این مراسم با اهدای جوایز وم لوح تندیس به نفرات اول تا سوم در بخشهای مختلف به کار خود پایان داد. در قسمت آثار سینمایی در بخش...
   
مراسم اختتامیه اولین یادمان سیمرغ سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار شبکه خبر/ تشویق و قدردانی از زحمات و خدمات رسانه ملی در انعکاس فعالیتها و برنامه های ستاد سیمرغ برگزار شده در همایش های متنوع در ایام دهه فجر سال جاری و نیز نمایشگاه دستاوردهای نظام در تهران و شهرستانها از جمله اهداف این مراسم بود.
در این مراسم که با حضور رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان کشوری، هنرمندان و خبرنگاران برگزار شد از نفرات برتر مدیران ستاد سیمرغ در تهران و استانها، استانداران و مسئولان مختلف استان و نیز نمایندگان دستگاههای اجرایی و وزارتخانه ها در بخشهای مختلف یادمان سیمرغ سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اهداء تندیس و جوایزی قدردانی شد.
ایوبی دبیر اولین یادمان سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: مستندسازی برخی از نقاط تاریخی انقلاب، همایش های متنوغ و مستندهای فاخر از سی سال هنر، فرهنگ و اقتصاد ایران از جمله برنامه های ستادهای سیمرغ سراسر کشور در ایام الله دهه فجر امسال بود.
وی با اشاره به فعالیت 530 ستاد سیمرغ در سراسر کشور در  ایام الله دهه فجر گفت: ساخت 180 فیلم مستند و استفاده از زبان هنر ذوق و سلیقه از جمله اقداماتی بود که با انجام آنها توانستیم بخشی از دستاوردهای سی ساله انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان معرفی کنیم.
ایوبی افزود: نقاشی 15 کیلومتری 30هزار دانش آموز تهرانی، برپایی نمایشگاه های متعدد عکس و نمایشگاه عکسهای منتشر نشده امام راحل از دیگر برنامه های ستادهای سیمرغ در تهران و دیگر استانهای کشور در دهه فجر امسال بود.
رئیس رسانه ملی طی سخنانی در این مراسم ضمن تشکر از همه دست اندرکاران ستادهای سیمرغ و هنرمندان، برنامه سازان،خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش آنان را در سی امین سال پیروزی انقلاب در بیان کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را بی بدیل دانست.
ضرغامی وحدت و انسجام ملی را عامل تداوم انقلاب و ناامیدی و یاس دشمنان دانست و بر ضرورت حفظ و استمرار آن تاکید کرد.
ساخت 180 فیلم مستند، برگزاری همایش های متنوع، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در تهران و دیگر استانها و برپایی نمایشگاه های متعدد عکس از جمله برنامه های ستادهای سیمرغ سراسر کشور در دهه فجر امسال بود.
این مراسم با اهدای جوایز وم لوح تندیس به نفرات اول تا سوم در بخشهای مختلف به کار خود پایان داد. در قسمت آثار سینمایی در بخش وزارتخانه ها، وزارت راه و ترابری و اقتصادی و دارایی به طور مشترک رتبه سوم، سازمان حفاظت محیط زیست رتبه دوم و وزارت نیرو رتبه اول را کسب کردند. همچنین در بخش نماهنگ در بخش وزارتخانه ها، رتبه های اول تا سوم را به ترتیب وزارتخانه های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و جهاد کشاورزی وجهاد سازندگی کسب کردند.
رتبه های اول تا سوم استانهای برتر در بخش نماهنگ نیز مربوط به استانهای فارس،کردستان و کهکیلویه و بویر احمد بود.
در بخش فیلم نیز استان های چهار محال و بختیاری،مازندران، یزد و اردبیل به عنوان استانهای برتر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.
گفتنی است در این مراسم ستاد بزرگداشت سی امین سال انقلاب اسلامی ایران(سیمرغ) جایزه ویژه خود را به سازمان ثبت احوال کشور برای ساخت نماهنگ ارائه شده اهدا کرد. 
 
 
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران