این جشنواره برای اولین بار به این وسعت برگزار می‌شود كه بسیار اتفاق مباركی است، زیرا...

 

عضو هیئت انتخاب نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی خلیج فارس (صلح و دوستی ملل)، آثار ارائه شده در این جشنواره را معرف خوبی برای خلیج فارس و صلح و دوستی ایرانیان دانست.

به نقل از ستاد اطلاع رسانی نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی خلیج‌فارس (صلح و دوستی ملل)، طاهر شیخ‌الحكمایی با بیان این مطلب افزود: این جشنواره برای اولین بار به این وسعت برگزار می‌شود كه بسیار اتفاق مباركی است، زیرا آثار ارائه شده توسط هنرمندان بسیار به موضوع جشنواره نزدیك است.
وی افزود: هیئت انتخاب با توجه به موضوع جشنواره كه صلح و دوستی ملل است آثاری را كه از لحاظ موضوع محتوا و تكنیك می‌توانست در محیط بندر گناوه اجرا شوند را انتخاب كرد كه آثار 25 هنرمند در این جشنواره ارائه خواهد شد.
رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران در ادامه گفت: این جشنواره با توجه به تعصب ملی ما ایرانیان و تحركات سیاسی كه امروز درباره خلیج فارس صورت می‌گیرد باید مورد حمایت جدی قرار گیرد. زیرا جشنواره مجسمه‌های شنی با توجه به جنبه‌های فرهنگی می‌تواند تاثیر شگرفی بر نام خلیج فارس و صلح دوستی ایرانیان داشته باشد. از همین رو انجمن مجسمه‌سازان حمایت‌های معنویی خود را با این جشنواره ادامه خواهد داد.
وی در پایان گفت: جشنواره مجسمه‌های شنی شاید در اولین دوره به دلیل نبود تجربه‌های مشابه در برخی از جنبه‌ها دچار نقصان باشد اما به دلیل محیط جغرافیایی مناسبی كه ایران و سواحل خلیج همیشگی فارس دارد این جشنواره می‌تواند مستمر و در دوره‌های آینده هرچه باشكوه‌تر برگزار شود.
نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی خلیج فارس (صلح و دوستی ملل) از 25 اسفند همزمان با هفته وحدت، روز جهانی صلح و سالروز بمباران شیمیایی حلبچه در گناوه آغاز می‌شود و تا 10 فروردین ادامه دارد.
برپایی غرفه صنایع دستی 30 استان و جشنواره محصولات غذایی و غذاهای سنتی و اجرای گروه‌های موسیقی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com