داستان این فیلم درباره یك نویسنده كتابی است كه برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است كه به فلورانس برگشته كه حدود چهار سال پیش...

 

تازه‌ترین فیلم عباس كیارستمی با عنوان «كپی برابر اصل است» با بازی ژولیت بینوش در توسكانی ایتالیا 18 خرداد 88 كلید می‌خورد.

«عباس كیارستمی» در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: 18 خرداد سال آینده (8 ژوئن 2009) در توسكانی ایتالیا فیلمبرداری كار جدیدم با بازی ژولیت بینوش و ویلیام شیمل شروع می‌شود.
وی در ادامه افزود: شیمل یك خواننده اپرای انگلیسی است كه بر اپرای قبلی‌ام در لندن او را پیدا كردم.
كیارستمی درباره داستان فیلم «كپی برابر اصل» گفت: داستان این فیلم درباره یك نویسنده كتابی است كه برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است كه به فلورانس برگشته كه حدود چهار سال پیش در كنفرانس قبلی‌اش به این شهر آمده بود. او در فلورانس با زنی آشنا می‌شود كه گالری آنتیك دارد و آنجا حرف از كپی و اصل و مجسمه است.
بنابراین گزارش، فیلم جدید كیارستمی با عوامل فرانسوی و توسط كمپانی
MK2 و BBفیلم فرانسه تهیه می‌شود.
این كارگردان سینما با اشاره به اجرای اپرای «كوزی فان توته» اثر «آمادئوس موتسارت»گفت: این اپرا از 29 می در لندن به اجرا در می‌آید و 18 روز در لندن اپرا هووس آن را روی صحنه می‌بریم.
عباس كیارستمی همچنین درباره انتشار كتاب جدیدش گفت: كتاب غزلیات شمس آماده چاپ است و هفته آینده به دست ناشر می‌رسد تا بهار منتشر شود.
وی با اشاره به تفاوت‌هایی كه كتاب غزلیات شمس با كتاب حافظ و سعدی دارد، گفت: تفاوت این كتاب بیش از همه حجم زیاد آن است، چون حافظ و سعدی غزلیات كمتری نسبت به مولانا دارند كه به 500-600 بیت می‌رسد ولی
غزلیات شمس حدود 45هزار بیت است و این كتاب یا در یك جلد قطور و یا به صورت 2جلدی منتشر می‌شود.
وی همچنین گفت: كتاب عكس «باد و باران» به تازگی توسط نشر گاریمار در فرانسه منتشر شده و مجموعه «پنجره رو به حیات» در بهار سال آینده در فرانسه به چاپ می‌رسد.
كیارستمی خبر از برگزاری نمایشگاه عكس‌هایی در دبی داد و گفت: نمایشگاه عكس «درخت‌ها و كلاغ‌ها» هفته آینده در گالری میم در دبی برپا می‌شود.
وی درباره حضور بین‌المللی فیلم‌هایش گفت: فیلم شیرین در افتتاحیه جشنواره فیلم ارمنستان به نمایش درمی‌آید و ماه پیش نیز در سینما تك فرانسه به نمایش درآمده است.
كیارستمی همچنین به برگزاری كارگاه‌های آموزشی‌اش اشاره كرد و گفت: سال آینده پس از انجام سفرهایم، این كلاس‌ها را برگزار می‌كنم. از قرار معلوم حدود 600 نفر برای حضور در این كارگاه‌ها ثبت‌نام كرده‌اند و ضوابط خاصی هم برای آن گذاشته شده است.
بنابه گزارش فارس،كاستاگاوراس فیلمساز و مدیر موزه هنرهای معاصر فرانسه، یك نسخه از فیلم شیرین را برای نمایش در سینما تك خریداری كرده است.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com