام گذاشته نمی شود. به گونه ای که مخاطب جلوتر از فیلم حرکت می کند و این نمی تواند برای سینمایی که ادعای فرهنگی بودن دارد خوب باشد.
«عرب نیا» تصریح کرد: از تجربیات جدید و غیر قابل پیش بینی استقبال می کنم و این تجربیات مطلوب من است. به پروژه هایی که این امکان را به وجود می آورند که از خودم و بازی های قبلی فراتر روم بسیار علاقه مندم.
فیلم «طاووس های بی پر» هم تجربه ای این گونه بود. چون علاوه بر بازیگری در نقش «اردشیر» سمت بازیگران این فیلم را هم به عهده داشتیم. اما شرایط جاری و حاکم بر سینمای ما باعث می شود که بازیگر نتواند نقش های متفاوتی بازی کند. سینمای ایران دو سال قبل نقس های آخرش را کشیده و در سال جز معدود کسانی که فیلم درست و به جایی می سازند در بقیه شاهد آثار نازل و کلیشه ای هستیم که بازیگری در آنها تکراری و مهم نیست.
وی افزود: نمی خواهم خود را تافته جدا بافته بدانم اما شرایط مطلوبی برای من بازیگر نیست، چون در همه جای دنیا هر چقدر فرهنگ بالاتر میرود. باید شاهد آثار درجه یکی باشیم. به هر حال اعتقاد کلی من این است که مسوولین فرهنگی از زمینه های تخریب سینما جلوگیری کنند و زمینه های رشد آن را فراهم کنند ما به جای پرداختن به حاشیه های بی مورد باید درست اندیشه کنیم . صاف و صادق باشیم، راحتر بگویم: شاید اگر ما خودمان بفهمیم که در درونمان چه شاهکارهایی داریم و که هستیم کمتر همدیگر را با قمه می زنیم.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:iscanews.com