ایران در جهان دارد دوئل فرهنگی می‌كند و باید پالایش صورت بگیرد و نگذاریم حرف‌ها كپك بزند و...

 

 

نادر طالب‌زاده گفت: متاسفانه به رغم تلاش‌های فراوان ما در تلویزیون امروز دچار بحران هستیم این‌ها همكاران من هستند و تلاش فراوان می‌كنند اما كافی نیست و ما بعد از مسئله سینما باید منتقد تلویزیون باشیم.

 نادر طالب‌زاده در همایش نشست فرهنگی كارنامه نظام جمهوری گفت: محور بحث من دو موضوع است اصلی سینما و رسانه كه اهمیت زیادی دارد.رسانه ملی در تلویزیون و سینما تجلی پیدا می‌كند.

وی تصریح كرد: من دیروز در خانه سینما بودم و گروهی از مطرح‌ترین عوامل هالیوود آمده بودند و كمیته اسكار بودند این ها یك هفته در ایران هستند و جالب است كه یكی از كارگردانان مطرح كه فیلم «سرزمین رؤیاها» را ساخته و چند اسكار گرفته می‌گفت: خیلی خوشحالم كه به ایران آمدم و به خاطر افتضاح بوش رویمان نمی‌شد به ایران بیاییم و امروز شاهد هستیم كه سینمای ایران در دنیا مطرح است سینمای ایران روح انسانیت را متجلی كرده است و سینمای امروز نفش جدیدی به دنیا داده است و ما به اینجا آمده‌ایم تا بیشتر گوش كنیم نه حرف بزنیم و بعد ما گفتیم كه این فیلم در سینمای معناگراست و مترجم معنی لغوی معناگرا نمی‌دانست و برایش عجیب بود.

ما مبدع این سینما هستیم كه سینمای متافیزیك است و بو با جسم و روح كاردارد.

وی ادامه داد: سینمای امروز ایران امروز جهانی شده است و ما حرف برای گفتن داریم و جهانیان هم هوشیارند و متوجه‌اند ما كشوری داریم جوان و در راس اخبار هستیم و حرف‌های تازه‌ای داریم و قوی‌ترین سینما را داریم.

كارگردان بع دی تام اولاك كه «آپولو13» را ساخته بود گفت: من عاشق سینمای ایران هستم،این را هم بگوییم كه وی سالخورده‌تر بود و حرف‌های پخته‌تری می زد و گفت من سال‌هااست كه به سینمای ایران فكر می‌كنم ‌و ادامه داد بحران آمریكا مشخص نیست و جوامع ما احساس كرده است كه این تفكر در جوان‌های متوجه بیشتر است.

جامعه امروز احساس كرده است كه سینما حرفی برای گفتن دارد و احتمالا این ها هم دنبال كار مشترك با ما هستند.

طالب‌زاده در مورد رسانه افزود: متاسفانه به رغم تلاش‌های فراوان ما در تلویزیون امروز دچار بحران هستیم این‌ها همكاران من هستند و تلاش فراوان می‌كنند اما كافی نیست و ما بعد از مسئله سینما باید منتقد تلویزیون باشیم و هرشب بخش‌های متنوعی و مباحث فراوانی داشته باشیم و به سمت پیشتازی حركت كنیم در این زمینه كار زیاد شده است اما كافی نیست.

وی ادامه داد: ایران در جهان دارد دوئل فرهنگی می‌كند و باید پالایش صورت بگیرد و نگذاریم حرف‌ها كپك بزند و باید جسارت داشته باشیم و ترس به خود را ندهیم و امیدوارم این مسئله جا بی‌افتد و خیلی از بحران‌های جامعه در تلویزیون بازگو شود این تلویزیون 10درصد باید برنامه‌های سرگرمی داشته باشد و بقیه باید در دل مردم باشد و خیلی از بحران‌ها بازگو شود ما اصل تلویزیون فاصله فراوانی داریم و باید تلویزیون بروز و مدرن باشد.
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:shafaf.ir