فیلم داستان یك دزد خرده‌پا به نام فیروز سیزده را روایت می‌كند كه به نحسی معروف است، او ناخواسته...


 
شبكه 3 سیما قصد دارد در ایام نوروز تعدادی از فیلم‌های شناخته شده سینمای ایران و جهان را به آنتن پخش بسپارد. «شوالیه تاریكی» یكی از این فیلم‌هاست كه قرار است در ایام نوروز، از این شبكه پخش شود. این فیلم را كریستوفر نولان ساخته و كریستن بل، هیث لجر بازیگرانی بوده‌اند كه در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شوالیه تاریكی یكی از آن فیلم‌های بتمن است كه مدتی پیش، بر پرده سینماهای جهان بود: بتمن در پی مبارزه با تبهكاران در شهر گوتهام است كه سر و كله تبهكاری روانی به نام «ژوكر» پیدا می‌شود، او با دوستانش تصمیم می‌گیرند بتمن را به قتل برسانند و در این راه، راشل نامزد بتمن را به گروگان می‌گیرند.

این شبكه همچنین قصد دارد فیلم «رفیق بد» ساخته عباس احمدی‌مطلق را نیز نمایش دهد. در این فیلم كه ایرج طهماسب، حمید جبلی، هما روستا و ژاله صامتی بازی كرده‌اند، داستان حبیب روایت می‌شود كه پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد و سراغ دوست قدیمی‌اش، عزیز كه در یك آسایشگاه روانی بستری است، می‌رود. عزیز حرف نمی‌زند و حبیب را نمی‌شناسد، به توصیه پزشك، حبیب به تعریف ماجرای دوستی خود و عزیز در حضور او می‌پردازد.

همچنین فیلم سینمایی «بدو‌بدو» به كارگردانی پریا ارشان نیز در نوبت پخش این شبكه در این ایام قرار دارد. گوویندا، آكشی كوماروجكی شرف بازیگران این فیلم هستند. داستان درباره یك گروه نمایش است كه پس از اجراهای موفق در هندوستان برای اجرا به لندن دعوت می‌شوند، اما كمی قبل از پرواز، بازیگر اصلی نمایش اعلام می‌كند كه حاضر نیست آنها را همراهی كند.

«دار و دسته فوتبالیست‌ها» نیز فیلمی است كه می‌توانید در این ایام از این شبكه ببینید، در یك مركز بازآموزی جوانان، سرپرست مركز كه از قهرمانان سابق فوتبال بوده، تصمیم می‌گیرد تیمی تشكیل دهد، دواین جانسون، اسكات كالدول، لئون ریپی بازیگران این فیلم به كارگردانی فیل جوانو بوده‌اند.

«ده رقمی» هم عنوان فیلمی ایرانی است كه آن را همایون اسعدیان كارگردانی كرده و در آن، جواد رضویان، بهنوش بختیاری و مهران رجبی به ایفای نقش پرداخته‌اند فیلم داستان یك دزد خرده‌پا به نام فیروز سیزده را روایت می‌كند كه به نحسی معروف است، او ناخواسته درگیر سرقت حرفه‌ای یك فرش نفیس می‌شود.

این فیلم در ایام عید پخش خواهد شد.همچنین فیلم «همسر دلخواه من» نیز در نوبت نمایش این شبكه قرار گرفته است، داستان این فیلم درباره فرامرز و لیلی است كه پس از گذشت 11 سال زندگی مشترك تصمیم به متاركه می‌گیرند. ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی بازیگران این فیلم هستند.

«مردی به نام ییپ» هم عنوان فیلمی است كه در عید نوروز پخش خواهد شد. این فیلم براساس سرگذشت «ییپ من» اولین استاد هنرهای رزمی كه روش ینگ چان را آموزش داد، ساخته شده است. ویلسون ییپ، كارگردانی این فیلم را به عهده داشته است.«بچه‌های آسمان» هم فیلم دیگری است كه می‌توانید در روزهای عید نظاره‌گر باشید. این فیلم را ركوردو ویلیرز كارگردانی كرده و داستان آن درباره 2 پسر نوجوان است كه ناخواسته درگیر معامله خطرناك تبهكاران شهر می‌شوند.

فیلم «قهرمان تحت تعقیب» را نیز می‌توانید در این ایام از شبكه 3 ببینید. فیلم داستان زنی به نام لیام كیس است كه در یك اقدام شجاعانه، دختر كوچكی را نجات می‌دهد و به یك قهرمان تبدیل می‌شود. این فیلم را برایان اسمرز كارگردانی كرده است.بجز این فیلم‌ها آثار دیگری چون «سرشاخ» و «مدافعین حقوق» نیز در این ایام پخش خواهند شد.

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir